RE: kouzelny Internet?

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 25. 10. 2002, 13:14 CEST


Mozna by nebylo spatne nejprve definovat, co to znamena "predrazena".
Reklama na serveru A a v tiskovine B nebudou nikdy dokonale substituty -
nezasahnete tytez lidi timtez zpusobem. Jde o ruzne produkty s ruznymi
cenami, nakupci reklamy pak optimalne sestavi mediamix (a pokud zdrazite
jeden typ reklamy vuci jine, jeji podil klesne, byt nejspis ne na nulu,
prave proto, ze nejde o plne nahraditelne produkty). Z toho, ze internet
ma podil cca 1 %, i kdyz zasahne relativne velkou cast populace, lze
sice usoudit cosi o "predrazenosti", ovsem to nic nemeni na tom, ze ceny
za internetovou reklamu mohou byt (a podle me celkem i jsou) soucasne
rovnovazne a podobne jako pri optimalnim chovani vsech subjektu.

Jirka Lahvicka


> -----Original Message-----
> From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz] 
> Sent: Friday, October 25, 2002 1:00 PM
> To: 'reklama@nawebu.cz'
> Subject: RE: kouzelny Internet?
> 
> 
> Jiri Lahvicka [SMTP:Lahvicka@atlas-as.cz] napsal:
> > Pokud si matne pamatuju skolni ekonomii,
> > tak rovnovazna cena na konkurencnim trhu
> > je v dlouhem obdobi urcena primarne naklady -
> > ...
> 
> To je bezesporu pravda, nicmene to neodpovida na puvodni otazku, 
> tj. jak vnima klient cenu reklamy na internetu v kontextu 
> ostatnich medii. I v pripade, ze bude cena internetove reklamy 
> na urovni nakladu, nemusi to znamenat, ze pro vetsinu 
> potencialnich klientu neni predrazena.
> 
> 1) Naklady na reklamni prostor nemusi byt vynakladany dostatecne 
> efektivne. Internet zatim "umime" relativne malo oproti 
> zavedenejsim mediim, kde je produkcni technologie zvladnuta 
> mnohem lepe.
> 
> 2) I v pripade, ze cena bude optimalni (vzhledem k nakladum), 
> nemusi byt pro mnoho inzerentu vyhodna. Mozna navstevuji malo 
> reprezentativni servery, ale mam pocit, ze v zahranici vyrazne 
> prevazuje reklama inzerentu, kteri inzerovane zbozi/sluzby 
> poskytuji primo na internetu. Tedy zadne praci prasky apod.
> 
> Pokud tedy nase firmy zatim prevazne na internetu prodavat neumi 
> (coz opravdu vetsinou neumi), co by vlastne mely uspesne 
> inzerovat?
> 
> Zdravi,
> 
> Marek Prokop
> * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 13:14 CEST