---> Bonjour! > chtel jsem se zeptat, zda mate nekdo zkusenosti > s referal programy pro webove stranky. Myslim, ze srovnavani referalu s reklamou, at uz webovou (CR 0,1 %), nebo emailovou (CR 15 %) je zavadejici. Daleko spis jde o doporuceni ze strany obchodniho partnera -- a tedy o provizi za ziskani zakaznika. Kdyz ziskate zakaznika online knihkupectvi, dostanete jako provizi 3--5 % z ceny knih, ktere si poprve koupi. I pri presnem cileni se obvykle nepodari vydelat timhle zpusobem vic nez nekolik set korun mesicne. Kdyz ale ziskate klienta treba webhosterovi, byva zvykem, ze po nejakou dobu (nebo porad) budete dostavat provizi (vyse se lisi v radu desitek procent) z kazde jeho platby. Timhle uz se da treba i uzivit. Doporuceni, aby melo smysl, musi byt vyhodne i pro klienta, v cemz se podoba ruznym "klubum". At uz jsou to "klubove vyhody" u kabelovky UPC nebo studentske slevy s kartou ISIC. Tenhle system funguje tak, ze obchodnik zaplati iniciacni poplatek "klubu" a koncovemu zakaznikovi poskytne slevu. Pokud bych platil za privedeni navstevnika na stranku, pak asi jen tem partnerum, kteri behem urciteho casoveho obdobi privedou krome cumilu i zakaznika. Cenu za takovy odklik bych asi stanovil jen tak, aby se nereklo (takze kolem koruny, dvou). Omlouvam se, ze nepisu konkretni vyse provizi a jejich vynosy, ale vzhledem k tomu, ze patricni podnikatele v tehle konferenci jsou a nepovazovali za vhodne uvest tyhle informace o svem podnikani sami, tim mene to prislusi mne. Myslim, ze po Affiliate programech by mohli sahnout internetovi podnikatele, kteri vytvorili komunitu, ale neumi ji zhodnotit (klasicky treba rozesilaci vtipu, pohlednic, dennich statistik...). BTW: Dejte mi pak vedet, jestli opravdu s tim VoD zacnete. :-) Uz delsi dobu marne patram po pujcovne s filmy ze zlateho fondu evropske kinematografie. -- =M= If at first you don't succeed, skydiving is definitely not for you.
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 18. 10. 2002, 20:30 CEST