Re: www.shop.cz - 3%

From: Tomas Moscak (teac@inet.cz)
Date: 28. 08. 1998, 11:34 CEST


Dobry den,

myslim, ze na spoustu Vasich reakci jsem jiz odpovedel, nebo odpoved na
ne
vyplynula neprimo z reakci jinych ctenaru. V tomto e-mailu bych se rad
zameril na osvetleni nasledujciho velmi zuzeneho chapani ucinnosti
reklamy
a fungovani el. obchodu.

>> Uznavame, ze mit na strance "hloupy" link na http://www.shop.cz,
ktery
>> zna
>> kazdy, ovoce neponese.
>
>To je logicke, je jen zajimave porovnani:
>
>    200 zobrazeni banneru = 2 objednavky
>40 000 zobrazeni banneru = 0 objednavek
>
>ja si o tom myslim sve ;-) A jestli me namichnete, tak se pustim do
>poctu pravdepodobnosti a dokazu Vam, ze je to nesmysl.

namichnout Vas opravdu nechci a s poctem pravdepodobnosti si delejte co
uznate za vhodne. Chybi mi zde totiz zasazeni Vasich statistik do
kontextu
- jaky reklamni prouzek jste pouzil, kam jste jej dal, kam ukazoval, jak

dlouho nedoslo ke zmene prouzku apod.

Vysvetleni vidim v tom, ze pri prvnich 200 zobrazenich se jednalo o
novou
vec na Vasi strance a to surfare zaujalo, klikli a 2 z nich si neco
koupili. To si myslim, ze je na 200, zobrazeni uspech, pokud jste to
delal
"hrubou silou".

pokud pak prouzek s linkem na SHOP.CZ rotoval bez zmeny dalsich 40k
zobrazeni, pak je to stejna vec, jako kdyz ja rano jezdim uz nekolik let
do
prace kolem barokniho kostela a na Vas dotaz jak kostel vypada si ani
nevzpomenu, ze tam je.

>
>> Uspech maji linky s pridanou hodnotou, kdy se
>> odkazujete na konkretni zbozi, nebo oddeleni na SHOP.CZ. Pokud pak
napr.
>> delate informacni servis o knihach a jejich recenzich, resp.
informujete
>> o novinkach ve svete hi-fi, pak se jedna o idealni pripad provazani
>> recenzovaneho produktu s nabidkou na SHOP.CZ.
>>
>> 3% z 1 knihy za 120,-  = 3.60,- Kc
>> 3% z videa za 16.000,-         = 480,- Kc
>>
>> to je snad uz zajimavejsi.
>
>No, mozna. Ale podle me, kdyz uz umim propagovat zbozi tak dobre,
>ze si ho nekdo koupi, tak proboha, proc se spokojit se 3%, neni uz
>rozumnejsi to zbozi rovnou prodavat a mit misto 3% krasnych 20 - 30 %
???
>Tak jsem to udelal ja a vrele toto reseni doporucuji kazdemu
webmasterovi.
>Za 3.60 Kc za knihu v hodnote 120,- Kc bych ani neuderil do klavesnice
:-))

to je, prominte mi to, stejna demagogie, ktera tvrdi - uspesny el.
obchod
muze provozovat kdokoliv z kresla sveho domova, pri zamestnani, nebo
studiu. SW si udela bud sam, nebo mu ho napise student za 5000,- v
perlu,
nebo PHP. Proc se nespokojit jen mailformem pro prijem objednavky? ze? k

cemu sklady, k cemu expedice? ucetni? to si udelame sami, nebo to
zvaldnou
nasi ucetni pri tom co delaji. Ze?

Verte mi nebo ne, ale problematikou e-commerce se zabyvam uz nejaky ten
rok, coz je dost dlouho na to, abych zjistil, ze chce-li el. obchod
prodavat, musi jet v plnem nasazeni, jako obchod bezny. Tj. opravdu ty
ucetni, expedice, sklady, obchodni oddeleni, reklamace, sofistikovane SW

reseni apod. Vse to zacina krasne, clovek dostane par objednavek za
tyden,
pak treba za den - pak zacne travit hodiny vypisovanim pruvodek,
kompletovanim zasilek zbozi, jednani s dodavateli, nakonec mu to na
poste
prestanou chtit brat, protoze zacina blokovat prepazku. Obchod se
rozjizdi,
nabira administrativu, ale jeho objem obratu stale jeste neni dostatecne

"velky", udrzuje si vsak dynamicky rust.

Nedavno psal tusim pan Hlavenka v reakci na kritiku vltavy na
novinky.cz,
ze el. obchod Amazon.com  ma jiz _1000_zamestnancu_!!!!

Chci tim jen rici to, co uz jsem popsal ve svem prvnim mailu - pro
provozovatele kontentu, jako napr. recenzi knih je urcite lakave
prodavat
co recenzuje a postavit si svuj vlastni obchod a at tak take cini, jen
pokud jsou opravdu dobri a maji velkou navstevnost a umi i v ramci svych

recenzi prodat co recenzuji (to totiz neni samozrejma implikace), pak
jim
muze jejich el. obchod prerust pres hlavu marze, nemarze. Vse je otazka
kalkulaci, orientace a znalosti problematiky. V tomto svetle si zase
nemyslim, ze 3% jsou malo.

Zkuste si to:
prodate knihu za 120,- Kc - mate na ni dejme tomu 30% marzi - tj. 36,-
Kc
(ale spise pocitejte s realnejsimi 10-15% marze -slvey apod.)
musite knihu zajistit - tj. :
- benzin a cas na dopravu - X,- Kc
- zabalit - tj. cas a material na baleni - +X,- Kc
- vystavit fakturu, zauctovat fakturu - +X Kc
- vystavit/vytisknout pruvodky a jit na postu - tj. cas +X,-Kc
- musite postovne dotovat z vlastnich zdroju s rizikem vratky -tj. 30 -
55,- Kc (v porovnani s marzi 36,-)
- pak cekate az Vam posta pripise penize, nebo se Vam zasilka vrati - to

Vam vsak bezi splatnost faktury Vaseho dodavatele.
- Co kdyz nekdo neco reklamuje, nebo se na neco ohledne sve objednavky
chce
zeptat?

Cas jsem oznacil take castkou X,- Kc, protoze za tuto dobu muzete delat
neco jineho, vynosnejsiho.

Stale si myslite, ze pri teto namaze a malem mnozstvi objednavek je 30%
marze vyhra? Jedine reseni je dostat se v objemu objednavek vyse, ale to

pak uz nebudete delat recenze, ale budovat el. obchod s patricnym
zazemim -
tj. investice radove ve statisicich a milionech, pokud to chcete delat
poradne.

V nasi spolecnosti se jen SHOP.CZ venuje jedna divize - ktera nedela nic

jineho. Stale se snazime veci zlepsovat a el. obchod nam tak bere hodne
energie a pozornosti, i pres tuto snahu se nam stavaji omyly jako Vas
nezodpovezeny dotaz (doufam, ze se to uz nestane) - to prosim divize
SHOP.CZ nedela nic jineho a opravdu se nenudi.

Spousta z Vas se mnou nemusi souhlasit, a muze si rikat: "to je nesmysl,

jenom mlzi - ja si udelam obchod v MS merchantu a budu vydelavat" -
jenze
na takoveto reakce uz odpovidat nebudu, protoze je to pro mne ztrata
casu -
myslim, ze jsem problematiku el. obchodu a value-linku jiz dostatecne
vysvetlil.

>
>> Pred rokem, kdy jste na linku vydelal 13,- byl nas sortiment
>> nekolikanasobne mensi nez dnes. Sortiment se snazime dale rozsirovat.

>
>Mne pripada porad stejny, mluvim o oddelenich Knihy a Esoterika.

konkretne sortiment knih se od minuleho roku rozsiril z puvodnich
nekolika
set na 16.000!!! oddeleni esoterika jsme minuly tyden zrusili.

Pri rozsirovani sortimentu jen "nekonvertujeme databaze do katalogu",
ale
propracovavame logistiku veci, ktere lze opravdu v terminu dodat. Napr.
u
knih nam to trvalo pres pul roku. Nase nabidka knih by nyni nemela
obsahovat rozebrane tituly apod. To jsou treba veci, kterymi se el.
obchod
musi zabyvat  a verte mi neni to jednoduche/levne.

>> nazoru, ze kvalitni prezentaci 3% linku (banner, pridana hodnota
atd.) a
>> rozsirujici se nabidkou u nas, muzete byt uspesny.
>
>USPESNY ??? Vzdyt Vy sam jste v teto zprave rekl, ze:
>
>> mezi provozovateli partnerskych linku je jen par, kteri maji
>> "nastradano"
>> nad 500,- Kc v provizich. Zbytek se pohybuje nekde mezi 10,- az 20,-
Kc
>> pravdepodobne toho, co si sami objednali. ..."
>Vy rikate petistovce uspech ????

zrejme nerozumite, nebo nechcete rozumet. Snazim se rici, pokud se
naucite
s value-linky pracovat - muzete byt uspesny. Vydelane 500,- Kc mohu
rikat
uspech, protoze si nejsem vedom, ze by zatim u nas nekdo s value-linky
systematicky pracoval. Proste je v tom treba udelat osvetu. Obchodni
uspech, a to i u value-linku, neni v tom - dat si ho na stranku, cekat a

pak nadavat - ale v tom, pochopit jejich podstatu a naucit se pres ne
prodavat.

Rika se, ze penize lezi na ulici a staci se jen sehnout a sbirat je.
Proc
myslite, ze je "obrazne receno" nesbira kazdy, ale jen nekdo? Protoze je

rozdil mezi "sehnout se" a "sehnout se".

>> Zdravi
>
>Ja Vas take zdravim a preji Vam mnoho uspechu.
>
>                       Richard Ruibar


take Vam preji mnoho uspechu a doufam ze se mi podarilo dostatecne
odpovedet.

S pozdravem

Petr K. Ulrich
vykonny reditel INET, a.s.

****************************************************************************

*  Nechte sve WWW stranky vydelavat za Vas a ziskejte provizi 3% z
obratu  *
*        Virtualniho Obchodniho Domu!(r)
http://www.shop.cz            *
*
*
*  Informace o partnerskem programu ziskate na
http://www.shop.cz/partneri *
*
*
* Petr K. Ulrich                           The Web & Internet
specialists  *
* vykonny reditel INET,
a.s.                                               *
* tel. (+420) 5 4132 1276 kl. 346,
171                                     *
* tel. (+420) 5 4124 2414                  mobil:  0602 711
890            *
* fax. (+420) 5 4121 2696                  E-mail:
petr.ulrich@inet.cz     *
*
*
*
http://WWW.INET.CZ                              *
*
http://WWW.SHOP.CZ                              *
****************************************************************************

--
                                                   Tomas 'teaC' Moscak

<------<w.e.b..d.e.s.i.g.n.e.r.>-----------------
INET, a.s., Kralovopolska 139, Brno                       teac@inet.cz
                      -------------< http://www.inet.cz/~teac/ >------>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:31 CEST