RE: medialky vs "nezavedene" servery

From: Ondrej Veis (ondrej@nms.cz)
Date: 25. 06. 2002, 10:55 CEST


> >> Samozrejme,  ze si nedelam iluze, a necekam, ze to nekdo potvrdi, budu
> >> se  moc  divit,  kdyby  z  nich  nekdo alespon odpovedel. Co na to pan
> >> Hlavenka,  Antos, Lahvicka, Matyas, Veis, Kocman, Barta a dalsi. Tem
> >> na  ktere  jsem  si nevzpomnel se omlouvam. Pripadne i tem, ktere jsem
> >> mozna uvedl nepresne, a do vyse uvedene skupiny nepatri.
>
> > Ale, vsichni nahle odjeli na dovolenou, nebo co to mlceni? Nebo
> jsem take
> > doted jen zil v naivni predstave o fungujicim trhu a
> kapitalismu v Cesku?
> > Znamena to ze maji pravdu skepticti anonymove, ze muzu zavrit
> nase servery a
> > poslat 30.000 ctenaru ke "kamaradum", jen proto ze se s nikym "spravnym"
> > neznam?
>
> Treba se behem dne jeste nekdo ozve. Ale jak jsem rekl, neverim tomu.
>

Panove, tesi mne, ze jsem byl zarazen na (muzeme to pracovne nazvat) Seznam
pana Bartone. Bohuzel jako zastupce vyzkumne agentury (NMS) trosku omylem.
Nicmene kdyz uz jsem byl podruhe vyzvan, tak prispeji. Tusim, ze to brzy
budou dva roky, co jsme prisli do pracovniho styku se serverem CD-R a
zpracovali vyzkum sociodemograficke struktury uzivatelu. Tehdy mne
prekvapila vysoka navstevnost a predevsim loajalita ctenaru serveru
projevena ve vysoke navratnosti vyzkumneho setreni (mimochodem jednou z
nejvyssich, ktere jsme v CR zaznamenali, ale to je uz metogologicka otazka,
ktera patri jinam). Podle vystupu je reklamni potencial tohoto media
znacny - a to mirim i dale, nez k v soucasne dobe merenym ukazatelum.

Asi jako vsichni ostatni jsem pak sledoval v konferenci prispevky pana
Bartone, vzpominam si na jeden, kde tak trochu zoufale bylo neco ve smyslu
"v auditu jsme, v idotu taky, vyzkumy mame, ale tomu odpovidajici objemy
reklamy nemame".

Mam uplne stejnou vlastni zkusenost ze vztahu mezi agenturou a
provozovatelem media, ktera prameni z meho byvaleho angazma v projektu, jez
sice resil identicky problem, nicmene vubec nesouvisel s internetovou
reklamou, ale s jinym druhem reklamniho media. Na jejim zaklade jsem dosel k
tomu, ze veci se maji presne tak jako predchozi citaci, problem je, ze se s
tim "spravnym" neznate. U nekterych "znamych" to muze mit rysy klientelismu
u jinych uprimnou opatrnost sverit rozpocet pouze tomu u koho je si jisty
profesionalnim pristupem.

Urcite je to otazka vyznamna pro cely 'prumysl' a sluselo by ji misto v
oborovych casopisech, jejichz redaktori konferenci sleduji, bojim se, ze
tady ponekud zapadne.

pekny den,

Ondrej Veis
---
Network Media Service, s.r.o.
internet & market research
Na Skalce 15, Praha 5
tel: 02 / 515 66 777 fax: 02 / 515 61 355
http://www.nms.cz/
----------------------------------------------



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:01 CEST