Re: kouzelny Internet?

From: Robert Nemec (nemec@robertnemec.com)
Date: 25. 10. 2002, 10:33 CEST


Obavam se ze nerozumim srovnani velikosti reklamy, chcete srovnavat velikost
reklamy v casopisech, novinach, v TV, v radiu, bilboardech s velikosti
reklamy na Internetu ? Jak ???

ZJEDNODUSIM_CISLA: MFD si precte 1 000 000 lidi, celostrankovy inzerat stoji
370 000 Kc a zabira 100 % plochy. Osloveni jednoho cloveka stoji 0,37 Kc.

INTERSTITIAL (abychom porovnavali cela plocha vs. cela plocha) na
zpravy.idnes.cz stoji 1 900 Kc za 1 000 Kc. Jedno shlednuti me stoji 1,90
Kc. I kdyby sla iDnes na polovinu, stale je to skoro trikrat drazsi nez
stejna plocha v MFD (v prepoctu na osobu/zhlednuti - a to nemluve o tom, ze
se to zobrazi treba jednomu cloveku vicekrat, cimz se cena zvysuje; v MFD
zaplatim jednou a je jedno, kolikrat se clovek na tu reklamu podiva).

PODOBNE by sel porovnavat banner (2 % plochy obrazovky) s inzeratem o
velikosti 2500 mm2 (vychazi mi hypoteticky 0,0083 Kc za jednoho cloveka
:-)).

Nekomu se muze zdat internetova reklama draha, nekomu to tak neprijde, v
kazdem pripade z klasickych media typu patri k nejlevnejsim. nehlede na
vymozenosti, ktere oproti jinym medium takova reklama nabizi. Vyhody jsou
nasnade. Bohuzel se tyto vyhody stale jeste nedari uplne dobre prodat
zadavatelum tak, aby si Internet z celkoveho reklamniho kolace ukrojil vice
nez usmolene jedno procento( tusim ze letos by to melo byt cca 1,1-1,2%).

KDYZ chce prijit na trh novy produkt, musi zakonite nabidnout neco navic.
:-) Jinak nema sanci (pokud neni extra levny).

Rob
www.robertnemec.com

Posledni projekt: www.jaroslavsuchy.cz


---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
Verze: 6.0.406 / Virová báze: 229 - datum vydání: 21.10.2002



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 25. 10. 2002, 10:35 CEST