Re: všichni 3

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 11. 12. 2002, 00:31 CET


Pane Pallasi, snažil jsem se diskusi vrátit zpět na téma internetové
reklamy, kam patří... píšete, že pronášíte poslední slovo, ale zároveň mě
"prosíte", abych se tady přímo vyjadřoval. Tedy: o dva příspěvky zpět jste
uvedl, že jste si "na to pořídili našeho nejlepšího člověka", nyní, že "už
se zaměstnává sám". (Mimochodem, nad vašim výrazem "pořídit si člověka"
trochu kroutím hlavou. Pořídit se dá pes, ale i pejskaři by vám za to asi
vynadali. Možná ještě tak auto).

Čímž se to zase zkusím vrátit na on-topic, jinak mě sysop právem vynadá :).
Nejen podle našich zkušeností je skoro nemožné být úspěšný v reklamě na
Internetu, aniž na to provozovatel má vlastního, "full-timeového" člověka.
Kecat do konfery se na part-time dá, dokonce i "jen tak", ale inzerci na web
to nepřinese. Neosvědčuje se příliš externí člověk, neosvědčuje se vlastní
reklamní part-time člověk; reklama na Internetu je stále dost komplikovaná,
málo standardizovaná, hodně se vyvíjející a jeden člověk má co dělat. I víc
než jeden. Je to samozřejmě riziko a je běžné, že cost of sale je vyšší než
tržby, a malé weby si to většinou nemůžou dovolit, o to to mají těžší.

----- Original Message -----
From: "Jiri Pallas, Praha" <jiri@pallas.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, December 10, 2002 11:59 PM
Subject: RE: všichni 3


> Takze i me posledni slovo.
> Panm Illichmann se zamestnava sam, ale pan Hlavenka opet vse prekrucuje.
To,
> kolik pan Pallas, tedy ja, v zahranici vydelava muze byt panu Hlavenkovi
> jedno. Pan Pallas posledni ctyri roky vydelaval predevsim v CR a to tak,
ze
> zde zalozil a rozjel firmu Tele2, kde je stale jako jednatel. Ted se jiz
> slusne zivim Seznamkou a spol, ktere pan Hlavenka nemuze prijit na jmeno.
> Prosim pana Hlavenku aby mi ukazal jediny prispevek kde jsem pronasel
narky
> podobne jeho urazlivym formulacim. Pokud se nemylim, tak se zde nedavno
> snazil podobnym zpusobem urazet pana Jesenskeho z GSM4U.cz. Mluvim o
> pomerech obecne a domnivam se, ze vim o cem mluvim. Znam pomery ze strany
> podniku, ktery utraci za reklamu hodne desitek milionu rocne i z pohledu
> firmy provozujici informacni system pro 400.000 unikatnich navstevniku
> mesicne, nepocitaje v to uzivatele pristupujici pres vsechny tri GSM
> operatory. To jsou vsak dimennze, ktere se zrejme nalezaji mimo zorny uhel
> pana Hlavenky.
>
> Jiri Pallas
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> Sent: Tuesday, December 10, 2002 10:40 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: všichni 3
>
>
> Jo, ale tohle právě už hodně on-topic. Vím, že toto je právě konference o
> reklamě a právě proto jsem uvedl tu celkovou částku, u které je jasné, že
z
> reklamy je její menší část. Vždyť o tom se tady pořád vedou debaty, a
> některých diskutujících nešťastníků je člověka až líto: "mám takovej
pěknej
> web, a pořád mě na něj neinzerujou, poradíte?".
>
> Vždyť už je dnes nad slunce jasné, že na velkou inzerci si sáhnou buď jen
> přesně oborově zacílená média, nejlépe působící v B2B či alespoň která
> dokáží inzerentům úspěšně odpředstírat, že jsou v B2B, nebo největší
> giganti, kteří jsou schopni návštěvností soupeřit s deníkem, rozhlasovou
> sítí nebo dokonce TV stanicí. Ostatní se inzercí neuživí a musí proto
najít
> JINÝ příjmový model, získávat větší část příjmů jinak než inzercí.
Příklad:
> když jsme dva roky provozovali Vltavu2000 (a to navíc byl pěkný web s
> komerčním zaměřením) zadarmo, v inzerci přinesla pár tisíc. Když jsme z
toho
> udělali placenou web service, přináší o dva řády více. Jistě: přišli jsme
o
> 90% uživatelů, kteří to tam měli předtím zadarmo a k placení se
neodvážili.
> Ale dnes je služba v profitu, dá se provozovat kvalitně (garance, support
> atd.) a to je podstatné.
>
> Ovšem nic proti provozování webu jako koníčka, pokud vydělávám, zejména v
> zahraničí, tolik jako pan Pallas, abych dítě donekonečně živil. My jako
> uživatelé jsme tp,i rádi :))
>
> (jinak Pavel Illichmann u nás odvedl kus slušné práce a důvody odchodu
byly
> spíše mimopracovní či "mimo-CP", to jen na okraj; a imho pokud se jeho
> zdejší zaměstnavatel tady tím opájí, tak si poněkud nevidí do úst a škodí
i
> jemu)
>
> ----- Original Message -----
> From: "Pavel ILLICHMANN" <pavel.illichmann@triax.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Tuesday, December 10, 2002 9:45 PM
> Subject: RE: všichni 3
>
>
> > :-))) pripadate mi jako mali kluci. Nevim jestli jsem nejlepsi, to
urcite
> > ne, ale taky vim jedno co vis i ty Jiri, ze ty servery ekonomicky
> > bezvyznamne nejsou. A vis to velmi dobre. Jsem rad ze se CP dari a taky
> jsem
> > rad ze Jiri delate vice nez polovinu celeho internetu v reklame ....viz
> > vsechny prognozy a statistiky, ktere rikaji ze na tom internetu se otoci
v
> > reklame cca 200 milionu korun. A vzheldem k tomu kolik dela Seznam,
iHned,
> > Centrum, Atlas, atd. atd. tak se pomalicku dostavame tak na 1 mld ...ale
> > tolik v te inzerci panove asi neni, ze? :-)))
> >
> > A myslim si, ze vzhledem k tomu, ze se da diskuse dostava do uplne,
> prominte
> > mi to slovo, pitome roviny, tak by bylo dobre toho nechat a venovat se
> > uzitecnejsim vecem. S Tomasem Symerskym jsme si to vyjasnili osobne v
> mailu
> > a vsem ostatnim muze byt muj duvod odchodu z CP ukradeny, viz zde reakce
> na
> > mail p. SuKa.
> >
> > Pavel ILLICHMANN
> > Triax CZ s.r.o.
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 11. 12. 2002, 00:31 CET