Původně jsem na toto téma moc příspívat nechtěl, ale jsme tady často zmiňováni, dokonce zařazováni do nějakého zednářského sdružení, které, jak jsem z příspěvku vyrozuměl, profituje zejména na tom, že jeho členové inzerují u sebe navzájem (tj. Hlavenka u Antoše, Antoš u Zandla a Zandl u Hlavenky atd., takže jsou výsledně všichni velice bohatí). Rád bych si dovolil říci něco zejména na adresu pánů Bartoně a Murmaka. Jak jste si všimli, nereaguje do tohoto fóra příliš mnoho podnikatelů, kteří v reklamě na Internetu něco dokázali, mají z ní zajímavé příjmy, jsou více nebo méně úspěšní - prostě už tu formulku rozlouskli; a přesto všichni víme, že tuto konferu sledují. Troufnu si říci, že tak činí z jediného důvodu: zírají na vaše příspěvky a říkají si - je možné, že tu v roce 2002 (nikoli na jaře roku 2000) existují na jedné straně evidentně odborně schopní a pracovití podnikatelé, kteří jsou ale tak zoufale nepolíbení v tom, jak se dělá inzertně úspěšné médium, a kteří navíc neustále, podvacáté, zatvrzele stojí na svých postojích, ačkoli jim to už zde jiní soudní lidé vysvětlují, někteří se svatou trpělivostí a někteří, kteří už se neudrželi? Nebudu vám radit, jak se to dělá - koneckonců na svých stránkách i zde píšete, že jste úspěšní, a že se "směle rovnáte Živě", takže to nepotřebujete, úspěšným se neradí. Ale můžu napsat pár věcí o tom, jak se to NEDĚLÁ: - nevytvářejí se tak neuvěřitelně stupidní "náborové" stránky jako je http://www.cdr.cz/a/cdr/prace, kde píšete "nepožadujeme vůbec nic. Je nám jedno (...), co umíte". Prostě - jenom "schánět" prachy, jak sami tvrdíte v popisce k reklamnímu banneru. - v konferenci, kterou sledují vaši největší potenciální klienti a partneři, je všechny pourážíte a vyjádříte se několikrát zhruba ve smyslu, že čím dřív ty pitomé mediálky pokapou, tím líp. - z vlastních chyb se neobviňují ostatní: tedy to, že nemáme reklamu, je způsobeno tím, že ti ostatní jsou v nějakém temném "kamarádčoftu", chodí spolu na večeři, plácají se po ramenou, nosí kravaty a vůbec konají další podobné zavrženíhodné věci, zatímco "my toto nikdy dělat nebudeme, poněvadž jsme čistí". K tomu už opravdu chybí jen dodat, že jsme třeba nějaká židovská lobby a dokud nebude zas pořádný pogrom, tak obyčejným lidem na tomto světě nebude dobře. Ještě pak poznámka k tomu, že za zavedenými servery stojí "bohatý strýček s houfem lidí, kteří zabezpečují jeho chod", jak pěkně píšete. U každého komerčního produktu je v účetnictví souhrn položek, které se dají shrnout pod název "COST OF SALE", cena za to, že to vůbec dokážu prodat, náklady spojené s prodejem. Bez těchto nákladů se neobejdete (jinak nic neprodáte), a může se vám zdát šílené (mně se to zdá občas taky, ale nedá se nic dělat), že cost of sale může činit ne 10%, 15%, nebo vysokých 50%, ale třeba i hrůzných 80% či 90% z tržeb za produkt. Zejména u internetových médií je často nesmírně vysoká, protože tato média nejsou zatížena vysokými výrobními (tiskovými) náklady. Je bohužel realitou, že většina internetových serverů nebude NIKDY profitabilní, protože i když se jedná o prakticky "automaty" s téměř nulovými náklady na vlastní provoz, tedy na "výrobu reklamní plochy" á la generátory impresí, nezaplatí se cost of sale. Tedy buď nula z nuly pojde, nebo naberete obchodníka/obchodníky a ti něco přinesou, ale nezaplatí to jejich mzdy a další náklady s nimi spojené (autíčko, mobilek). Myšlenka, že profitabilní internetové médium se dělá tak, že vzniknou dva redaktoři, kteří ve dne chodí do práce a večer buší do počítačů články a jinak nevycházejí na veřejnost a s nikým nekomunikují, je bohužel moc mylná. Když byl Internet ještě mladý, tak chvilku panovaly představy, že by to tak mohlo fungovat, že to je právě ten "nový řád"; z toho už jsme dneska vyléčení. Přežila a profitují ta média, ve kterých jeden redaktor řekl tomu druhému - takhle to už dál nejde, ty jsi míň škaredší než já, zítra si půjdeš koupit kravatu, oblíkneš si ji a vyrazíš do ulic. Není v tom žádné pokoutní kamarádíčkování a uplácení v temných rozích kaváren, je to obchod jako každý jiný - takhle to funguje na světě už pár tisíc let. Je to otravná dřina - ve srovnání s tím je sezení večer doma u počítače a dobré muziky a klepkání do klávesnice pohodička a zábava, šťastný život. Ale peníze se tím nevydělají. jh ----- Original Message ----- From: <Martin.Klofanda@mindshareworld.com> To: <reklama@nawebu.cz> Sent: Wednesday, June 26, 2002 8:55 AM Subject: Re: medialky vs "nezavedene" servery Vazeny pane Barton nezlobte se ale sve vasne krotit nebudu zvlast kdyz si ctu Vas dalsi prispevek..... jestli se obracite na Starcom jako na mediazastupitele, nedivim se, ze nepochodite...(uz jsem Vam nekolikrat psal, ze Starcom je medialni agentura stejne jako Mindsahre, OMD, Mediacom, Carat) uvedomte si prosim, ze tuto konferenci sleduji i nasi (mozna i Vasi klienti).... uprimne myslim, ze ztrapnujete nejenom sebe, ale s trochou nadsazky vrhate spatne svetlo na cely nas internetovy trh... posledni poznamka: z Vaseho mailu (viz. nize) mi pripada, ze vubec nevite co chcete Martin Klofanda mDigital
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:02 CEST