Re: všichni 3

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 10. 12. 2002, 22:40 CET


Jo, ale tohle právě už hodně on-topic. Vím, že toto je právě konference o
reklamě a právě proto jsem uvedl tu celkovou částku, u které je jasné, že z
reklamy je její menší část. Vždyť o tom se tady pořád vedou debaty, a
některých diskutujících nešťastníků je člověka až líto: "mám takovej pěknej
web, a pořád mě na něj neinzerujou, poradíte?".

Vždyť už je dnes nad slunce jasné, že na velkou inzerci si sáhnou buď jen
přesně oborově zacílená média, nejlépe působící v B2B či alespoň která
dokáží inzerentům úspěšně odpředstírat, že jsou v B2B, nebo největší
giganti, kteří jsou schopni návštěvností soupeřit s deníkem, rozhlasovou
sítí nebo dokonce TV stanicí. Ostatní se inzercí neuživí a musí proto najít
JINÝ příjmový model, získávat větší část příjmů jinak než inzercí. Příklad:
když jsme dva roky provozovali Vltavu2000 (a to navíc byl pěkný web s
komerčním zaměřením) zadarmo, v inzerci přinesla pár tisíc. Když jsme z toho
udělali placenou web service, přináší o dva řády více. Jistě: přišli jsme o
90% uživatelů, kteří to tam měli předtím zadarmo a k placení se neodvážili.
Ale dnes je služba v profitu, dá se provozovat kvalitně (garance, support
atd.) a to je podstatné.

Ovšem nic proti provozování webu jako koníčka, pokud vydělávám, zejména v
zahraničí, tolik jako pan Pallas, abych dítě donekonečně živil. My jako
uživatelé jsme tp,i rádi :))

(jinak Pavel Illichmann u nás odvedl kus slušné práce a důvody odchodu byly
spíše mimopracovní či "mimo-CP", to jen na okraj; a imho pokud se jeho
zdejší zaměstnavatel tady tím opájí, tak si poněkud nevidí do úst a škodí i
jemu)

----- Original Message -----
From: "Pavel ILLICHMANN" <pavel.illichmann@triax.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, December 10, 2002 9:45 PM
Subject: RE: všichni 3


> :-))) pripadate mi jako mali kluci. Nevim jestli jsem nejlepsi, to urcite
> ne, ale taky vim jedno co vis i ty Jiri, ze ty servery ekonomicky
> bezvyznamne nejsou. A vis to velmi dobre. Jsem rad ze se CP dari a taky
jsem
> rad ze Jiri delate vice nez polovinu celeho internetu v reklame ....viz
> vsechny prognozy a statistiky, ktere rikaji ze na tom internetu se otoci v
> reklame cca 200 milionu korun. A vzheldem k tomu kolik dela Seznam, iHned,
> Centrum, Atlas, atd. atd. tak se pomalicku dostavame tak na 1 mld ...ale
> tolik v te inzerci panove asi neni, ze? :-)))
>
> A myslim si, ze vzhledem k tomu, ze se da diskuse dostava do uplne,
prominte
> mi to slovo, pitome roviny, tak by bylo dobre toho nechat a venovat se
> uzitecnejsim vecem. S Tomasem Symerskym jsme si to vyjasnili osobne v
mailu
> a vsem ostatnim muze byt muj duvod odchodu z CP ukradeny, viz zde reakce
na
> mail p. SuKa.
>
> Pavel ILLICHMANN
> Triax CZ s.r.o.
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 12. 2002, 22:53 CET