Jarek Jesenský - adresa pro konference napsal: > porad mi nejde do hlavy, proc by bohata firma > mela delat tak strasne chyby jak uvadite. Mezi nejcastejsi duvody patri to, ze spolecnost sveri web sve reklamni agenture, ktera mozna umi tisk, televizi apod., ale Web nezna. Nebo ho sveri i specialistum na Web, ale vedeni projektu ze strany zadavatele je natolik ovlivneno "starymi" medii, ze si prosadi do reseni veci, ktere funguji jinde, ale na Webu ne. Castym duvodem je take to, ze zadavatel Internet proste podceni a rekne si, ze kdyz za to relativne zname agenture zaplati furu penez, nemuze to dopadnout spatne. Jenze firem, ktere u nas umeji navrhnout dobry web, je par a splest je strasne snadne. > Nemohou treba mit provedeny pruzkum, ktery > by jasne dokazoval, ze ten podle Vas (technickeho > perfekcionistu) naprosto spatny web je pro jejich > navstevniky idealni a prinasi tedy Eurotelu presne to, > co od nej ocekava? Neni to pravdepodobne. Kdyby si udelali velmi jednoduche uzivatelske testovani s par lidmi, museli by zjistit alespon nektere z chyb pouzitelnosti, ktere tam jsou. Pokud si to testovani udelali a nepouzili jeho vysledky, je to asi jeste horsi pristup, nemyslite? Nektere veci ovsem svedci spise o absenci zdraveho rozumu nez o absenci uzivatelskeho testovani. Mate napr. nejake vysvetleni pro to, ze nejakych 20-30% uzivatelu (majitele rozliseni 800x600) vidi obrazek plavkyne nebo kuchare a diky nemu prichazi o pristup k casto velmi podstatne lokalni navigaci?? A jeste si dovolim jednu vystiznou ilustraci toho, jak se velke firmy nekdy chovaji podivne. Pred casem menilo Yahoo layout svych vysledku hledani. Pod vlivem jiz nejakou dobu trvajici vlny popularity W3C standardnich reseni zalozenych na cistem (X)HTML a CSS se rozhodlo jit touto cestou. Misto aby ale oslovilo nektereho z vyvojaru z komunity okolo Webstandards.org a css-discuss, jejichz jmena zna kazdy webdesigner, ktery se trochu po svem oboru rozhlizi, sverili to cloveku, ktery neco takoveho delal poprve v zivote. Jak to dopadlo? Jejich clovek to delal buhvijak dlouho a teprve kdyz to bylo hotove a verejne venku s dost vaznymi chybami, obratil se na css-discuss o pomoc, kterou sice temer obratem dostal, ale jeste nekolik dni mu trvalo, nez se s tim nejak popral. Kdyby se Yahoo na css-discuss obratilo hned, obdrzelo by od nekoho zkuseneho spickove reseni za pul dne a jako prestizni kseft asi i zadarmo. Pak se divte, ze se iracionalne chova Eurotel ;-) Zdravi, Marek Prokop * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 08. 06. 2003, 15:18 CEST