Re: Tema

From: Luděk ZITA (lzita@support.cz)
Date: 09. 09. 1998, 03:17 CEST


-----Původní zpráva-----
Od: Radek Špidla, Špidla Data Processing <spidla@spidla.cz>
Komu: reklama@nawebu.cz <reklama@nawebu.cz>
Datum: 8. září 1998 10:13
Předmět: Re: Tema


>>Asi by se melo rozlisovat kolik procent je uspesny pro ten ci onen produkt
>>ci sluzbu. pokud si vezmu prodej osbnich letadel a uspesnost i byt jen
>>0.0001 reklamy kterou mohu mit zcela zdarma diky vymennym bannerum
>>popripadne opravdu levne dokoupenim od teze sluzeb tak mam dojem ze je to
>>porad "bomba"

S tim souhlasim. Ja skutecne radeji sezenu jednoho zakaznika na velkoplosnou
televizi
za 100 tisic nez 10 zakazniku na walkmana za 1000.

>
>Nemyslim, ze mas pravdu. Jestlize budes prodavat letadla, budes je i
vyrabet
>(to znamena budes muset nejak pokryt jak fixni, tak i variablini naklady
>vyroby letadel). Predstava, ze prodas jedno letadlo a budes za vodou je
>milna (jedine, ze bys ho nekde ukradl).

Malokdo v dnesnim svete vyrabi a zaroven prodava koncovemu zakaznikovi.


>
>V zasade je to tak, ze se pro marketingove kampane uvadi, ze uspesne je
>dosahnout 2,2 nasobku trzeb v pomeru k vlozene castce za kampan.  Z toho
pak
>lze pomerne snadno odvodit !uspesnost"

No tedy nevim zda bych toto povazoval za uspesnou kampan.
Budu pocitat :
Stanovim si velmi  slusny rabat 30% ( kdo cokoliv na nasem trhu prodava
neco co stoji vic nez 5000 Kc asi vi o cem mluvim.)
Na kampan vydam 100 000 Kc. "Uspesne" utrzim 220 000 Kc a tim padem vydelam
cca 50000 Kc hrubeho.  (170 000 + 30% = 221000)

Nekolikrat tuto "uspesnou" kampan zopakuji a ........

>
>BTW - mimo jine jde i o to, zda chces neco prodat, nebo taky treba jen
>nabizet informace levnejsi cestou nez je posta (muj pripad).
>
>


Samozrejme. A nejenom jinou cestou. Jde take o plosny dosah Internetu.
Predstava, ze nekdo z Ase prijede nakupovat do Prahy na zaklade jineho media
je nesmyslna. A pokud bych dejme tomu rozesilal 50 (prumerna deni
navstevnost naseho shopu)  cca 100 strankovych barevnych katalogu denne tak
by mi asi nestacil ani 500% rabat!


>>pokud vsak budu nabizet sluzby - napriklad zpravodajstvi tak mne
neuspokoji
>>ani 5%. To je muj soukromy nazor.
>>
>>Elidor
>>
>>
>>
>>
>>>Jak jsem slibil jednou za cas 'nahodim' tema, aby nam to tady neusnulo.
>>>Takze tema dne: Uspesnost banneru
>>>
>>>Co je uspesna reklamni kampan? Nekde jsem cetl, ze nad 3% je to super,
>>>1-3% prumer a pod 0.8 je treba hledat jiny inzertni server. Samozrejme
>>>je tu i otazka jestli procento odkliknuti je to prave pro urceni
>>>uspesnosti, ale podle me to je ten zakladni rozdil mezi webem a
>>>'papirovou reklamou' a prave moznost sledovani uspesnosti kampane by
>>>mela pritahovat klienty.
>>>Minimalne jako voditko pro porovnani napr. dvou serveru se stejnym
>>>bannerem se procentualni vyjadreni hodi. Tezko inzerenta budete
>>>presvedcovat, ze sice ma jeho banner uspesnost 0.5%, ale vy jste urcite
>>>lepsi nez konkurencni server na kterem ma jeho banner uspesnost 10%.
>>>
>>>.....a vase nazory?
>>>
>>>Tomas Krause
>>>--
>>>                                   /\
>>>----------------------------------/  \----------------------------------
>>>Tomas Krause - 4WeB          /\  /    \  /\
>>>mailto:tom@navrcholu.cz     /  \/      \/  \         Sluzba NAVRCHOLU.cz
>>>http://www.4web.cz/        /    \      /    \   http://www.navrcholu.cz/
>>>ICQ:7828725               /      \    /      \
>>>--------------------< NAVRCHOLU.cz -> LIVE -> Invex -> Internethall >---
>>>
>>>
>>
>>
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST