Re: Jak je to s tvorbou cen serveru ?

From: nokia@logo4u.cz
Date: 15. 07. 2002, 15:53 CEST


Rekl bych, ze tvorba cen za bannery & spol. je naprosto ruznoroda a zavisla
na mnoha okolnostech. Napr.:
- prime opsani cen a formatu od konkurence
- odvozeni svych cen z cen nejznamejsich serveru, nejlepe z oboru, nebo
podobne specializovanych (= malo navstevovanych :-)
- kalkulace cen jednotlivych ploch podle jejich skutecneho vyuzivani
inzerenty, prumerne dosahovaneho clickrate, sily obtezovani ctenaru nebo
jejich atraktivity, ucinek bannerove slepoty pro urcite formaty a pod.

Samozrejme ze vycet neni uplny, ale predpokladam ze mate pravdu v tom, ze
kazdy autor ceniku se odrazi od nejakeho zakladu (napr. ceny banneru 486) a
mozna spatneho. Dalsi veci je take uzitna hodnota jednotlivych formatu
oproti sobe navzajem, tento propocet se samozrejme muzete pokusit
nadefinovat a jiste Vam bude cela rada serveru vdecna :-)
Nikdy ta definice nemuze byt zavazna, ale pro mnohe "bloudici" bude jiste
dobrym pocatkem k tvobe vlastniho ceniku.

                      Jarek Jesenský

            www.GSM4U.cz, www.Tobacco.cz




----- Original Message -----
From: "David Matyas" <david@imachina.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Monday, July 15, 2002 2:25 PM
Subject: Jak je to s tvorbou cen serveru ?


> Zdravim,
>
> vsiml jsem si toho uz mnohokrat a kolikrat uz jsem to chtel do konference
> napsat, ale ted uz mi to nedalo. Zajimalo by me kolik serveru se nejak
> systematicky zabyva tvorbou cen za sve produkty a pokud to dela alespon
> nekdo, jak k temto cenam dochazi. Jako priklad uvadim prave aktualizovany
> cenik Centra, ktery me primel k teto reakci, ale rozhodne se nejedna o
> ojedinely pripad, spise je to pravidlem.
>
> Pred chvili jsem dostal informaci, ze Centrum zavadi scroll skyscraper  (
> coz mimochodem povazuji za velmi atrativni zpusob na oziveni i pro ostatni
> formaty ) . CPT tohoto formatu je 1.500,-Kc, klasicky ( fixni
skyscraperr )
> je za 800,-Kc. Pominu to jak se doslo k cene 800,-Kc / tisic u fixniho
> "mrakodrapu" a budu tuto velicinu brat jako jakysi "zaklad" k tomuto
zakladu
> prictete 88% a mate cenu za scroll "mrakodrap". Co ziska inzerent navic
> timto formatem
>
> 1) pokud je stranka delsi, neunikne jeho reklamni sdeleni ani pri posunu o
> stranku
> 2) dalsi pohyb na strance, ktery muzeme brat jako pridanou hodnotu oproti
> standardum, kdy forat zaujima "fixni" pozici na strance
>
> Je nebo neni tato cena odpovidajici, nehodnotim to ted jen na Centru, ale
> zkusil se nekdo pred konstrukci interstitialu treba podivat na ceny v
> ostatnich mediich v CR, zkusil si nekdo zjistit kolik je opravdu pridana
> hodnota noveho formatu pro klienta, nebo to jede jeste stejne jako pred
> dvema lety - systemem nahodneho navyseni. Pokud se nepletu tak z cen
468x60
> se odvozovaly ceny na 125x125 z nich potom na 250x250 a nakonec se z nich
> jeste udelala 120x600 a to uz je nejaky ten patek zpatky. Kdesi v
minulosti
> tedy lezi nejaky zaklad, nad kterym jsou vypocty ostatnich cen a je tento
> zaklad spravny vuci ostatnim cenam medii. Nedavno jsem byl ze SPIRu
> dotazovan co bych si jako clen predstavoval ze by mel SPIR resit, popravde
> receno treba toto, tedy doporuceni serverum jak a na zaklade ceho
kalkulovat
> cenu :)
>
> PS : omlouvam se Centru, ze jsem ho pouzil jako priklad za vsechny :)
>
> --
> David Matyas | mail david.matyas@imachina.cz
> iMACHINA s.r.o. | Zerotinova 35 | 130 00 Praha 3 | Czech republic
> tel. (+420 2) 22 59 22 81 | fax (+420 2) 22 59 22 84
> www.imachina.cz | finalist Cannes Cyber Lions 2002 category A01
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 15. 07. 2002, 15:53 CEST