(Re:) Hezka definice spamu

From: Michal Illich, adresa do konferenci (list@illich.cz)
Date: 04. 07. 2003, 21:45 CEST


Dobrý den,

	tahle diskuse je nudná až běda, ale taky se přidám. Občas tady někdo říká, 
že neexistuje definice spamu, a občas tu padne nějaká za vlasy přitažená 
definice nebo někdo argumentuje intuicí. Zkusím přidat vlastní návrh možné 
definice:

	SPAM = NEVYŽÁDANÝ HROMADNÝ DOPIS
	       *1         *2       *3

	Výklad:
	
*1) Aby něco bylo spamem podle téhle definice, musí to být nevyžádáné. Tedy 
konference a newslettery, do kterých se sami přihlásíte, nejsou spamem, 
přestože jsou rozesílané hromadně.

*2) Spam je hromadný. Když napíšete mail firmě, se kterou chcete navázat 
spolupráci, tak to není spam, prestože ta firma si od vás mail nevyžádala 
ani o vás třeba nemusela vědět. Zde se samozřejmě může vést diskuse, od 
kolika mailů už je to hromadné (od 30-200 kousků?) - každý asi má tu hranici 
někde jinde, takže by to byla zřejmě diskuse nekonečná. Prostě do zákona 
nebo související vyhlášky by kdosi napsal nějaké numero.

*3) Zde obvykle bývá obvykle slovo reklama. Po pravdě, mně je dost jedno, 
zda mě spam otravuje reklamním textem, nebo JPEGem slona, varováním na 
bezpečnostní chyby Microsoftu nebo výzvou k účasti na něčem. Podle mne by 
bylo spamem i kdyby někdo rozesílal hromadně na všechny strany prázdné maily 
nebo abecedu. Proto tedy obecnější 'dopis' než 'reklama'. Dopisem myslím jak 
papírový, tak elektronický (e-mail). Přemýšlel jsem, zda nezvolit slovo 
'oslovení', ale pak by tam spadaly i billboardy a spol., což by nebylo žádoucí.

	Možná ta definice není neprůstřelná, ale na to, že je jen tříslovná, tak 
snad podchycuje to nejdůležitější.

	Hezký víkend,

Michal Illich, http://jyxo.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 04. 07. 2003, 21:42 CEST