Obecně musím s tím co píšeš souhlasit. Nicméně je pravda, že někdy je potřeba nejprve získat podíl na trhu a pak začít vydělávat. Petr Matoušek -----Original Message----- From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Tuesday, December 17, 2002 12:24 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: www.kasa.cz Ahoj Petře, pokud něco napsali v Marketing a Media a nesouhlasíš s tím, tak je nutno se obrátit na Marketing a Media. Ta věta není naším vyjádřením, ale nemůžu říci, že bych s ní nesouhlasil, neboť přesně uvádí, z jakého pohledu je velikost obchodu hodnocena. Kdežto pro milého pana Pallase to je, jak se zdá, kritérium jediné (žádné další zatím neuvedl). Návštěvnost určitě není bezvýznamná. Ale to tvé "s trochou umu" je určitě značné podcenění obtížnosti přetavení návštěvnosti v podnikatelskou úspěšnost. Když si dáš na jednu stranu weby, které se honí nebo dříve honily především za návštěvností (některé portály, chaty, seznamky, bazary, koneckonců i idnes v první vlně expanze) a sečteš si jejich bilanci, dojdeme i v českých poměrech k nemalému zápornému číslu, odhadl bych na spálenou čtvrt miliardu korun. (Což je na domácí poměry gigantická suma a možná by stálo za to o ní zde víc diskutovat, namísto jalovostí, jestli je větší Vetera nebo Aukce.cz) Na druhé straně internetová podnikání, která si s honbou za návštěvností vůbec nedělala hlavu, ale soustředila se na vlastní podnikatelský model (obchody, webhostéři, weboví integrátoři, některé další služby), profitují, nikdo jim žádné peníze nedal a musí se od začátku živit sami. To jenom milý pan Pallas se stále domnívá, že něco z něčeho dotujeme, a jaksi si nevšiml, že internetové věci jsou už nějakou dobu v separátní firmě, která žádné mlíko od matky nedostává. ----- Original Message ----- From: "Matousek Petr" <Petr.Matousek@idnes.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, December 17, 2002 11:50 AM Subject: RE: www.kasa.cz Jirko, tentokrát mi to nedá. V některém z posledních Marketing a media jsem si četl článek o Vltavě. Začíná asi takto: "Vltava.cz obsluhuje cca 107 tisíc registrovaných zákazníků, z nichž každý nakoupil minimálně jednou. Z tohoto pohledu je je Vltava největší obchod u nás." Taky tam nevidím nic o penězích, které jsou nejdůležitější. Dávám spíš zapravdu tobě, že peníze jsou hlavní měřítko. Ale kde je návštěvnost, tam s trochou umu mohou přijít i peníze. Speciálně pokud jde o elektronický obchod. Takže tak úplně jasné to není. Petr Matoušek -----Original Message----- From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Tuesday, December 17, 2002 10:46 AM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: www.kasa.cz Milý pane Pallasi, opět jste se tady vynořil jako tvor z prehistorických časů se svou oblíbenou tezí, že "největší rovná se nejnavštěvovanější". Zkuste prosím už konečně vzít na vědomí, že to je pouze vaše teze, kterou tady nikdo nesdílí, která nikdy neplatila (jen si to nějakou dobu mysleli investoři), neplatí a platit nebude. U e-komerčních subjektů je "velikost" dána jen a pouze tržbami (obrat/zisk), případně jako pomocná, nikdy ne hlavní kritéria "velikosti" lze použít možná počet zákazníků a šíři sortimentu. Měřeno touto logikou je největším hotelem v ČR park před Hlavním nádražím v Praze. A pokud se tady opět otíráte o Aukci: prodalo se na ní 47 000 kusů zboží a má 32 000 registrovaných uživatelů, nakupujících nebo prodávajících. To jsou obchodní výsledky obchodního serveru - podstatné pro hodnocení jeho velikosti. Vatera má možná jakousi návštěvnost vlivem toho, že je na Atlasu, prodává fazole atd. - "nahonit" návštěvnost například přes fazole a vánoční soutěže opravdu není těžké. Ale jaký to má smysl? Nakonec vždy stejně rozhodne ekonomická výkonnost. A zde je Vatera.cz stejně bezvýznamná jako Aukce.cz, stejně jako weby typu bazar.cz, neboť jsou to všechno weby s bezvýznamnými, zanedbatelnými příjmy a dnes bez jakékoli vyhlídky do budoucna - pokud by své služby zpoplatnily, zajdou do čtrnácti dnů na úbytě. Neplatí to ovšem pro Annonce.cz, což je stejně jako Avizo.cz skvělý support pro výnosné kamenné podnikání - vydávání inzertních novin. ----- Original Message ----- From: "jiri pallas" <jiri@pallas.cz> To: <reklama@nawebu.cz>; "'Miroslav Kucera'" <miroslav.kucera@mobilmedia.cz> Sent: Tuesday, December 17, 2002 10:00 AM Subject: SV: www.kasa.cz Je to stejne jako kdyz Annonce tvrdi, ze jsou nejvetsi inzertni server na internetu (nase Seznamka.cz+Bazar.cz+Byty.cz jsou dvakrat navstevovanejsi), nebo kdyz obchodni dum Patro rika v placene inzerci na Seznamu ... nejvetsi obchodni dum presto, ze nase Kvanto.cz je prubezne navstevovanejsi. Pokud by se clovek pidil po tom proc to ti ci oni o sobe tvrdi, tak treba zjisti, ze Kasa prodavala jiz pred peti lety pod jinym jmenem, Annonce maji nejvice inzeratu a tim meri svou velikost no a Patro v tydnu kdy za to krvave Seznamu plati, obcas opravdu predbehne Kvanto. Ostatne ani Aukce.cz nejsou nejvetsi aukcni server ac to o sobe tvrdi - viz audit - Vatera.cz je vetsi. Prikladu se najit hodne, ale nejspise si z toho nikdo nic nedela. Jiri Pallas ---------- From: Miroslav Kucera [mailto:miroslav.kucera@mobilmedia.cz] Subject: www.kasa.cz Zdravim, jiste jste zaznamenali soutez na mobilmanii s internetovym obchodem Kasa.cz, kde se pise, cituji: "Obchodní dům KASA.cz, jeden z předních internetových prodejců s pětiletou tradicí". Jak pohlizite na tyto informace s ohledem, ze Kasa.cz urcite neni jeden z prednich internetovych prodejcu a uz vubec ne z petiletou tradici (napr. domena byla registrovana 9.4.1999). Navic, uz parkrat jsem chtel u nich nakoupit, ale vzdy, kdyz jsem kontaktoval nejakyho cloveka s prosbou o dalsi informace (Pro dalsi informace si napise osobe XY), nikdy jsem se nedockal odpovedi, takze jsem tam nikdy nic nekoupil. MK --- Odchozi zprava neobsahuje viry. Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.427 / Virova baze: 240 - datum vydani: 6.12. 2002 ----------------------------------------------------------- reklama ----- Objednejte si software na Slunecnici. http://www.slunecnice.cz/shop.php4 ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Kde si pujcit? Kde sporit? Kde se pojistit? http://www.mesec.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Mate radi reklamu? Nebo ji nesnasite? http://www.vajicko.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Inzerce v oblasti mobilni komunikace? Jedine na Palmserveru! ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 17. 12. 2002, 13:18 CET