RE: (Re:) Hezka definice spamu

From: pvales@hledat.cz
Date: 04. 07. 2003, 22:22 CEST


Zdravim,

souhlasim, ze diskuse je nudna a hlavne je nekonecna. Podle mne i jednoduse
neresitelna.

Vase definice vypada zajimave a hlavne si myslim, ze je to prvni
"realisticky" nazor na problematiku. Asi je i urcite prustrelna, napr. bych
lepe definoval pojem "navazat spolupraci", protoze zde to muze byt
prakticky cokoliv, ale byla by to nekonecna prace.

Spise se obavam, ze nasi zakonodarci vymysli neco zcela jineho. Z toho co
jsem videl v nahledu noveho zakona se hovori o tvz. "Nevyzadane
elektronicke komunikaci" a zde se striktne vyzaduje souhlas prijemce zpravy
(faxove, emailove, apod.). Ovsem potom mi neni jasne jakym zpusobem se resi
poptavkove zpravy, oznamovaci zpravy, korektni obchodni nabidky z oboru,
apod.

No uvidime, kazdopadne dekuji za PRVNI realisticky postoj a pevne verim, ze
si ho vsichni odpurci i obdivovatele SPAMU alespon prectou.

S pozdravem

Petr Vales
www.hledat.cz - Katalog firem

Original Message:
-----------------
From: Michal Illich, adresa do konferenci list@illich.cz
Date: Fri, 04 Jul 2003 21:45:22 +0200
To: reklama@nawebu.cz
Subject: (Re:) Hezka definice spamu


Dobrý den,

	tahle diskuse je nudná až běda, ale taky se přidám. Občas tady někdo říká, 
že neexistuje definice spamu, a občas tu padne nějaká za vlasy přitažená 
definice nebo někdo argumentuje intuicí. Zkusím přidat vlastní návrh možné 
definice:

	SPAM = NEVYŽÁDANÝ HROMADNÝ DOPIS
	       *1         *2       *3

	Výklad:
	
*1) Aby něco bylo spamem podle téhle definice, musí to být nevyžádáné. Tedy 
konference a newslettery, do kterých se sami přihlásíte, nejsou spamem, 
přestože jsou rozesílané hromadně.

*2) Spam je hromadný. Když napíšete mail firmě, se kterou chcete navázat 
spolupráci, tak to není spam, prestože ta firma si od vás mail nevyžádala 
ani o vás třeba nemusela vědět. Zde se samozřejmě může vést diskuse, od 
kolika mailů už je to hromadné (od 30-200 kousků?) - každý asi má tu
hranici 
někde jinde, takže by to byla zřejmě diskuse nekonečná. Prostě do zákona 
nebo související vyhlášky by kdosi napsal nějaké numero.

*3) Zde obvykle bývá obvykle slovo reklama. Po pravdě, mně je dost jedno, 
zda mě spam otravuje reklamním textem, nebo JPEGem slona, varováním na 
bezpečnostní chyby Microsoftu nebo výzvou k účasti na něčem. Podle mne by 
bylo spamem i kdyby někdo rozesílal hromadně na všechny strany prázdné
maily 
nebo abecedu. Proto tedy obecnější 'dopis' než 'reklama'. Dopisem myslím
jak 
papírový, tak elektronický (e-mail). Přemýšlel jsem, zda nezvolit slovo 
'oslovení', ale pak by tam spadaly i billboardy a spol., což by nebylo
žádoucí.

	Možná ta definice není neprůstřelná, ale na to, že je jen tříslovná, tak 
snad podchycuje to nejdůležitější.

	Hezký víkend,

Michal Illich, http://jyxo.cz/













----------------------------------------------------------- reklama -----
Obchodujte s akciemi bez rizika ztraty. http://www.burza.cz
-------------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/


--------------------------------------------------------------------
mail2web - Check your email from the web at
http://mail2web.com/ .



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 04. 07. 2003, 22:22 CEST