Re: Reklama naweb

From: nokia@logo4u.cz
Date: 23. 09. 2002, 16:14 CEST


Take je potreba rict, ze se pouziti off-line reklamy lisi pripad od pripadu.
Budu-li tedy propagovat velkou seriozni firmu (nebo proste mam tolik penez)
a jeji pusobeni na Internetu, pak by melo byt samozrejmou soucasti reklamni
kampane inzerovat on-line i off-line. Da se rici, ze kdo z internetovych
firem neinzeruje off-line, tak zejmena proto, ze na to proste nema. On-line
reklama je levnejsi, se snadneji zmeritelnou ucinnosti, ale prozatim
pochopitelne ani zdaleka nezasahne vsechny cilove skupiny a v takovem
mnozstvi, jako off-line reklama.
Abych mluvil za nas, kdyz jsme si nekolikrat dali reklamu do ruznych
tistenych mesicniku, okamzite s jejich vydanim nam stoupla navstevnost a
obrat e-shopu, byt jsem si naivne myslel, ze uz o nas vetsina pocitacove a
mobilne zamerenych navstevniku Internetu davno vi. Vzdy vsak byla off-line
reklama drazsi, nez primy zisk z ni (to ze se nekomu u nas zalibilo a od te
doby je pravidelnym ctenarem ci dokonce nakupujicim bohuzel zmerit neumim),
takze ji vyuzivame jen vyjimecne, spise jako barter a pod.
Napr. prestoze jsou na Internetu bezne dostupa loga na mobilni telefony
zdarma, ci za dve koruny, inzeruje web HappyDisplay svuj produkt (logo za
mam dojem 38 Kc) mesicne za stotisice korun v tistenych mediich, protoze vi,
ze jejich ctenari casto nemaji pocitac, pristup na Internet, nebo jsou
proste lini na webu neco hledat a chteji sve vytouzene logo ted hned.
K zamysleni take je, jak se na takovy "obycejny" reklamni prouzek na webu
diva nejaky postkomunisticky reditel "Zelezaren a plecharen a.s.", byt byste
mu treba rad prodal nejnovejsi Volvo pres Internet s pomerne zajimavou
slevou, elegantnim on-line vypoctem leasingu s pojistenim a virtualni
prohlidkou auta s on-line moznosti vyberu vseho az po barvu cudliku u radia.
Na nej asi bude dle meho nazoru vice ucinkovat celoplosna reklama v
casopisech Euro, Ekonom a pod., byt je otazkou, zda ma diky svemu
zprivatizovanemu (a dodnes nezaplacenemu) zazemi potrebu jit kvuli pouhym
par procentum z ceny (bezne 50.000 Kc) nekam k pocitaci a zjistovat coze to
ten Internet vlastne je.

                      Jarek Jesenský

            www.GSM4U.cz, www.Tobacco.cz




----- Original Message -----
From: "Jan Eisler" <eisler@void.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Monday, September 23, 2002 2:30 PM
Subject: Reklama naweb


> omlouvam se za pripadne off-topic, ale vzhledem k tomu, ze konference
> "reklama naweb" zatim neexistuje a ze v soucasne dobe tato debata
> neprekypuje zhavymi tematy, dovilil bych si vas pozadat o nazor na
> nasledujici "problematiku":
>
> rad bych ze zeptal, jestli existuje nejaka studie (pripadne neci vlastni
> zkusenost podlozena vysledky), ktera potvrzuje moji teorii, ze offline
> (outdoor) reklama na ciste internetove projekty je vicemene neucinna,
> respektive ze pomer cena / vykon se dramaticky lisi od ciste online
> propagace na internetu.
>
> kdysi o tom byl kraticky clanek ve strategii, ale tam se jednalo myslim
jen
> o billboardy (tusim, ze tam byl vycislen "clickrate" billboardu na neco
> okolo 0.01%, ale tim cislem nejsem si jist).
>
> diky, pokud si nekdo z vas najde cas
>
> Jan Eisler



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 23. 09. 2002, 16:15 CEST