Jak je to s tvorbou cen serveru ?

From: David Matyas (david@imachina.cz)
Date: 15. 07. 2002, 14:25 CEST


Zdravim,

	vsiml jsem si toho uz mnohokrat a kolikrat uz jsem to chtel do konference
napsat, ale ted uz mi to nedalo. Zajimalo by me kolik serveru se nejak
systematicky zabyva tvorbou cen za sve produkty a pokud to dela alespon
nekdo, jak k temto cenam dochazi. Jako priklad uvadim prave aktualizovany
cenik Centra, ktery me primel k teto reakci, ale rozhodne se nejedna o
ojedinely pripad, spise je to pravidlem.

	Pred chvili jsem dostal informaci, ze Centrum zavadi scroll skyscraper  (
coz mimochodem povazuji za velmi atrativni zpusob na oziveni i pro ostatni
formaty ) . CPT tohoto formatu je 1.500,-Kc, klasicky ( fixni skyscraperr )
je za 800,-Kc. Pominu to jak se doslo k cene 800,-Kc / tisic u fixniho
"mrakodrapu" a budu tuto velicinu brat jako jakysi "zaklad" k tomuto zakladu
prictete 88% a mate cenu za scroll "mrakodrap". Co ziska inzerent navic
timto formatem

1) pokud je stranka delsi, neunikne jeho reklamni sdeleni ani pri posunu o
stranku
2) dalsi pohyb na strance, ktery muzeme brat jako pridanou hodnotu oproti
standardum, kdy forat zaujima "fixni" pozici na strance

Je nebo neni tato cena odpovidajici, nehodnotim to ted jen na Centru, ale
zkusil se nekdo pred konstrukci interstitialu treba podivat na ceny v
ostatnich mediich v CR, zkusil si nekdo zjistit kolik je opravdu pridana
hodnota noveho formatu pro klienta, nebo to jede jeste stejne jako pred
dvema lety - systemem nahodneho navyseni. Pokud se nepletu tak z cen 468x60
se odvozovaly ceny na 125x125 z nich potom na 250x250 a nakonec se z nich
jeste udelala 120x600 a to uz je nejaky ten patek zpatky. Kdesi v minulosti
tedy lezi nejaky zaklad, nad kterym jsou vypocty ostatnich cen a je tento
zaklad spravny vuci ostatnim cenam medii. Nedavno jsem byl ze SPIRu
dotazovan co bych si jako clen predstavoval ze by mel SPIR resit, popravde
receno treba toto, tedy doporuceni serverum jak a na zaklade ceho kalkulovat
cenu :)

PS : omlouvam se Centru, ze jsem ho pouzil jako priklad za vsechny :)

--
David Matyas | mail david.matyas@imachina.cz
iMACHINA s.r.o. | Zerotinova 35 | 130 00 Praha 3 | Czech republic
tel. (+420 2) 22 59 22 81 | fax (+420 2) 22 59 22 84
www.imachina.cz | finalist Cannes Cyber Lions 2002 category A01



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 15. 07. 2002, 14:23 CEST