Re[2]: Prazdninovy dumping

From: Elektrika.cz, Miroslav Minarik (m.minarik@elektrika.info)
Date: 09. 07. 2002, 16:35 CEST


100%  souhlasim!  Informace typu "napr. 100% navyseni impressi" ci
informacni  banner typu "zde muze byt vase reklama" jasne dava najevo,
ze nemaji prodany prostor.
Muj  osobni nazor je lepsi byt navenek vyprodan. I pres to, ze vsichni
vime nakolik byva prostor procentuelne vyprodan. Jednoduse zakaznikovi
naznacovat  spise, ze je velky zajem nez, ze zajem neni. Pak se najdou
experti,  kteri  nam  sdeluji,  ze  si  pockaji  az  u nas bude nejake
neprodane misto (jako v casopise) a to se pak nabizi s velkou slevou.

Toho  se  u nas nedockaji. Radeji to vybartrujeme za kartacky na zuby,
nez  abychom  to  dali jen tak levneji firme, ktera rocne utrati za reklamu v casopise
600 tisic, ale hada se o 5 tisic na webove reklame.

Pokud  si  nekdo  chce  udrzet dobry kurz za impressi nesmi jit nizko,
tedy ani sezonne. Neco jineho je, kdyz zakaznik koupi balik impressi a
po  uzavreni obchodu se mu pusti "ventil" neprodaneho prostoru, s tim, ze
se to zduvodni vcasnou platbou, ci dobrym zakaznikem.
Muj  nazor  na  letni  pristupy je trosku odlisny, protoze k nam tolik
dorostu nechodi.

Je  to o vychove inzerentu, ale opet je to muj osobni nazor vzhledem k
typu  nasich  odbornych  inzerentu.  Kdo jednou vypusti sezonni slevy,
muze  ocekavat,  ze  mu  nekteri  zmizi a budou cekat jen na slevu (za
nic).
-- 
S pozdravem,
Elektrika.cz, Miroslav Minarik  mailto:m.minarik@elektrika.info


O tom by vedeli vice neco nasi reklamni specialiste, me jen zajimal nazor
tykajici se toho dumpingu. Ja osobne si myslim, ze je kontraproduktivni
davat 100% navyseni impresi...
Pokud vim, nase obchodni oddeleni dava 25% navic na popud ARBOmedia, ale
nemyslime si, ze by mely byt prazdninove slevy necim obvyklym. Neznam
nabidky jinych medii, ale ani v nabidkach MF DNES jsem nenarazil na podobne
slevy v souvislosti s prazdninami (samozrejme mohu mit spatne informace).
Me osobne tyhle dumpingy pripadaji jako sdeleni serveru: "o prazdninach k
nam nikdo nechodi a nemame inzertne zajimavou skupinu, takze vyuzijte nasi
akce a pojdte do toho s 50% slevou na vsechny kampane".

Zdenek Polach



-----Original Message-----
From: Petr Hanisch [mailto:Petr.Hanisch@AliaWeb.cz]
Sent: Tuesday, July 09, 2002 3:16 PM
To: reklama@nawebu.cz
Subject: RE: Prazdninovy dumping


Zdravim a preji hezky den,

"sezonni dumping" by mozna znelo jeste vystizneji. Tato tradicni pobidka
klientum, inzerovat i pres okurkove obdobi, se my zda jako logickym krokem
vetsiny znamych serveru. Ono to totiz nefunguje jen na interentovem trhu.
Pokud mam obchod, kde mi prebyva nejake zbozi, snazim  se ho prodat  se
slevou. Protoze reklamni trh je bohuzel sezonni zalezitosti da se
predpokladat, ze v obdobich kdy je klid, reklamy je neodstatek a prostoru
mraky, se podobne kroky ze stran poskytovatelu prostoru daji ocekavat.
Za fin. server AliaWeb finance muzu rict, ze tento krok bereme jako
standartni, a ze je to z nasi strany pobidka klientum. Nabizime tuto pobidku
v obdobi pradznin a v obdobi pocatku roku. Klienti si na toto jiz zvykli a
vedi, ze v tetno termin bude reklama vzdy levnejsi.
V mesicich klidu je inzerce na internetu navic jeste "cistci" (skolaci
odjeli a tak na netu zustavaji opravdu jen ti verni, a tak kvalitou je
reklama v tomto obdobi mozne efektivnejsi) a tak tedy zaroven bojujeme proti
mytu, ktery casto slysime ze stran klientu, ze v lete nema cenu inzerovat.
Prave naopak, pokud chce nekdo zkusit inzerci na webu leto je pro nej jako
stvorene. Vetsina serveru totiz nabizi zajimave pobidky, at uz v podobe slev
ci urcity objem impresi navic.
Myslim ze je to opravdu vyhodne a pro klienty lukrativni. Takovy test na
sezonu, kdy klient bude vedet ze inzerovat na netu skutecne ma vyznam, navic
ma za sebou zkusenost z leta, kdy si to za levnejsi peniz zkusil a efekt
tudiz zna.

> S pozdravem
>
> Zdenek Polach, Mobil Media a.s.

Jakozto zastupce Mobil media urcite nabizite v lete klientum take jiste
nejake zajimave pobidky nebo se pletu ?  :-)


Petr Hanisch
www.aliaweb.cz


> -----Původní zpráva-----
> Od: Zdeněk Polách [mailto:vreco@bonusweb.cz]
> Odesláno: 9. července 2002 14:53
> Komu: reklama@nawebu.cz
> Předmět: Prazdninovy dumping
>
>
> Pekne letni odpoledne,
>
> zajimalo by me, jaky je vas nazor na nasledujici dumpingove
> prazdninove
> nabidce a obecne o vlivu podobnych dumpingovych nabidek na internetovy
> reklamni trh a jeho vseobecne vnimani.
>
> S pozdravem
>
> Zdenek Polach, Mobil Media a.s.
>
>
>
> > Subject: Media Computer Pressu nabizeji 100 % inzerce zdarma!
> >
> >
> > Vazena redakce,
> >
> > prazdninove mesice, ktere jsou povazovany nejen za
> > internetovou "okurkovou
> > sezonu", vyrazne pozmenuji strukturu uzivatelu Internetu. V
> prilozene
> > tiskove zprave se dozvite nejen o tom, ze se jedna o
> > kvalitativni zmenu k
> > lepsimu, ale i o tom, ze Computer Press pripravil pro on-line
> > inzerenty
> > neopakovatelne vyhodnou nabidku.
> > S pranim hezkeho dne a s pozdravem - Boris KEKA
> > _________________________________________________________________
> > Boris Keka, Computer Press, a. s.
> > tel.: (02) 25273930-3, kl. 33, GSM: 0603 58 19 29, fax: 02-25273934
> > Pod Vinici 23, 143 00 Praha 4, ICQ: 75822992
> > www.cpress.cz
> >
> > *****
>
>

--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



--------------------------------------------------------------------------
Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 09. 07. 2002, 16:35 CEST