---> Bonjour, > Dominantni postaveni Seznamu na ceskem internetu > je take do jiste miry dano tim, ze pro mnoho > uzivatelu splyva pojem Seznam a Internet. Ukazte > mi zemi, kde ma nejaky portal sedmdesat procent > trhu. Steve Krug v knize Don't Make Me Think (v cestine Nenutte uzivatele premyslet, CPress 2003) ztraci za uzivatele (proste uzivatele) par slov. K zajimavym postrehum podle me patri, ze uzivatele nezajima, jak se neco ma delat spravne nebo jak neco funguje. Pro nej je dulezite, ze funguje jeho postup -- to je take duvod toho, proc lide opisuji adresy z banneru do vyhledavaciho pole na portalu. Stejny pristup, jaky maji uzivatele nasi k Seznamu, maji v Americe k Yahoo! nebo AOL. Ono totiz nejde v prvni rade o absolutni prevahu na trhu, ono jde o ovladnuti kazdeho jednotliveho uzivatele. Setkavam se s tim kazdy den pri pozorovani sveho bratra. On pouziva Centrum, a to uplne ke vsemu. Nevysvetlim mu, ze Tiscali ma lepsi mapu Prahy, Jyxo lepsi vyhledavac, slovnik.cz lepsi anglicky slovnik, a kdyz ma z WinCommanderu pristup na vlastni domenu, ze nemusi davat stranky na Webpark; kdyz ma ICQ, stejne si s kamarady dava schuzky na xChatu a septa si s nimi. Je to loajalita ke znacce az ukazkova. Uzivatelum, myslim, ani tolik nesplyva pojem Seznam a web, ale spis se jedna o cosi jako prichylnost k "hypermarketu". Mimochodem, na sobe taky pozoruju jakesi splynuti vyhledavaciho pole a adresniho radku. Od te chvile, kdy mam nastrojovou listu od Google, stale casteji zadavam jen klicova slova a nachavam se automaticky presmerovat na prvni odkaz ve vypisu. Dokonce opakovane na ta sama slova i nekolikrat denne. -- Uz se tesim na zavedeni protokolu CNRP se schematem 'go'. Kdyz to funguje takhle, nemam duvod delat to "spravne". Pekny slavnostni den Mimochodem: dostal jsem od UPC dotaznik, kde se me ptaji, jestli pouzivam jako komunikacni kanal Internet, nebo Email. :-)) Kdyby ten formular nemel predtistene moje zakaznicke cislo, treba bych jim ho i vyplnil. Proc nema UPC stejne u svych zakazniku postaveni jako AOL? -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 08. 05. 2003, 12:25 CEST