Re: automatizovana vymena odkazu

From: Marek Soldát (marek@soldat.cz)
Date: 16. 02. 2002, 23:04 CET


Pekny den,

neco podobneho jsem mel v planu na svem serveru, totiz uverejnovat
adresy tech stranek, kde se zobrazila ikonka serveru (ma to par vyhod
- treba nemusite filtrovat vyhledavace, ikonka nekdy rekne vic, nez
obycejny odkaz atd.) Odkazy by se pak radily treba podle poctu zobrazeni
za jeden den, poctu kliku, CTR, nebo tak nejak (CTR je IMHO z techto
moznosti nejspravedlivejsi, protoze nezavisi na navstevnosti stranek ale
na zajmu navstevniku o servery s podobnym zamerenim).

Vyhody pro provozovatele webu jsou zrejme - vice lidi bude davat na sve
servery odkaz/ikonku serveru, protoze za to budou mit zdarma reklamu.
Tu reklamu ale budou mit pouze v pripade, ze se bude na odkaz klikat,
tudiz budou automaticky odkaz/ikonku davat na oci uzivatelum.

Co se tyce zavislosti poctu zapojenych serveru nebo spise serveru s
odkazem/ikonkou, odhaduji, ze pri spravnem razeni nebude vetsi mnozstvi
serveru problem. Jen bych asi nepouzil Vami prezentovany system razeni,
protoze pokud bude X zobrazenych odkazu 5 a odkaz bude umisten na 5ti
hodne navstevovanych serverech, tak si majitele malych serveru zase ani
neskrtnou. Jednoznacna vyhoda je mala narocnost na udrzbu, protoze se
seznamy vytvareji samy od sebe :-)

Muj puvodni plan pocital s tim, ze casem bude mozno jednoduchou upravou
odkazu radit servery do kategorii a tem uspesnejsim za jeden mesic umistit
na stranky jejich ikonku.

Kdyz se to dobre udela, jedna se IMHO o velmi spravedlivy zpusob vymenne
reklamy vyhodny jak pro majitele obou serveru, tak pro navstevniky stranek.
Az tento system rozpochoduji na svem serveru, rad se s ostatnimi o sve
zkusenosti
podelim.

Marek Soldat
---------------------
marek@soldat.cz
www.soldat.cz
www.einstein.cz
---------------------

----- Original Message -----
From: "Marek Prokop" <mprokop@prokopsw.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Sunday, June 30, 2002 11:51 PM
Subject: automatizovana vymena odkazu


> Dobry vecer,
>
> kdyz uz diskutujeme o vymenne reklame, napadlo mne, ze se vas
> zeptam na nazor na nasledujici:
>
> V poslednim cca. pul roce se na nekterych zahranicnich webech
> (zpravidla nekomercnich) objevil zajimavy princip
> "automatizovane" vymeny odkazu. Na strance je, vetsinou v
> nejakem vhodne oznacenem boxu v krajnim sloupci, seznam
> poslednich x (x byva rovno peti az deseti) referreru.
> Vyhledavace a katalogu jsou obvykle z tohoto seznamu vylouceny.
>
> Prinos pro navstevniky je zjevny -- snadno najdou stranky, u
> kterych je vysoka pravdepodobnost tematicky ci jinak pribuzneho
> obsahu. Co ale prinos pro majitele stranek? Nepochybne je to
> system spravedlivy a pri vymnene odkazu muze kompenzovat ruznou
> miru navstenosti zapojenych webu, dovedete si ale nekdo
> predstavit, jak se bude takovy system chovat v zavislosti na
> poctu zucastnenych serveru?
>
> Zdravi,
>
> Marek Prokop
> * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *
> 5 poslednich referreru:
> http://www.interval.cz/discussion-read.asp?id=884&content=all
> http://www.hobby-info.cz/sslinks/links.php?cat=14
> http://dusan.pc-slany.cz/internet/odkazy_ven.htm
> http://pro-webmastery.wz.cz/zacatecnikum.html
> http://www.volny.cz/webgrafika/odkazy.htm
> :-)
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 02. 07. 2002, 12:42 CEST