RE: PPC vyhledavace a jiná reklama

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 25. 11. 2002, 15:41 CET


Zandl Patrick [SMTP:Patrick.Zandl@idnes.cz] napsal:

> řekl bych, ze problem te jiné reklamy -
> především vypisu vazanych na klicova
> slova v kombinaci s textovou reklamou -
> je ve skutecnosti, ze ji malokdo chce.

Myslim, ze to je otazka vhodneho obchodniho modelu. Ve svete 
(Overture, Google AdWords) se reklama vazana na klicova slova 
prodava velmi casto jako PPC, tj. plati se za kliknuti, nikoli 
za zobrazeni. Oba vyse zminovane systemy si navic cenu 
nevymysleji, ale ponechavaji na "neviditelne ruce" trhu (formou 
drazby). Do tretice umoznuji inzerentovi nastavit nektera 
omezujici kriteria, napr. maximalni zaplacenou castku za urcitou 
dobu.

Temito tremi vlastnostmi se tyto reklamni sluzby nejvic lisi od 
toho, co jsem zatim poznal u nas, tedy zejmena od prodeje 
klicovych slov nekterymi ceskymi portaly.

Mimochodem, kdyz tvrdite, ze o tento typ reklamy u nas neni 
zajem, proc tolik ceskych subjektu inzeruje prostrednictvim 
Google AdWords (v cestine) a Overture (pro zahranici)?

Zdravi,

Marek Prokop
* Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 11. 2002, 15:50 CET