Zastavam takovy nazor, ze pokud nekdo na vyvraceni kritiky spotrebuje vice nez tri vety, je kritika opravnena. K tomu co jste napsal nize pouze dodavam: Muj prouzek byl stale na stejnem miste, mmj na takovem kde si jiny prouzek po dobu 3 mesicu drzi stale stejny click rate, takze vysvetleni s novou veci mi moc nepasuje. Richard Ruibar ---------- > Odesílatel: Tomas Moscak <teac@inet.cz> > Komu: reklama@nawebu.cz > Předmět: Re: www.shop.cz - 3% > Datum: 28. srpna 1998 11:34 > > Dobry den, > > myslim, ze na spoustu Vasich reakci jsem jiz odpovedel, nebo odpoved na > ne > vyplynula neprimo z reakci jinych ctenaru. V tomto e-mailu bych se rad > zameril na osvetleni nasledujciho velmi zuzeneho chapani ucinnosti > reklamy > a fungovani el. obchodu. > > >> Uznavame, ze mit na strance "hloupy" link na http://www.shop.cz, > ktery > >> zna > >> kazdy, ovoce neponese. > > > >To je logicke, je jen zajimave porovnani: > > > > 200 zobrazeni banneru = 2 objednavky > >40 000 zobrazeni banneru = 0 objednavek > > > >ja si o tom myslim sve ;-) A jestli me namichnete, tak se pustim do > >poctu pravdepodobnosti a dokazu Vam, ze je to nesmysl. > > namichnout Vas opravdu nechci a s poctem pravdepodobnosti si delejte co > uznate za vhodne. Chybi mi zde totiz zasazeni Vasich statistik do > kontextu > - jaky reklamni prouzek jste pouzil, kam jste jej dal, kam ukazoval, jak > > dlouho nedoslo ke zmene prouzku apod. > > Vysvetleni vidim v tom, ze pri prvnich 200 zobrazenich se jednalo o > novou > vec na Vasi strance a to surfare zaujalo, klikli a 2 z nich si neco > koupili. To si myslim, ze je na 200, zobrazeni uspech, pokud jste to > delal > "hrubou silou". > > pokud pak prouzek s linkem na SHOP.CZ rotoval bez zmeny dalsich 40k > zobrazeni, pak je to stejna vec, jako kdyz ja rano jezdim uz nekolik let > do > prace kolem barokniho kostela a na Vas dotaz jak kostel vypada si ani > nevzpomenu, ze tam je. > > > > >> Uspech maji linky s pridanou hodnotou, kdy se > >> odkazujete na konkretni zbozi, nebo oddeleni na SHOP.CZ. Pokud pak > napr. > >> delate informacni servis o knihach a jejich recenzich, resp. > informujete > >> o novinkach ve svete hi-fi, pak se jedna o idealni pripad provazani > >> recenzovaneho produktu s nabidkou na SHOP.CZ. > >> > >> 3% z 1 knihy za 120,- = 3.60,- Kc > >> 3% z videa za 16.000,- = 480,- Kc > >> > >> to je snad uz zajimavejsi. > > > >No, mozna. Ale podle me, kdyz uz umim propagovat zbozi tak dobre, > >ze si ho nekdo koupi, tak proboha, proc se spokojit se 3%, neni uz > >rozumnejsi to zbozi rovnou prodavat a mit misto 3% krasnych 20 - 30 % > ??? > >Tak jsem to udelal ja a vrele toto reseni doporucuji kazdemu > webmasterovi. > >Za 3.60 Kc za knihu v hodnote 120,- Kc bych ani neuderil do klavesnice > :-)) > > to je, prominte mi to, stejna demagogie, ktera tvrdi - uspesny el. > obchod > muze provozovat kdokoliv z kresla sveho domova, pri zamestnani, nebo > studiu. SW si udela bud sam, nebo mu ho napise student za 5000,- v > perlu, > nebo PHP. Proc se nespokojit jen mailformem pro prijem objednavky? ze? k > > cemu sklady, k cemu expedice? ucetni? to si udelame sami, nebo to > zvaldnou > nasi ucetni pri tom co delaji. Ze? > > Verte mi nebo ne, ale problematikou e-commerce se zabyvam uz nejaky ten > rok, coz je dost dlouho na to, abych zjistil, ze chce-li el. obchod > prodavat, musi jet v plnem nasazeni, jako obchod bezny. Tj. opravdu ty > ucetni, expedice, sklady, obchodni oddeleni, reklamace, sofistikovane SW > > reseni apod. Vse to zacina krasne, clovek dostane par objednavek za > tyden, > pak treba za den - pak zacne travit hodiny vypisovanim pruvodek, > kompletovanim zasilek zbozi, jednani s dodavateli, nakonec mu to na > poste > prestanou chtit brat, protoze zacina blokovat prepazku. Obchod se > rozjizdi, > nabira administrativu, ale jeho objem obratu stale jeste neni dostatecne > > "velky", udrzuje si vsak dynamicky rust. > > Nedavno psal tusim pan Hlavenka v reakci na kritiku vltavy na > novinky.cz, > ze el. obchod Amazon.com ma jiz _1000_zamestnancu_!!!! > > Chci tim jen rici to, co uz jsem popsal ve svem prvnim mailu - pro > provozovatele kontentu, jako napr. recenzi knih je urcite lakave > prodavat > co recenzuje a postavit si svuj vlastni obchod a at tak take cini, jen > pokud jsou opravdu dobri a maji velkou navstevnost a umi i v ramci svych > > recenzi prodat co recenzuji (to totiz neni samozrejma implikace), pak > jim > muze jejich el. obchod prerust pres hlavu marze, nemarze. Vse je otazka > kalkulaci, orientace a znalosti problematiky. V tomto svetle si zase > nemyslim, ze 3% jsou malo. > > Zkuste si to: > prodate knihu za 120,- Kc - mate na ni dejme tomu 30% marzi - tj. 36,- > Kc > (ale spise pocitejte s realnejsimi 10-15% marze -slvey apod.) > musite knihu zajistit - tj. : > - benzin a cas na dopravu - X,- Kc > - zabalit - tj. cas a material na baleni - +X,- Kc > - vystavit fakturu, zauctovat fakturu - +X Kc > - vystavit/vytisknout pruvodky a jit na postu - tj. cas +X,-Kc > - musite postovne dotovat z vlastnich zdroju s rizikem vratky -tj. 30 - > 55,- Kc (v porovnani s marzi 36,-) > - pak cekate az Vam posta pripise penize, nebo se Vam zasilka vrati - to > > Vam vsak bezi splatnost faktury Vaseho dodavatele. > - Co kdyz nekdo neco reklamuje, nebo se na neco ohledne sve objednavky > chce > zeptat? > > Cas jsem oznacil take castkou X,- Kc, protoze za tuto dobu muzete delat > neco jineho, vynosnejsiho. > > Stale si myslite, ze pri teto namaze a malem mnozstvi objednavek je 30% > marze vyhra? Jedine reseni je dostat se v objemu objednavek vyse, ale to > > pak uz nebudete delat recenze, ale budovat el. obchod s patricnym > zazemim - > tj. investice radove ve statisicich a milionech, pokud to chcete delat > poradne. > > V nasi spolecnosti se jen SHOP.CZ venuje jedna divize - ktera nedela nic > > jineho. Stale se snazime veci zlepsovat a el. obchod nam tak bere hodne > energie a pozornosti, i pres tuto snahu se nam stavaji omyly jako Vas > nezodpovezeny dotaz (doufam, ze se to uz nestane) - to prosim divize > SHOP.CZ nedela nic jineho a opravdu se nenudi. > > Spousta z Vas se mnou nemusi souhlasit, a muze si rikat: "to je nesmysl, > > jenom mlzi - ja si udelam obchod v MS merchantu a budu vydelavat" - > jenze > na takoveto reakce uz odpovidat nebudu, protoze je to pro mne ztrata > casu - > myslim, ze jsem problematiku el. obchodu a value-linku jiz dostatecne > vysvetlil. > > > > >> Pred rokem, kdy jste na linku vydelal 13,- byl nas sortiment > >> nekolikanasobne mensi nez dnes. Sortiment se snazime dale rozsirovat. > > > > >Mne pripada porad stejny, mluvim o oddelenich Knihy a Esoterika. > > konkretne sortiment knih se od minuleho roku rozsiril z puvodnich > nekolika > set na 16.000!!! oddeleni esoterika jsme minuly tyden zrusili. > > Pri rozsirovani sortimentu jen "nekonvertujeme databaze do katalogu", > ale > propracovavame logistiku veci, ktere lze opravdu v terminu dodat. Napr. > u > knih nam to trvalo pres pul roku. Nase nabidka knih by nyni nemela > obsahovat rozebrane tituly apod. To jsou treba veci, kterymi se el. > obchod > musi zabyvat a verte mi neni to jednoduche/levne. > > >> nazoru, ze kvalitni prezentaci 3% linku (banner, pridana hodnota > atd.) a > >> rozsirujici se nabidkou u nas, muzete byt uspesny. > > > >USPESNY ??? Vzdyt Vy sam jste v teto zprave rekl, ze: > > > >> mezi provozovateli partnerskych linku je jen par, kteri maji > >> "nastradano" > >> nad 500,- Kc v provizich. Zbytek se pohybuje nekde mezi 10,- az 20,- > Kc > >> pravdepodobne toho, co si sami objednali. ..." > >Vy rikate petistovce uspech ???? > > zrejme nerozumite, nebo nechcete rozumet. Snazim se rici, pokud se > naucite > s value-linky pracovat - muzete byt uspesny. Vydelane 500,- Kc mohu > rikat > uspech, protoze si nejsem vedom, ze by zatim u nas nekdo s value-linky > systematicky pracoval. Proste je v tom treba udelat osvetu. Obchodni > uspech, a to i u value-linku, neni v tom - dat si ho na stranku, cekat a > > pak nadavat - ale v tom, pochopit jejich podstatu a naucit se pres ne > prodavat. > > Rika se, ze penize lezi na ulici a staci se jen sehnout a sbirat je. > Proc > myslite, ze je "obrazne receno" nesbira kazdy, ale jen nekdo? Protoze je > > rozdil mezi "sehnout se" a "sehnout se". > > >> Zdravi > > > >Ja Vas take zdravim a preji Vam mnoho uspechu. > > > > Richard Ruibar > > > take Vam preji mnoho uspechu a doufam ze se mi podarilo dostatecne > odpovedet. > > S pozdravem > > Petr K. Ulrich > vykonny reditel INET, a.s. > > **************************************************************************** > > * Nechte sve WWW stranky vydelavat za Vas a ziskejte provizi 3% z > obratu * > * Virtualniho Obchodniho Domu!(r) > http://www.shop.cz * > * > * > * Informace o partnerskem programu ziskate na > http://www.shop.cz/partneri * > * > * > * Petr K. Ulrich The Web & Internet > specialists * > * vykonny reditel INET, > a.s. * > * tel. (+420) 5 4132 1276 kl. 346, > 171 * > * tel. (+420) 5 4124 2414 mobil: 0602 711 > 890 * > * fax. (+420) 5 4121 2696 E-mail: > petr.ulrich@inet.cz * > * > * > * > http://WWW.INET.CZ * > * > http://WWW.SHOP.CZ * > **************************************************************************** > > -- > Tomas 'teaC' Moscak > > <------<w.e.b..d.e.s.i.g.n.e.r.>----------------- > INET, a.s., Kralovopolska 139, Brno teac@inet.cz > -------------< http://www.inet.cz/~teac/ >------>
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:31 CEST