Mirun wrote: > Mam dojem, ze ten kdo ma pocit ze nejaka firma vydelava penize tim ze > rozdava auta neni uplne vporadku. Pokud si udelam takovyhle banner, tak sice > moje stranky uvidi mraky lidi, ale zadny z nich neni ten, kdo by si neco > opravdu koupil - kdo chce mit zakazniky "socky" ?. Puvodnim poslanim reklamy > je ziskat zakaznika, ne se prezentovat v nejslabsi socialni skupine Samozrejme, ze se nekde da ziskat auto zadarmo, si muze myslet jen hodne slabomyslny jedinec. Ja si naopak u takove reklamy reknu, ze jde pravdepodobne o soutez nebo anketu. Lide maji radi veci, ke kterym prijdou levne, a vubec zde nejde o jejich socialni postaveni. Rovnez ono "ziskani zakaznika" je diskutabilni. Dvanactileta "socka", ktera si jde na nejaky web pro blbouckou vyhru, muze mit tatinka, kteremu o tom webu rekne a tatinek muze byt naopak velmi lukrativni zakaznik. > vyskytuje slovo "zdarma" nebo "free", protoze proste zadarmo v kapitalismu > nic neni (a kazdy kdo ma penize (cti potencialni zakaznik) to vi). Mnohdy za temito "vecmi zdarma" byvaji souteze nebo ankety. Firme se vyplati dat do placu dve tiskarny, aby ziskala solidni zaklad pro marketingovou studii. Takze muze opravdu jit o slusne ceny, ktere vyherce ziska opravdu zadarmo. > Kdo se necha nachytat timto zpusobem, ma pak maximalne pocit toho, ze > reklama nabizela neco co se pak ukazalo jako lez, a bude zbytek zivota mit > pocit, ze dotycna firma je podvodnik. Pokud firma nabizi auto zdarma a vyjde najevo, ze jde o datadisk k pocitacove hre, tak mne osobne to neurazi a po zbytek zivota budu mit (pravdivy) pocit, ze jsem duverivy trouba. 8^) > pripustim ze nejsem psycholog a vse vychazi z meho subjektivniho pocitu > ktery se muze diametralne lisit od premysleni davu) Dav je neco jineho (psychologie davu se projevuje prave jen v davu lidi v jeden cas na jednom miste). Rekl bych spis, ze kazdy ma k pusobeni reklamy na sebe jiny pristup. Ono se to lisi i narod od naroda. Odbocim ted od reklamy internetove a zamerim se na reklamu televizni. Svetove agentury, ktere k nam cpou sve klipy, bohuzel slucuji Ceskou republiku a Nemecko do jednoho pytle. Mysli si, ze vzhledem k tomu, ze jsme sousede, mame stejnou mentalitu. A to neni pravda. Dlouholete pruzkumy prokazaly, ze mezi nejuspesnejsi reklamni kampane patri spise vesele klipy (americky typ reklamy) s vtipnou a prekvapivou pointou. Naopak, typicka reklama nemeckeho typu jsou dve hospodynky, z nichz jedna pouziva bezny prostredek a druha BleBleBle Super. Samozrejme, co se tyka zapamatovani si vyrobku, v tomto smeru poslouzi i ten nemecky typ, ale uspesnost reklamnich kampani americkeho typu je mnohem vyssi. Nejsou totiz tak hloupe, takze clovek si zapamatuje nejen nazev vyrobku, ale i cely dej spotu a casto se stava, ze si o povedenych klipech vypraveji kolegove v praci nebo kamaradi u piva - a to je to nejlepsi, co si agentura (a jeji klient) muze prat - aby se jejich reklamni kampan stala legendou. Mimochodem, sledujete, jakou masivni uspesnost zaznamenala ve Spojenych statech reklamni kampan Budweiseru ? Ano, mam na mysli Whassup... 8^)))) Doslo to tak daleko, ze TELEVIZNI DIVACI SI VYZADALI NATACENI DALSICH REKLAMNICH SPOTU !!! Jejda, to jsem se rozkecal... 8^) Miroslav Hlavicka AKA Scalex
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:38 CEST