Re: vąichni 3

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 11. 12. 2002, 00:31 CET


Pane Pallasi, snaľil jsem se diskusi vrátit zpět na téma internetové
reklamy, kam patří... píąete, ľe pronáąíte poslední slovo, ale zároveň mě
"prosíte", abych se tady přímo vyjadřoval. Tedy: o dva příspěvky zpět jste
uvedl, ľe jste si "na to pořídili naąeho nejlepąího člověka", nyní, ľe "uľ
se zaměstnává sám". (Mimochodem, nad vaąim výrazem "pořídit si člověka"
trochu kroutím hlavou. Pořídit se dá pes, ale i pejskaři by vám za to asi
vynadali. Moľná jeątě tak auto).

Čímľ se to zase zkusím vrátit na on-topic, jinak mě sysop právem vynadá :).
Nejen podle naąich zkuąeností je skoro nemoľné být úspěąný v reklamě na
Internetu, aniľ na to provozovatel má vlastního, "full-timeového" člověka.
Kecat do konfery se na part-time dá, dokonce i "jen tak", ale inzerci na web
to nepřinese. Neosvědčuje se přílią externí člověk, neosvědčuje se vlastní
reklamní part-time člověk; reklama na Internetu je stále dost komplikovaná,
málo standardizovaná, hodně se vyvíjející a jeden člověk má co dělat. I víc
neľ jeden. Je to samozřejmě riziko a je běľné, ľe cost of sale je vyąąí neľ
trľby, a malé weby si to větąinou nemůľou dovolit, o to to mají těľąí.

----- Original Message -----
From: "Jiri Pallas, Praha" <jiri@pallas.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, December 10, 2002 11:59 PM
Subject: RE: vąichni 3


> Takze i me posledni slovo.
> Panm Illichmann se zamestnava sam, ale pan Hlavenka opet vse prekrucuje.
To,
> kolik pan Pallas, tedy ja, v zahranici vydelava muze byt panu Hlavenkovi
> jedno. Pan Pallas posledni ctyri roky vydelaval predevsim v CR a to tak,
ze
> zde zalozil a rozjel firmu Tele2, kde je stale jako jednatel. Ted se jiz
> slusne zivim Seznamkou a spol, ktere pan Hlavenka nemuze prijit na jmeno.
> Prosim pana Hlavenku aby mi ukazal jediny prispevek kde jsem pronasel
narky
> podobne jeho urazlivym formulacim. Pokud se nemylim, tak se zde nedavno
> snazil podobnym zpusobem urazet pana Jesenskeho z GSM4U.cz. Mluvim o
> pomerech obecne a domnivam se, ze vim o cem mluvim. Znam pomery ze strany
> podniku, ktery utraci za reklamu hodne desitek milionu rocne i z pohledu
> firmy provozujici informacni system pro 400.000 unikatnich navstevniku
> mesicne, nepocitaje v to uzivatele pristupujici pres vsechny tri GSM
> operatory. To jsou vsak dimennze, ktere se zrejme nalezaji mimo zorny uhel
> pana Hlavenky.
>
> Jiri Pallas
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> Sent: Tuesday, December 10, 2002 10:40 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: vąichni 3
>
>
> Jo, ale tohle právě uľ hodně on-topic. Vím, ľe toto je právě konference o
> reklamě a právě proto jsem uvedl tu celkovou částku, u které je jasné, ľe
z
> reklamy je její menąí část. Vľdy» o tom se tady pořád vedou debaty, a
> některých diskutujících neą»astníků je člověka aľ líto: "mám takovej
pěknej
> web, a pořád mě na něj neinzerujou, poradíte?".
>
> Vľdy» uľ je dnes nad slunce jasné, ľe na velkou inzerci si sáhnou buď jen
> přesně oborově zacílená média, nejlépe působící v B2B či alespoň která
> dokáľí inzerentům úspěąně odpředstírat, ľe jsou v B2B, nebo největąí
> giganti, kteří jsou schopni návątěvností soupeřit s deníkem, rozhlasovou
> sítí nebo dokonce TV stanicí. Ostatní se inzercí neuľiví a musí proto
najít
> JINÝ příjmový model, získávat větąí část příjmů jinak neľ inzercí.
Příklad:
> kdyľ jsme dva roky provozovali Vltavu2000 (a to navíc byl pěkný web s
> komerčním zaměřením) zadarmo, v inzerci přinesla pár tisíc. Kdyľ jsme z
toho
> udělali placenou web service, přináąí o dva řády více. Jistě: přiąli jsme
o
> 90% uľivatelů, kteří to tam měli předtím zadarmo a k placení se
neodváľili.
> Ale dnes je sluľba v profitu, dá se provozovat kvalitně (garance, support
> atd.) a to je podstatné.
>
> Ovąem nic proti provozování webu jako koníčka, pokud vydělávám, zejména v
> zahraničí, tolik jako pan Pallas, abych dítě donekonečně ľivil. My jako
> uľivatelé jsme tp,i rádi :))
>
> (jinak Pavel Illichmann u nás odvedl kus sluąné práce a důvody odchodu
byly
> spíąe mimopracovní či "mimo-CP", to jen na okraj; a imho pokud se jeho
> zdejąí zaměstnavatel tady tím opájí, tak si poněkud nevidí do úst a ąkodí
i
> jemu)
>
> ----- Original Message -----
> From: "Pavel ILLICHMANN" <pavel.illichmann@triax.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Tuesday, December 10, 2002 9:45 PM
> Subject: RE: vąichni 3
>
>
> > :-))) pripadate mi jako mali kluci. Nevim jestli jsem nejlepsi, to
urcite
> > ne, ale taky vim jedno co vis i ty Jiri, ze ty servery ekonomicky
> > bezvyznamne nejsou. A vis to velmi dobre. Jsem rad ze se CP dari a taky
> jsem
> > rad ze Jiri delate vice nez polovinu celeho internetu v reklame ....viz
> > vsechny prognozy a statistiky, ktere rikaji ze na tom internetu se otoci
v
> > reklame cca 200 milionu korun. A vzheldem k tomu kolik dela Seznam,
iHned,
> > Centrum, Atlas, atd. atd. tak se pomalicku dostavame tak na 1 mld ...ale
> > tolik v te inzerci panove asi neni, ze? :-)))
> >
> > A myslim si, ze vzhledem k tomu, ze se da diskuse dostava do uplne,
> prominte
> > mi to slovo, pitome roviny, tak by bylo dobre toho nechat a venovat se
> > uzitecnejsim vecem. S Tomasem Symerskym jsme si to vyjasnili osobne v
> mailu
> > a vsem ostatnim muze byt muj duvod odchodu z CP ukradeny, viz zde reakce
> na
> > mail p. SuKa.
> >
> > Pavel ILLICHMANN
> > Triax CZ s.r.o.
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 11. 12. 2002, 00:31 CET