Obecně musím s tím co píąeą souhlasit. Nicméně je pravda, ľe někdy je potřeba nejprve získat podíl na trhu a pak začít vydělávat. Petr Matouąek -----Original Message----- From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Tuesday, December 17, 2002 12:24 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: www.kasa.cz Ahoj Petře, pokud něco napsali v Marketing a Media a nesouhlasíą s tím, tak je nutno se obrátit na Marketing a Media. Ta věta není naąím vyjádřením, ale nemůľu říci, ľe bych s ní nesouhlasil, nebo» přesně uvádí, z jakého pohledu je velikost obchodu hodnocena. Kdeľto pro milého pana Pallase to je, jak se zdá, kritérium jediné (ľádné daląí zatím neuvedl). Návątěvnost určitě není bezvýznamná. Ale to tvé "s trochou umu" je určitě značné podcenění obtíľnosti přetavení návątěvnosti v podnikatelskou úspěąnost. Kdyľ si dáą na jednu stranu weby, které se honí nebo dříve honily předevąím za návątěvností (některé portály, chaty, seznamky, bazary, koneckonců i idnes v první vlně expanze) a sečteą si jejich bilanci, dojdeme i v českých poměrech k nemalému zápornému číslu, odhadl bych na spálenou čtvrt miliardu korun. (Coľ je na domácí poměry gigantická suma a moľná by stálo za to o ní zde víc diskutovat, namísto jalovostí, jestli je větąí Vetera nebo Aukce.cz) Na druhé straně internetová podnikání, která si s honbou za návątěvností vůbec nedělala hlavu, ale soustředila se na vlastní podnikatelský model (obchody, webhostéři, weboví integrátoři, některé daląí sluľby), profitují, nikdo jim ľádné peníze nedal a musí se od začátku ľivit sami. To jenom milý pan Pallas se stále domnívá, ľe něco z něčeho dotujeme, a jaksi si nevąiml, ľe internetové věci jsou uľ nějakou dobu v separátní firmě, která ľádné mlíko od matky nedostává. ----- Original Message ----- From: "Matousek Petr" <Petr.Matousek@idnes.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, December 17, 2002 11:50 AM Subject: RE: www.kasa.cz Jirko, tentokrát mi to nedá. V některém z posledních Marketing a media jsem si četl článek o Vltavě. Začíná asi takto: "Vltava.cz obsluhuje cca 107 tisíc registrovaných zákazníků, z nichľ kaľdý nakoupil minimálně jednou. Z tohoto pohledu je je Vltava největąí obchod u nás." Taky tam nevidím nic o penězích, které jsou nejdůleľitějąí. Dávám spíą zapravdu tobě, ľe peníze jsou hlavní měřítko. Ale kde je návątěvnost, tam s trochou umu mohou přijít i peníze. Speciálně pokud jde o elektronický obchod. Takľe tak úplně jasné to není. Petr Matouąek -----Original Message----- From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz] Sent: Tuesday, December 17, 2002 10:46 AM To: reklama@nawebu.cz Subject: Re: www.kasa.cz Milý pane Pallasi, opět jste se tady vynořil jako tvor z prehistorických časů se svou oblíbenou tezí, ľe "největąí rovná se nejnavątěvovanějąí". Zkuste prosím uľ konečně vzít na vědomí, ľe to je pouze vaąe teze, kterou tady nikdo nesdílí, která nikdy neplatila (jen si to nějakou dobu mysleli investoři), neplatí a platit nebude. U e-komerčních subjektů je "velikost" dána jen a pouze trľbami (obrat/zisk), případně jako pomocná, nikdy ne hlavní kritéria "velikosti" lze pouľít moľná počet zákazníků a ąíři sortimentu. Měřeno touto logikou je největąím hotelem v ČR park před Hlavním nádraľím v Praze. A pokud se tady opět otíráte o Aukci: prodalo se na ní 47 000 kusů zboľí a má 32 000 registrovaných uľivatelů, nakupujících nebo prodávajících. To jsou obchodní výsledky obchodního serveru - podstatné pro hodnocení jeho velikosti. Vatera má moľná jakousi návątěvnost vlivem toho, ľe je na Atlasu, prodává fazole atd. - "nahonit" návątěvnost například přes fazole a vánoční soutěľe opravdu není těľké. Ale jaký to má smysl? Nakonec vľdy stejně rozhodne ekonomická výkonnost. A zde je Vatera.cz stejně bezvýznamná jako Aukce.cz, stejně jako weby typu bazar.cz, nebo» jsou to vąechno weby s bezvýznamnými, zanedbatelnými příjmy a dnes bez jakékoli vyhlídky do budoucna - pokud by své sluľby zpoplatnily, zajdou do čtrnácti dnů na úbytě. Neplatí to ovąem pro Annonce.cz, coľ je stejně jako Avizo.cz skvělý support pro výnosné kamenné podnikání - vydávání inzertních novin. ----- Original Message ----- From: "jiri pallas" <jiri@pallas.cz> To: <reklama@nawebu.cz>; "'Miroslav Kucera'" <miroslav.kucera@mobilmedia.cz> Sent: Tuesday, December 17, 2002 10:00 AM Subject: SV: www.kasa.cz Je to stejne jako kdyz Annonce tvrdi, ze jsou nejvetsi inzertni server na internetu (nase Seznamka.cz+Bazar.cz+Byty.cz jsou dvakrat navstevovanejsi), nebo kdyz obchodni dum Patro rika v placene inzerci na Seznamu ... nejvetsi obchodni dum presto, ze nase Kvanto.cz je prubezne navstevovanejsi. Pokud by se clovek pidil po tom proc to ti ci oni o sobe tvrdi, tak treba zjisti, ze Kasa prodavala jiz pred peti lety pod jinym jmenem, Annonce maji nejvice inzeratu a tim meri svou velikost no a Patro v tydnu kdy za to krvave Seznamu plati, obcas opravdu predbehne Kvanto. Ostatne ani Aukce.cz nejsou nejvetsi aukcni server ac to o sobe tvrdi - viz audit - Vatera.cz je vetsi. Prikladu se najit hodne, ale nejspise si z toho nikdo nic nedela. Jiri Pallas ---------- From: Miroslav Kucera [mailto:miroslav.kucera@mobilmedia.cz] Subject: www.kasa.cz Zdravim, jiste jste zaznamenali soutez na mobilmanii s internetovym obchodem Kasa.cz, kde se pise, cituji: "Obchodní dům KASA.cz, jeden z předních internetových prodejců s pětiletou tradicí". Jak pohlizite na tyto informace s ohledem, ze Kasa.cz urcite neni jeden z prednich internetovych prodejcu a uz vubec ne z petiletou tradici (napr. domena byla registrovana 9.4.1999). Navic, uz parkrat jsem chtel u nich nakoupit, ale vzdy, kdyz jsem kontaktoval nejakyho cloveka s prosbou o dalsi informace (Pro dalsi informace si napise osobe XY), nikdy jsem se nedockal odpovedi, takze jsem tam nikdy nic nekoupil. MK --- Odchozi zprava neobsahuje viry. Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.427 / Virova baze: 240 - datum vydani: 6.12. 2002 ----------------------------------------------------------- reklama ----- Objednejte si software na Slunecnici. http://www.slunecnice.cz/shop.php4 ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Kde si pujcit? Kde sporit? Kde se pojistit? http://www.mesec.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Mate radi reklamu? Nebo ji nesnasite? http://www.vajicko.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ ----------------------------------------------------------- reklama ----- Inzerce v oblasti mobilni komunikace? Jedine na Palmserveru! ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 17. 12. 2002, 13:18 CET