Re: www.shop.cz - 3%

From: Dick (ruib@infos.cz)
Date: 28. 08. 1998, 18:23 CEST


Zastavam takovy nazor, ze pokud nekdo na vyvraceni kritiky
spotrebuje vice nez tri vety, je kritika opravnena.

K tomu co jste napsal nize pouze dodavam:
Muj prouzek byl stale na stejnem miste, mmj na takovem kde si
jiny prouzek po dobu 3 mesicu drzi stale stejny click rate, takze 
vysvetleni s novou veci mi moc nepasuje.

		Richard Ruibar

----------
> Odesílatel: Tomas Moscak <teac@inet.cz>
> Komu: reklama@nawebu.cz
> Předmět: Re: www.shop.cz - 3%
> Datum: 28. srpna 1998 11:34
> 
> Dobry den,
> 
> myslim, ze na spoustu Vasich reakci jsem jiz odpovedel, nebo odpoved na
> ne
> vyplynula neprimo z reakci jinych ctenaru. V tomto e-mailu bych se rad
> zameril na osvetleni nasledujciho velmi zuzeneho chapani ucinnosti
> reklamy
> a fungovani el. obchodu.
> 
> >> Uznavame, ze mit na strance "hloupy" link na http://www.shop.cz,
> ktery
> >> zna
> >> kazdy, ovoce neponese.
> >
> >To je logicke, je jen zajimave porovnani:
> >
> >    200 zobrazeni banneru = 2 objednavky
> >40 000 zobrazeni banneru = 0 objednavek
> >
> >ja si o tom myslim sve ;-) A jestli me namichnete, tak se pustim do
> >poctu pravdepodobnosti a dokazu Vam, ze je to nesmysl.
> 
> namichnout Vas opravdu nechci a s poctem pravdepodobnosti si delejte co
> uznate za vhodne. Chybi mi zde totiz zasazeni Vasich statistik do
> kontextu
> - jaky reklamni prouzek jste pouzil, kam jste jej dal, kam ukazoval, jak
> 
> dlouho nedoslo ke zmene prouzku apod.
> 
> Vysvetleni vidim v tom, ze pri prvnich 200 zobrazenich se jednalo o
> novou
> vec na Vasi strance a to surfare zaujalo, klikli a 2 z nich si neco
> koupili. To si myslim, ze je na 200, zobrazeni uspech, pokud jste to
> delal
> "hrubou silou".
> 
> pokud pak prouzek s linkem na SHOP.CZ rotoval bez zmeny dalsich 40k
> zobrazeni, pak je to stejna vec, jako kdyz ja rano jezdim uz nekolik let
> do
> prace kolem barokniho kostela a na Vas dotaz jak kostel vypada si ani
> nevzpomenu, ze tam je.
> 
> >
> >> Uspech maji linky s pridanou hodnotou, kdy se
> >> odkazujete na konkretni zbozi, nebo oddeleni na SHOP.CZ. Pokud pak
> napr.
> >> delate informacni servis o knihach a jejich recenzich, resp.
> informujete
> >> o novinkach ve svete hi-fi, pak se jedna o idealni pripad provazani
> >> recenzovaneho produktu s nabidkou na SHOP.CZ.
> >>
> >> 3% z 1 knihy za 120,-  = 3.60,- Kc
> >> 3% z videa za 16.000,-         = 480,- Kc
> >>
> >> to je snad uz zajimavejsi.
> >
> >No, mozna. Ale podle me, kdyz uz umim propagovat zbozi tak dobre,
> >ze si ho nekdo koupi, tak proboha, proc se spokojit se 3%, neni uz
> >rozumnejsi to zbozi rovnou prodavat a mit misto 3% krasnych 20 - 30 %
> ???
> >Tak jsem to udelal ja a vrele toto reseni doporucuji kazdemu
> webmasterovi.
> >Za 3.60 Kc za knihu v hodnote 120,- Kc bych ani neuderil do klavesnice
> :-))
> 
> to je, prominte mi to, stejna demagogie, ktera tvrdi - uspesny el.
> obchod
> muze provozovat kdokoliv z kresla sveho domova, pri zamestnani, nebo
> studiu. SW si udela bud sam, nebo mu ho napise student za 5000,- v
> perlu,
> nebo PHP. Proc se nespokojit jen mailformem pro prijem objednavky? ze? k
> 
> cemu sklady, k cemu expedice? ucetni? to si udelame sami, nebo to
> zvaldnou
> nasi ucetni pri tom co delaji. Ze?
> 
> Verte mi nebo ne, ale problematikou e-commerce se zabyvam uz nejaky ten
> rok, coz je dost dlouho na to, abych zjistil, ze chce-li el. obchod
> prodavat, musi jet v plnem nasazeni, jako obchod bezny. Tj. opravdu ty
> ucetni, expedice, sklady, obchodni oddeleni, reklamace, sofistikovane SW
> 
> reseni apod. Vse to zacina krasne, clovek dostane par objednavek za
> tyden,
> pak treba za den - pak zacne travit hodiny vypisovanim pruvodek,
> kompletovanim zasilek zbozi, jednani s dodavateli, nakonec mu to na
> poste
> prestanou chtit brat, protoze zacina blokovat prepazku. Obchod se
> rozjizdi,
> nabira administrativu, ale jeho objem obratu stale jeste neni dostatecne
> 
> "velky", udrzuje si vsak dynamicky rust.
> 
> Nedavno psal tusim pan Hlavenka v reakci na kritiku vltavy na
> novinky.cz,
> ze el. obchod Amazon.com  ma jiz _1000_zamestnancu_!!!!
> 
> Chci tim jen rici to, co uz jsem popsal ve svem prvnim mailu - pro
> provozovatele kontentu, jako napr. recenzi knih je urcite lakave
> prodavat
> co recenzuje a postavit si svuj vlastni obchod a at tak take cini, jen
> pokud jsou opravdu dobri a maji velkou navstevnost a umi i v ramci svych
> 
> recenzi prodat co recenzuji (to totiz neni samozrejma implikace), pak
> jim
> muze jejich el. obchod prerust pres hlavu marze, nemarze. Vse je otazka
> kalkulaci, orientace a znalosti problematiky. V tomto svetle si zase
> nemyslim, ze 3% jsou malo.
> 
> Zkuste si to:
> prodate knihu za 120,- Kc - mate na ni dejme tomu 30% marzi - tj. 36,-
> Kc
> (ale spise pocitejte s realnejsimi 10-15% marze -slvey apod.)
> musite knihu zajistit - tj. :
> - benzin a cas na dopravu - X,- Kc
> - zabalit - tj. cas a material na baleni - +X,- Kc
> - vystavit fakturu, zauctovat fakturu - +X Kc
> - vystavit/vytisknout pruvodky a jit na postu - tj. cas +X,-Kc
> - musite postovne dotovat z vlastnich zdroju s rizikem vratky -tj. 30 -
> 55,- Kc (v porovnani s marzi 36,-)
> - pak cekate az Vam posta pripise penize, nebo se Vam zasilka vrati - to
> 
> Vam vsak bezi splatnost faktury Vaseho dodavatele.
> - Co kdyz nekdo neco reklamuje, nebo se na neco ohledne sve objednavky
> chce
> zeptat?
> 
> Cas jsem oznacil take castkou X,- Kc, protoze za tuto dobu muzete delat
> neco jineho, vynosnejsiho.
> 
> Stale si myslite, ze pri teto namaze a malem mnozstvi objednavek je 30%
> marze vyhra? Jedine reseni je dostat se v objemu objednavek vyse, ale to
> 
> pak uz nebudete delat recenze, ale budovat el. obchod s patricnym
> zazemim -
> tj. investice radove ve statisicich a milionech, pokud to chcete delat
> poradne.
> 
> V nasi spolecnosti se jen SHOP.CZ venuje jedna divize - ktera nedela nic
> 
> jineho. Stale se snazime veci zlepsovat a el. obchod nam tak bere hodne
> energie a pozornosti, i pres tuto snahu se nam stavaji omyly jako Vas
> nezodpovezeny dotaz (doufam, ze se to uz nestane) - to prosim divize
> SHOP.CZ nedela nic jineho a opravdu se nenudi.
> 
> Spousta z Vas se mnou nemusi souhlasit, a muze si rikat: "to je nesmysl,
> 
> jenom mlzi - ja si udelam obchod v MS merchantu a budu vydelavat" -
> jenze
> na takoveto reakce uz odpovidat nebudu, protoze je to pro mne ztrata
> casu -
> myslim, ze jsem problematiku el. obchodu a value-linku jiz dostatecne
> vysvetlil.
> 
> >
> >> Pred rokem, kdy jste na linku vydelal 13,- byl nas sortiment
> >> nekolikanasobne mensi nez dnes. Sortiment se snazime dale rozsirovat.
> 
> >
> >Mne pripada porad stejny, mluvim o oddelenich Knihy a Esoterika.
> 
> konkretne sortiment knih se od minuleho roku rozsiril z puvodnich
> nekolika
> set na 16.000!!! oddeleni esoterika jsme minuly tyden zrusili.
> 
> Pri rozsirovani sortimentu jen "nekonvertujeme databaze do katalogu",
> ale
> propracovavame logistiku veci, ktere lze opravdu v terminu dodat. Napr.
> u
> knih nam to trvalo pres pul roku. Nase nabidka knih by nyni nemela
> obsahovat rozebrane tituly apod. To jsou treba veci, kterymi se el.
> obchod
> musi zabyvat  a verte mi neni to jednoduche/levne.
> 
> >> nazoru, ze kvalitni prezentaci 3% linku (banner, pridana hodnota
> atd.) a
> >> rozsirujici se nabidkou u nas, muzete byt uspesny.
> >
> >USPESNY ??? Vzdyt Vy sam jste v teto zprave rekl, ze:
> >
> >> mezi provozovateli partnerskych linku je jen par, kteri maji
> >> "nastradano"
> >> nad 500,- Kc v provizich. Zbytek se pohybuje nekde mezi 10,- az 20,-
> Kc
> >> pravdepodobne toho, co si sami objednali. ..."
> >Vy rikate petistovce uspech ????
> 
> zrejme nerozumite, nebo nechcete rozumet. Snazim se rici, pokud se
> naucite
> s value-linky pracovat - muzete byt uspesny. Vydelane 500,- Kc mohu
> rikat
> uspech, protoze si nejsem vedom, ze by zatim u nas nekdo s value-linky
> systematicky pracoval. Proste je v tom treba udelat osvetu. Obchodni
> uspech, a to i u value-linku, neni v tom - dat si ho na stranku, cekat a
> 
> pak nadavat - ale v tom, pochopit jejich podstatu a naucit se pres ne
> prodavat.
> 
> Rika se, ze penize lezi na ulici a staci se jen sehnout a sbirat je.
> Proc
> myslite, ze je "obrazne receno" nesbira kazdy, ale jen nekdo? Protoze je
> 
> rozdil mezi "sehnout se" a "sehnout se".
> 
> >> Zdravi
> >
> >Ja Vas take zdravim a preji Vam mnoho uspechu.
> >
> >                       Richard Ruibar
> 
> 
> take Vam preji mnoho uspechu a doufam ze se mi podarilo dostatecne
> odpovedet.
> 
> S pozdravem
> 
> Petr K. Ulrich
> vykonny reditel INET, a.s.
> 
> ****************************************************************************
> 
> *  Nechte sve WWW stranky vydelavat za Vas a ziskejte provizi 3% z
> obratu  *
> *        Virtualniho Obchodniho Domu!(r)
> http://www.shop.cz            *
> *
> *
> *  Informace o partnerskem programu ziskate na
> http://www.shop.cz/partneri *
> *
> *
> * Petr K. Ulrich                           The Web & Internet
> specialists  *
> * vykonny reditel INET,
> a.s.                                               *
> * tel. (+420) 5 4132 1276 kl. 346,
> 171                                     *
> * tel. (+420) 5 4124 2414                  mobil:  0602 711
> 890            *
> * fax. (+420) 5 4121 2696                  E-mail:
> petr.ulrich@inet.cz     *
> *
> *
> *
> http://WWW.INET.CZ                              *
> *
> http://WWW.SHOP.CZ                              *
> ****************************************************************************
> 
> --
>                                                    Tomas 'teaC' Moscak
> 
> <------<w.e.b..d.e.s.i.g.n.e.r.>-----------------
> INET, a.s., Kralovopolska 139, Brno                       teac@inet.cz
>                       -------------< http://www.inet.cz/~teac/ >------>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:31 CEST