RE: Největší blbost je současný stav!

From: Martin Hosek (martin.hosek@tnsofres.cz)
Date: 22. 01. 2003, 11:11 CET


Vazeni,

opravdu obdivuji, jak se dokazete bavit nad takovou malichernosti skoro 3
dny....

Ja sam jsem tento e-mail obdrzel asi 5x a proste jsem je oznacil a behem 2
sekund byly vymazane. Nic mi to neudelalo, dokonce se obavam, ze se autorum
reklamiho sdeleni podarilo to, ze jsem si jejich server o bydleni opravdu
zapamatoval..:-)

Denne mi prichazi maily obdobneho razeni a kdybych se mel pokazde zabyvat
tim, jak nekdo porusuje zakon takovy ci vyhlasku onakou, tak bych asi
nedelal opravdu nic jineho....

To same plati s "offline" postovni schrankou. Snad nikoho nezabije ty letaky
vzit a hodit je do kose (a nebo do krabice, ktera byva vetsinou jeste u
schranek).

Obavam se, ze se tohoto reklamniho fenomenu stejne nezbavime, a jsem si
skoro jist, ze i kdyby to nejak resila legislativa, spamming - at uz online
ci offline - by existoval dale. Pokusme se tedy nahlizet na vec s
nadhledem...

Mejte se,

Martin Hosek
----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------

MgA. Martin D. Hošek
Taylor Nelson Sofres
Interactive Solutions & Telecommunications
Director
--------------------------------------------------
Tel: + 420 2 21 66 91 50
Fax: + 420 2 21 66 93 09
e- martin.hosek@tnsofres.cz
ICQ: 688 72 357
--------------------------------------------------
www.tnsofres.cz


-----Original Message-----
From: Miloš Hovorka [mailto:miloshovorka@volny.cz]
Sent: Tuesday, January 21, 2003 9:40 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: RE: Největší blbost je současný stav!


Vážený pane,

jak jste přišel na to, že nevyžádaná reklama e-mailem může zajímat jen
okrajovou skupinu uživatelů internetu? Máte to nějak podloženo? Mně
osobně např. to zatím nevadí a jsem rád, za každé upozornění na
zajímavou nabídku. A takových je nás nesporně dost.

Ostatně - stěžuje si na onen reklamní email ještě někdo mimo účastníků
této konference? E-mailu byly rozeslány tisíce - kde jsou ty tisíce
stížností? Proč ty tisíce nespokojených nepořádají proti oné firmě
masová shromáždění na Václaváku a dalších našich náměstích?

Proč se mi nelíbí zákaz nevyžádané reklamy? Protože to je zákaz! A já
jsem pro smysluplnou regulaci.

Na co ten e-mail mám? Já se chci i jeho prostřednictvím prostě
neočekávaně dozvídat o zajímavých tipech, akcích apod. Pokud mi to snad
bude v budoucnu neúměrně zvyšovat náklady při příjmu e-mailu, či mne to
nějak obtěžovat, tak prostě dotyčné firmy požádám, aby mi už příště nic
neposílali. Pokud by mou žádost nerespektovali, tak bych teprve potom
použil příslušné právní prostředky.

A závěrem otázka:

Co to je vyžádaná e-mailová reklama? Jak můžu žádat něco po někom, o kom
nemám tušení, že na internetu existuje? Jak to funguje v praxi?

To snad někdo musí nejdříve vytisknout letáky, kde oznámí, že existuje
na té či oné webové stránce a zároveň požádá adresáty, aby mu sdělili,
že chtějí zasílat reklamní e-maily?

To tu musí být v době bouřlivého rozvoje internetu papír?

Miloš Hovorka, www.dane24.cz





-----Original Message-----
From: Miroslav Kucera [mailto:miroslav.kucera@mobilmedia.cz]
Sent: Tuesday, January 21, 2003 1:19 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: Re: Zákon má díry - je třeba je zalepit a ne si hrát na
internetové hrdiny!

Vážení přátele na internetu,

zákon o regulaci reklamy je podle mého v oblasti zasílání reklamy
e-mailem
děravý, plný nedomyšlených věcí a dle mého názoru dokonce brzdící rozvoj
internetu.

--> Jak muze zakaz nevyzadane reklamy brzdit rozvoj internetu?

Je mi vůbec nepochopitelné, jak mohl tento zákon být v takové podobě
schválen, když máme u nás tolik odborníků na internet a jeho hrdinných
ochránců.

--> ti odbornici na internet nesedi v parlamentu.

Já bych spíše od těchto "průkopníků" na internetu očekával, že se budou
zasazovat o regulaci šíření reklamy prostřednictvím e-mailu např.
takovým
způsobem, aby to internetu a jeho dalšímu rozšiřování prospělo a to
např.
tak, že v zákoně bude např. zakotveno, že:

- povoleno je nevyžádané zasílání reklamních e-mailu pouze v rozsahu 100
e-mailových adres měsíčně,

--> Co je to za blbost? Za prve - jak to chcete overovat a jak dokazete,
ze
tuto kvotu prekrocil treba o 5 emailu? Za druhe - jak jsem napsal, je to
blbost, to je podobny blabol jako kdybyste navrhl, ze ridic osobniho
automobilu muze 10x mesicne bez rizika pokuty prekrocit maximalni
povolenou
rychlost.

- při překročení povoleného rozsahu je povinen rozesílatel uhradit
každému
stěžovateli na nevyžádaný e-mail paušální částku ve výši 10 Kč (pokud je
email bez příloh),

--> Opet. Jak budete zjistovat povoleny rozsah?

Podívejte se do svých poštovních stránek, kolik tam denně najdete
nevyžádané
reklamy a co s tím děláte?

--> Ja ani jednu. Vsechny reklamni letaky jsou na schodech a vezmu si
tedy
jenom ty, co potrebuji. Navic, stazeni nevyzadane reklamy vas stoji
penize
za pripojeni (malo, ale stoji). Kolik vas stoji vytazeni letaku ze
schranky?

A navíc nezapomínejme na to, kolik uživatelů internetu je rádo i za
nevyžádaný e-mail, když se jeho prostřednictvím dozví zajímavou
informaci.

--> To by me zajimalo, kolik takovych uzivatelu je rado. Kdyz mi z 500
nevyzadanych reklam prijde jedina, ktera me zajima, je to snad duvod,
proc
ji povolit?

Závěr :

reklamu prostřednictvím e-mailu logickým způsobem regulovat a nikoliv ji
de
facto zakázat, jak činí dnešní podoba zákona.

--> Regulovat, regulovat, regulovat, lide by chteli vsechno regulovat.
Proc
se vam nelibi ZAKAZ NEVYZADANE REKLAMY? Proc by mam tolerovat reklamu na
neco, co vubec nepotrebuji a take nechci?! Bavime se porad o NEVYZADANE
reklame, ano? Predstavte si dalekou budoucnost, kdy si treba pustite DVD
s
nejakym filmem, a nahle, film se prerusi nejakou reklamu poslanou od
mistni
reklamni agentury, ackoli jste nic takoveho nechteli. Reklama se vam
posle
jenom proto, ze mate prave pusteny DVD prehravac. A navic - takovych
reklam
muze byt treba i 100 do hodiny. To by vam nevadilo?

MK






----------------------- reklama -----
Nahlednete ceskemu Internetu pod poklicku. http://www.lupa.cz
------------------------------------------------------------------------
-

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/

---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.408 / Virová báze: 230 - datum vydání: 24.10.2002


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.408 / Virová báze: 230 - datum vydání: 24.10.2002



----------------------------------------------------------- reklama -----
Cesky Internet pod Lupou! http://www.lupa.cz
-------------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.443 / Virová báze: 248 - datum vydání: 10.1.2003

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.443 / Virová báze: 248 - datum vydání: 10.1.2003



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 22. 01. 2003, 11:17 CET