> Samozrejme, ze se nekde da ziskat auto zadarmo, si muze myslet jen hodne > slabomyslny jedinec. Ja si naopak u takove reklamy reknu, ze jde > pravdepodobne o soutez nebo anketu. > > Lide maji radi veci, ke kterym prijdou levne, a vubec zde nejde o jejich > socialni postaveni. > Ja vychazim ze sveho "skromneho" pozorovani "okoli", kde zjistuji ze pocet jedincu reagujicich na podobne vyzvy silne klesa s vyskou zivotni urovne. Proto mam dojem, ze nejsilnejsi skupina bude v nejslabsi soc. vrstve. (ktera samozrejme muze byt pro jiste produkty velmi zajimava) > Rovnez ono "ziskani zakaznika" je diskutabilni. Dvanactileta "socka", > ktera si jde na nejaky web pro blbouckou vyhru, muze mit tatinka, > kteremu o tom webu rekne a tatinek muze byt naopak velmi lukrativni > zakaznik. > To ano, ale rekl bych spise ze se jedna o souhru nahod, a neda se s tim predem pocitat. Existuje nekde v cestine (pro cesky trh) nejaky zdroj informaci ktery by se tim zabyvaly ? Zajimalo by me hodnoceni a) atraktivity reklamy pro bezneho jedince a za b) skutecna uspesnost (v obratu) stejnych reklam. > > vyskytuje slovo "zdarma" nebo "free", protoze proste zadarmo v kapitalismu > > nic neni (a kazdy kdo ma penize (cti potencialni zakaznik) to vi). > > Mnohdy za temito "vecmi zdarma" byvaji souteze nebo ankety. Firme se > vyplati dat do placu dve tiskarny, aby ziskala solidni zaklad pro > marketingovou studii. Takze muze opravdu jit o slusne ceny, ktere > vyherce ziska opravdu zadarmo. > To je mi jasne. Chtel jsem tim spise postesknout nad tim, ze slovo "zdarma" je uz hodne "provarene" a vzbuzuje ve me skoro stejny pocit jako cteni volebnich programu :-)). Pri sledovani reklamniho odpoledne nabyvam dojmu, ze vlastne nemusim vubec nic delat, protoze vsechno uz je zdarma a vyrobci se jeste predhaneji v tom, kdo mi to bude moci dat (nemyslim tim ankety). Mozna by to chtelo nejaky novy napad - i kdyz asi jeste par let bude slovo "zdarma" slovem kouzelnym :-((( PS: Nedavno jsem mel plnou schranku 3 druhu emailu "rozesli tento dopis na 6 eadres a kopii na (nekdo@ericsson,nekdo@nokia,nekdo@microsoft) a obdrzis zdarma (mobil,mobil,$247)". Vzapeti mi volali z nekolika kancelari kde pouzivaji mail pouze zridka (zkusenejsi to udelali hned), jakze to maji udelat aby to mohli rozeslat. Slusne jsem je pozadal a) aby to neposilali me, b) ze je to nesmysl, ze si zase nekdo dela vtipky. Vysledek : vsichni pokyvali, ze to tedy asi je nesmysl - ale pozdeji jsem zjistil ze az na jeden pripad to stejne vsichni zkusili. Dobry napad jak zdarma udelat spam aniz by to byl spam a jeste bez prace - vrchol McDonaldizace - zakaznici si delaji reklamu sami a na sve naklady :-)) > > Kdo se necha nachytat timto zpusobem, ma pak maximalne pocit toho, ze > > reklama nabizela neco co se pak ukazalo jako lez, a bude zbytek zivota mit > > pocit, ze dotycna firma je podvodnik. > > Pokud firma nabizi auto zdarma a vyjde najevo, ze jde o datadisk k > pocitacove hre, tak mne osobne to neurazi a po zbytek zivota budu mit > (pravdivy) pocit, ze jsem duverivy trouba. 8^) > :-)) > > pripustim ze nejsem psycholog a vse vychazi z meho subjektivniho pocitu > > ktery se muze diametralne lisit od premysleni davu) > > Dav je neco jineho (psychologie davu se projevuje prave jen v davu lidi > v jeden cas na jednom miste). Rekl bych spis, ze kazdy ma k pusobeni > reklamy na sebe jiny pristup. Ono se to lisi i narod od naroda. > Opet jsem se spatne vyjadril, mel jsem na mysli toto (pro jednoduchos hodne nadnesene): a) Vsichni rikaji - to byla hloupa reklama => ale v globale to vsichni kupuji b) Vsichni nesnaseji Kelly Family => ale koncerty jsou beznadejne vyprodany c) Vsichni rikaji "neposlem ten mejl, je to blbost" => ale stejne to udelaji (viz vyse) cili kdykoliv se bavim na nazor jednotlivych clenu skupiny, je vzdycky odlisny nez chovani skupiny jako celku > Odbocim ted od reklamy internetove a zamerim se na reklamu televizni. > Svetove agentury, ktere k nam cpou sve klipy, bohuzel slucuji Ceskou > republiku a Nemecko do jednoho pytle. Mysli si, ze vzhledem k tomu, ze > jsme sousede, mame stejnou mentalitu. A to neni pravda. Dlouholete > pruzkumy prokazaly, ze mezi nejuspesnejsi reklamni kampane patri spise > vesele klipy (americky typ reklamy) s vtipnou a prekvapivou pointou. > Naopak, typicka reklama nemeckeho typu jsou dve hospodynky, z nichz > jedna pouziva bezny prostredek a druha BleBleBle Super. > > Samozrejme, co se tyka zapamatovani si vyrobku, v tomto smeru poslouzi i > ten nemecky typ, ale uspesnost reklamnich kampani americkeho typu je > mnohem vyssi. Nejsou totiz tak hloupe, takze clovek si zapamatuje nejen > nazev vyrobku, ale i cely dej spotu a casto se stava, ze si o povedenych > klipech vypraveji kolegove v praci nebo kamaradi u piva - a to je to > nejlepsi, co si agentura (a jeji klient) muze prat - aby se jejich > reklamni kampan stala legendou. > :-)) v prvnim pripade reklama za divaka primo rohodla (rozkazala), co je pro neho lepsi a jemu uz jen zbyva si to dojit koupit ve druhem pripade mu to pouze nastinila, a on se sam musi rozhodnout zda si to pujde koupit pokud zatim jeste vitezi ten druhy typ, jsme zachraneni... Mirun > Mimochodem, sledujete, jakou masivni uspesnost zaznamenala ve Spojenych > statech reklamni kampan Budweiseru ? Ano, mam na mysli Whassup... > 8^)))) Doslo to tak daleko, ze TELEVIZNI DIVACI SI VYZADALI NATACENI > DALSICH REKLAMNICH SPOTU !!! > > Jejda, to jsem se rozkecal... 8^) > > > Miroslav Hlavicka > AKA Scalex > > -------------------------------------------------------------------------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:38 CEST