Re: Technet vs. Zive was RE: reklama na mobilmanii

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 03. 12. 2002, 12:49 CET


No Patricku, ty ses tedy rozepsal (bez urážky - máš v MaFře hodně volného
času, jak vidím :-).

Nicméně bohužel tam máš opět spoustu nedoložených argumentů, stejně jako tví
předřečníci. Například:
- zatím tady nikdo nedoložil jediné číslo, že živě něco "ztrácí", pouze o
tom všichni píšete. Skutečnost je jiná, a mohu ji zřejmě jako jediný zde
podložit tvrdými fakty: živě nic neztrácí. (Krom toho jsme maximálně
spokojeni s inzertními výkony Živě, což je pro nás podstatné a je to výraz
důvěry inzerentů v toto médium a jeho účinnost - na rozdíl od jiných, zde
rovněž zmiňovaných, na kterých o komerční reklamu moc nezavadím).
- o tom, že měsíční unikátní návštěvníci jsou velmi nerelevantní veličinou v
případě, když jeden server těží z "hitových" článků umístěných na hlavní
straně zpravodajských deníků, se zde už psalo. Když tedy je situace podle
tebe, Patricku, vyrovnaná, doplň tedy ještě další údaje: kolik technet dělá
pageviews, jaká je pravidelnost návštěv (tj. odfiltruj náhodné "odkliky" z
homepage idnesu)?
- klesající úroveň živě prosím nechej hodnotit nezaujatým osobám. Samozřejmě
že je možné zaměřit médium na to, co zrovna frčí v oblasti porušování zákona
a autorských práv, to asi návštěvnost přinese. Jestli je to cesta, kterou se
technet vydává, bude v tomto směru "úspěšný" a my mu při tom přejeme hodně
štěstí.
- ad mobilmania versus mobil: můžeš prosím doložit, kde jsme říkali, že to
bude "hračka"? MobilMania je zde dva roky (start: IX/2000), ne tři, jak
tvrdíš. Za dva roky se dostala na sto tisíc stránek za den a na výborné
obchodní výsledky: jsme tomu rádi. Plníme přání čtenářů a vytváříme úspěšná
média, nesnažíme se "závodit", protože vidíme, jak dopadá iDnes, který se
taky pokoušel závodit, a teď se úspěšně zavinuje.

Pokud chceš argumentovat, tak argumentuj, ale když budeš používat
nepravdivých argumentů či dokonce i lží o tom, že jsme prohlašovali, že bude
"hračka" dohonit Mobil, tak si v téhle diskusi jenom škodíš. Jinak ovšem
zcela uznávám, že internetová technická média děláte velmi dobře a že jste
nám v tomto tržním segmentu jediným slušným konkurentem.


----- Original Message -----
From: "Zandl Patrick" <Patrick.Zandl@idnes.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, December 03, 2002 12:25 PM
Subject: Technet vs. Zive was RE: reklama na mobilmanii


Zdravim,

Dovolim se pridat k diskusi o Zive versus Technetu, když jste ji zde tak
hezky nakousli. Pripominam, ze jsem zamestnancem spolecnosti Mobil Media,
vydavatele Technetu - ne snad, ze bych tim chtel pritomne urazet, ze bych si
myslel, ze to nevedi, ale aby mi to nahodou nebylo pak nekym vycteno, ze
jsem tuto informaci zatajil.

Jiri Hlavenka tu chtel po panu Koptovi nejake argumenty tykajici se ustupu
Zive ze slavy a tak se ozvu s dovolenim ja.

Pokud se podivame do iDOTu za rijen, Technet udava přes 105 000 unikatnich
navstevniku, zatimco Zive jen přes 102 000 un. Ostatní cisla nelze porovnat,
protože nebyla publikovana a mam je k dispozici jen za Technet. Uz tady by
se dalo rici, ze přes vsechna opatreni ze strany vydavatele Zive Technet v
nekterych velicinach Zive predbehl. Nevime zda ve všech a samozrejme se neda
rici, ze by ho predhonil definitivne, ale rozhodne je to minimalne vyrovnani
se.

Pripominam, ze do auditu Technetu se nepocitaji vysledky Notebooky.cz a
Palmare.cz, ackoliv obchodne jest to jedno a totez.

V zařiovem idotu vysledky Zive nejsou, takze tezko se delaji jednoznacne
zavery - nicmene da se ocekavat, ze po odchodu PC Tuningu a jeho nahrady za
dosti nekvalitni (pro definici a argumenty pro oznaceni této sekce za
nekvalitni mi klidne mailujte, nechtel jsem zdrzovat ostatní, kteří ji
videli a vi, o co jde :) se da ocekavat, ze Zive pujde zase o něco dolu v
poctu shlednutych stranek. Otazkou samozrejme je, zda se to projevi v
unikatnich navstevnicich - vime, ze sila setrvacnosti je velika a lide se
budou dlouho chodit utvrzovat v nazoru, ze PC Tuning je opravdu lepsi, nez
PC Kutil.

To byl druhy argument. Tretim argumentem, priznavam ze problematicky strucne
obhajitelnym, je klesajici uroven clanku na Zive. Zase by to bylo na delsi
analyzu, ale strucne: malo obsahle clanky, velmi povrchni. Vyjimky se
samozrejme najdou. Vetsinu clanku, které Zive publikuje jako clanky, dela
Technet jen jako dvou - triodstavcove zprávy a nesnazi se k tomu potit
nejaka nesmyslna moudra. Je to dane rozdilem zamereni - Technet je pro
ctenare spotrebitele, které zajima co a jak si vyhodne poridit, upgradovat,
atd, zatimco Zive se snazilo a asi stále snazi profilovat pro business
uzivatele. Jenze po pravde receno - pro ne je tam jediny relevantni autor
prave Jiri Hlavenka, ostatní jen nasilne poti obecna moudra, která kdyby si
odpustili, nic se nestane. Technet v tom neobjevil ameriku - podobnou metodu
"kaslat na moudra" evidentne razi i CD-R a také mu to vychazi a prinasi
mnoho ctenaru.

Nu, Jiri Hlavenka tvrdi, ze jsme pritahli ctenare clankem o Harry Potterovi,
z ktereho pak lide hned prchali. Patrne slo o clanek Pirátská kopie nového
Harryho Pottera "oficiálně" na warezu
(http://www.technet.cz/novinky/harry_potter_utekl.html), na který se tu
narazi. Jde o treti nejctenejsi clanek v mesici listopadu. Ctenejsi byla
analyza zlevneni OEM software a zmene jeho podminek a clanek venovany
kopirovani DVD a odporu Hollywoodu proti tomu.

Clanek si zajemci prectou sami a posoudi. Technet je venovany spotrebitelum
a ty takove věci zajimaji a my to vime, ze je zajimaji, takze jim je
prinasime. Je to bulvar, ze piseme o tom, co nase ctenare zajima? Hm, my
jsme si vybrali ctenarskou skupinu a modelujeme ji tim, o cem piseme - a
zrovna warezove divx filmy ji zajimaji.

Stejne bych mohl argumentovat ja, ze clanek o predstaveni Windows XP na Zive
je uplne k nicemu. VSICHNI preci vi, ze Microsoft porad predstavuje nove
verze operacniho systemu a VSICHNI také vedi, ze novy OS od Microsoftu je
vždy "stabilnejsi, rychlejsi a bezpecnejsi", nez ten predchozi - tak proc o
tom psat clanek? Jenze by to byl stejne pitomy argument, jaky tu pouzil Jiri
Hlavenka vuci Technetu...

Za povsimnuti ale stoji jedno. Zatimco Mobil Mania z produkce Cpressu ani v
naznaku nedohonila Mobil.cz přes startovaci prohlaseni jaka to bude hracka
(mela na to tak tri roky?), tak Technetu se podarilo dohonit Zive během
jedineho roku (start technetu zari 2001, zive pravidelne od roku 97). Pritom
Technet nemel zadnou velkou propagaci v novinach MF DNES (dva nejake
clanecky při startu, sem tam maly odkaz - rozhodne hodne pod propagaci
venovanou Cpressem Zive ve vlastnich mediich), ale také Technet nezacinal se
zadnymi redaktory pretahnutymi z jinych papirovych mediich, ale s "novymi
tvaremi". To o necem vypovida - o tom, ze at si kdo chce říká, Mobil Media
se ve zpravodajstvi na internetu a v tom, jak ho delat dobře a pro lidi,
opravdu vyzna. Argumentu jsem na to predlozil dost.

hezky den,

Patrick Zandl
==========================
MMD MAFRA a.s, Mobil Media a.s.
http://www.idnes.cz, www.technet.cz, www.mobil.cz
patrick.zandl@mobil.cz, +420222064500


----------------------------------------------------------- reklama -----
Mame software, ktery potrebujete. http://www.slunecnice.cz
-------------------------------------------------------------------------

Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 03. 12. 2002, 12:49 CET