Re: Tema

From: Patrick Zandl (Patrick.Zandl@mobil.cz)
Date: 08. 09. 1998, 14:46 CEST


Ja se take trochu pridam - konec koncu reklamou se snazime zivit :)

Casto jsem citaval, jak nektere servery dosahly ucinnosti 10-18-30 procent
(neco takoveho tusim vysi i Na vrcholu). Kdyz na Mobil serveru zacina
reklamni kampan, ma prvnich par minut ucinnost pres 40 procent - to do te
doby, nez se jeden muj testovaci klik vyrovna s poctem impresi.

Problem je v tom, ze cim vice impresi, tim mensi ucinnost - na 100 impresich
je 5 odkliku nadhernych pet procent. Jenze obecne plati, ze co je do 10 000
impresi, je pod hladinou statisticke chyby a nelze tedy CTR uvadet. Proto
taky nikde neuvadime, ze mame na mobilu 40 procent CTR, kdyz je to jen
prvnich par minut.

Dale - kazdy server ma neco, cemu se rika consumer rate - tedy v cestine
neco jako akceptovatelnost pruhu. Toto CSR se da vypocitat sofistikovanejsim
software a znamena to vlastne pocet impresi, ktere jeste je ekonomicke
vyexportovat na jeden pruh. Na Mobil serveru je CSR okolo 35 000 - tj. do 35
000 impresi na jeden banner ma reklama vysokou ucinnost, protoze se ukazuje
prave dvakrat kazdemu ctenari. Pri tretim shlednuti bezi pravdepodobnost, ze
si nekdo klikne, radikalne dolu.

U kampani, kde se firma necha premluvit na investici do vice banneru, je to
take videt - uspesnost je nekde u 2-4 procent na tech 100 000 impresi, coz
je docela dobre. U kampani, kde na to inzerent sere, je to videt - ucinnost
na 100 000 impresi bezi okolo 1 procenta a nekdy i pod. Proto take mame v
reklamnich podminkach, ze u kampani, kde neni dodan jeden banner na tyden,
nezarucujeme odezvu.  Neni totiz nic mene mileho, nez kdyz se clovek, ktery
si koupil internetovou reklamu, diva do vysledku a tam vidi, ze 99,6 procent
jeho peněz nenašlo odezvu - a dava to za vinu vam.

Z vyse uvedeneho (kdo to docetl az sem, ma bod za vydrz) proto apeluji i na
ostatni servery, aby se ta svoje CSR podivaly - zbytecne si mizernymi
vysledky reklamnich kampani podrezavame vetev nejen pod sebou, ale pod vsemi
ostatnimi - takovy klient, kteremu se odflakne kampan, si to po dalsi leta
nekoupi :(

S tim samozrejme souvisi i omezeni expedice banneru dvakrate jenomu
ctenari - ne vice.

toz zatim,

tng


-----Původní zpráva-----
Od: Tomas Krause <tom@navrcholu.cz>
Komu: reklama@nawebu.cz <reklama@nawebu.cz>
Datum: 8. září 1998 9:38
Předmět: Tema


>Jak jsem slibil jednou za cas 'nahodim' tema, aby nam to tady neusnulo.
>Takze tema dne: Uspesnost banneru
>
>Co je uspesna reklamni kampan? Nekde jsem cetl, ze nad 3% je to super,
>1-3% prumer a pod 0.8 je treba hledat jiny inzertni server. Samozrejme
>je tu i otazka jestli procento odkliknuti je to prave pro urceni
>uspesnosti, ale podle me to je ten zakladni rozdil mezi webem a
>'papirovou reklamou' a prave moznost sledovani uspesnosti kampane by
>mela pritahovat klienty.
>Minimalne jako voditko pro porovnani napr. dvou serveru se stejnym
>bannerem se procentualni vyjadreni hodi. Tezko inzerenta budete
>presvedcovat, ze sice ma jeho banner uspesnost 0.5%, ale vy jste urcite
>lepsi nez konkurencni server na kterem ma jeho banner uspesnost 10%.
>
>.....a vase nazory?
>
>Tomas Krause
>--
>                                   /\
>----------------------------------/  \----------------------------------
>Tomas Krause - 4WeB          /\  /    \  /\
>mailto:tom@navrcholu.cz     /  \/      \/  \         Sluzba NAVRCHOLU.cz
>http://www.4web.cz/        /    \      /    \   http://www.navrcholu.cz/
>ICQ:7828725               /      \    /      \
>--------------------< NAVRCHOLU.cz -> LIVE -> Invex -> Internethall >---
>
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST