Jo, ale tohle právě už hodně on-topic. Vím, že toto je právě konference o reklamě a právě proto jsem uvedl tu celkovou částku, u které je jasné, že z reklamy je její menší část. Vždyť o tom se tady pořád vedou debaty, a některých diskutujících nešťastníků je člověka až líto: "mám takovej pěknej web, a pořád mě na něj neinzerujou, poradíte?". Vždyť už je dnes nad slunce jasné, že na velkou inzerci si sáhnou buď jen přesně oborově zacílená média, nejlépe působící v B2B či alespoň která dokáží inzerentům úspěšně odpředstírat, že jsou v B2B, nebo největší giganti, kteří jsou schopni návštěvností soupeřit s deníkem, rozhlasovou sítí nebo dokonce TV stanicí. Ostatní se inzercí neuživí a musí proto najít JINÝ příjmový model, získávat větší část příjmů jinak než inzercí. Příklad: když jsme dva roky provozovali Vltavu2000 (a to navíc byl pěkný web s komerčním zaměřením) zadarmo, v inzerci přinesla pár tisíc. Když jsme z toho udělali placenou web service, přináší o dva řády více. Jistě: přišli jsme o 90% uživatelů, kteří to tam měli předtím zadarmo a k placení se neodvážili. Ale dnes je služba v profitu, dá se provozovat kvalitně (garance, support atd.) a to je podstatné. Ovšem nic proti provozování webu jako koníčka, pokud vydělávám, zejména v zahraničí, tolik jako pan Pallas, abych dítě donekonečně živil. My jako uživatelé jsme tp,i rádi :)) (jinak Pavel Illichmann u nás odvedl kus slušné práce a důvody odchodu byly spíše mimopracovní či "mimo-CP", to jen na okraj; a imho pokud se jeho zdejší zaměstnavatel tady tím opájí, tak si poněkud nevidí do úst a škodí i jemu) ----- Original Message ----- From: "Pavel ILLICHMANN" <pavel.illichmann@triax.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Tuesday, December 10, 2002 9:45 PM Subject: RE: všichni 3 > :-))) pripadate mi jako mali kluci. Nevim jestli jsem nejlepsi, to urcite > ne, ale taky vim jedno co vis i ty Jiri, ze ty servery ekonomicky > bezvyznamne nejsou. A vis to velmi dobre. Jsem rad ze se CP dari a taky jsem > rad ze Jiri delate vice nez polovinu celeho internetu v reklame ....viz > vsechny prognozy a statistiky, ktere rikaji ze na tom internetu se otoci v > reklame cca 200 milionu korun. A vzheldem k tomu kolik dela Seznam, iHned, > Centrum, Atlas, atd. atd. tak se pomalicku dostavame tak na 1 mld ...ale > tolik v te inzerci panove asi neni, ze? :-))) > > A myslim si, ze vzhledem k tomu, ze se da diskuse dostava do uplne, prominte > mi to slovo, pitome roviny, tak by bylo dobre toho nechat a venovat se > uzitecnejsim vecem. S Tomasem Symerskym jsme si to vyjasnili osobne v mailu > a vsem ostatnim muze byt muj duvod odchodu z CP ukradeny, viz zde reakce na > mail p. SuKa. > > Pavel ILLICHMANN > Triax CZ s.r.o. >
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 12. 2002, 22:53 CET