Take je potreba rict, ze se pouziti off-line reklamy lisi pripad od pripadu. Budu-li tedy propagovat velkou seriozni firmu (nebo proste mam tolik penez) a jeji pusobeni na Internetu, pak by melo byt samozrejmou soucasti reklamni kampane inzerovat on-line i off-line. Da se rici, ze kdo z internetovych firem neinzeruje off-line, tak zejmena proto, ze na to proste nema. On-line reklama je levnejsi, se snadneji zmeritelnou ucinnosti, ale prozatim pochopitelne ani zdaleka nezasahne vsechny cilove skupiny a v takovem mnozstvi, jako off-line reklama. Abych mluvil za nas, kdyz jsme si nekolikrat dali reklamu do ruznych tistenych mesicniku, okamzite s jejich vydanim nam stoupla navstevnost a obrat e-shopu, byt jsem si naivne myslel, ze uz o nas vetsina pocitacove a mobilne zamerenych navstevniku Internetu davno vi. Vzdy vsak byla off-line reklama drazsi, nez primy zisk z ni (to ze se nekomu u nas zalibilo a od te doby je pravidelnym ctenarem ci dokonce nakupujicim bohuzel zmerit neumim), takze ji vyuzivame jen vyjimecne, spise jako barter a pod. Napr. prestoze jsou na Internetu bezne dostupa loga na mobilni telefony zdarma, ci za dve koruny, inzeruje web HappyDisplay svuj produkt (logo za mam dojem 38 Kc) mesicne za stotisice korun v tistenych mediich, protoze vi, ze jejich ctenari casto nemaji pocitac, pristup na Internet, nebo jsou proste lini na webu neco hledat a chteji sve vytouzene logo ted hned. K zamysleni take je, jak se na takovy "obycejny" reklamni prouzek na webu diva nejaky postkomunisticky reditel "Zelezaren a plecharen a.s.", byt byste mu treba rad prodal nejnovejsi Volvo pres Internet s pomerne zajimavou slevou, elegantnim on-line vypoctem leasingu s pojistenim a virtualni prohlidkou auta s on-line moznosti vyberu vseho az po barvu cudliku u radia. Na nej asi bude dle meho nazoru vice ucinkovat celoplosna reklama v casopisech Euro, Ekonom a pod., byt je otazkou, zda ma diky svemu zprivatizovanemu (a dodnes nezaplacenemu) zazemi potrebu jit kvuli pouhym par procentum z ceny (bezne 50.000 Kc) nekam k pocitaci a zjistovat coze to ten Internet vlastne je. Jarek Jesenský www.GSM4U.cz, www.Tobacco.cz ----- Original Message ----- From: "Jan Eisler" <eisler@void.cz> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Monday, September 23, 2002 2:30 PM Subject: Reklama naweb > omlouvam se za pripadne off-topic, ale vzhledem k tomu, ze konference > "reklama naweb" zatim neexistuje a ze v soucasne dobe tato debata > neprekypuje zhavymi tematy, dovilil bych si vas pozadat o nazor na > nasledujici "problematiku": > > rad bych ze zeptal, jestli existuje nejaka studie (pripadne neci vlastni > zkusenost podlozena vysledky), ktera potvrzuje moji teorii, ze offline > (outdoor) reklama na ciste internetove projekty je vicemene neucinna, > respektive ze pomer cena / vykon se dramaticky lisi od ciste online > propagace na internetu. > > kdysi o tom byl kraticky clanek ve strategii, ale tam se jednalo myslim jen > o billboardy (tusim, ze tam byl vycislen "clickrate" billboardu na neco > okolo 0.01%, ale tim cislem nejsem si jist). > > diky, pokud si nekdo z vas najde cas > > Jan Eisler
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 23. 09. 2002, 16:15 CEST