> -----Original Message----- > From: Stuchlik Petr (Fincentrum) [mailto:Petr.Stuchlik@idnes.cz] > Subject: Aktivni burinka > > > Dobry den, > > rad bych se zeptal kritickeho publika Reklamy na webu, co rika na > i-Layer Burinky Stavebni sporitelny CS na strankach > http://ekonomika.iDNES.cz (marketingove jej oznacujeme jako "Aktivni > burinka" :) > Zdravim, asi navazu na kolegy diskutujici, konferenci jsem procital az ted a na strankach ekonomika idnes jsem byl nekolikrat, domecku, resp. prasatka jsem si vubec nevsiml a podle komentaru soudim, ze spousa dalsich navstevniku stranek take ne, nabizim nekolik zduvodneni a navrhu: 1) po nacteni stranky se uzivatel zrakove fixuje na vyrazny headline hlavniho clanku, ktery ma diky zalomeni anotaci cca 9 radek. Cteme zleva doprava a v tomto pripade jenom v jedne pulce stranky (mezi padajicimi penezi z prasatka je jeste vypln "prave se stalo"), predpkladam, ze poprve si versina uzivatelu vsimne az znicehonic se zvetsujiciho domecku RESENI: presunout penize i domek nalevo, aby byly vyrazne pri procitani jiz prvni anotace clanku 2) Urcite zadavatel tlaci na korporatni barvy (mame s tim vsichni sve zkusenosti), cervena a modra na techto strankach mi ale prijde trochu nevyrazna, micha se s partnerem fondu a v nekolika pripadech i s klasickym bannerem (narazil jsem na dva ve skoro stejnem odstinu). Zapadne tak mensi banner napravo. Cervena ma navic skoro stejnou barvu jako odstin oskara (banner mezi clankem burinkou) a barvou v logu idnes RESENI: paklize zadavatel nepusti vic nez 2 odstiny modre plus logo dalsi barvy, doporucuji odlisit nejakymi grafickymi prvky bannery, reklamu: linky, zalozky, predely - mame zkusenost s tim, ze lide zname prvky typu zalozka intenzivne vnimaji a nevedome pouzivaji v navigaci na strankach 3) jeste nez cely klip probehne, uzivatel ma tendenci skrolovat dolu, coz odpovida zpusobu "cteni" techto informacne zpravodajskych webu (snaha ziskat rychle informace, prace s webem v praci atp.), jakmile skroluju tak daleko, ze mam druhy clanek na vrcholu stranky (a uvedomme si, ze za chvili bude mit kazdy mys, s tim kouzelnym posunovatkem, ktere skrollovani perfektne zrychluje a usnadnuje) a expandujici domecek uz je ze screenu pryc. RESENI: nejsa grafik, nevim zda je mozne to zaridit tak aby burinka i penize byly videt stale ala letajici cestmir, ale jenom na jednom miste (mozna tim bude splneno zadani neobtezovat a pritom pouzijeme pomerne agresivniho prvku), jako dalsi reseni je mozne prestrukturovat stranky, aby nebyly tak narocne na "delku", t.j. hlavne pouzit delsi radky, predpokladam, ze to vsak odporuje koncepci idnes (coz je mimochodem mozna dalsi tema do diskuze, myslim, ze nepersonalizovana verze www.idnes.cz je takovym zpusobem neprehledna, ze prichazi o spoustu potencialnich uzivatelu a vsichni se muzeme divit proc je seznam furt nejlepsi, ale to uz asi patri do jineho tematu) Doufam, ze jsem aspon trochu prispel nekolika prvotnimi napady, tesim se na pripadne reakce, hezky den, Ondrej Veis --- Network Media Service, s.r.o. internet & market research Na Skalce 15, Praha 5 tel: 02 / 515 66 777 fax: 02 / 515 61 355 http://www.nms.cz/ ----------------------------------------------
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:01 CEST