RE: Aktivni burinka

From: Ondrej Veis (ondrej@nms.cz)
Date: 04. 06. 2002, 10:18 CEST


> -----Original Message-----
> From: Stuchlik Petr (Fincentrum) [mailto:Petr.Stuchlik@idnes.cz]
> Subject: Aktivni burinka
>
>
> Dobry den,
>
> rad bych se zeptal kritickeho publika Reklamy na webu, co rika na
> i-Layer Burinky Stavebni sporitelny CS na strankach
> http://ekonomika.iDNES.cz (marketingove jej oznacujeme jako "Aktivni
> burinka" :)
>

Zdravim,

asi navazu na kolegy diskutujici, konferenci jsem procital az ted a na
strankach ekonomika idnes jsem byl nekolikrat, domecku, resp. prasatka jsem
si vubec nevsiml a podle komentaru soudim, ze spousa dalsich navstevniku
stranek take ne, nabizim nekolik zduvodneni a navrhu:

1) po nacteni stranky se uzivatel zrakove fixuje na vyrazny headline
hlavniho clanku, ktery ma diky zalomeni anotaci cca 9 radek. Cteme zleva
doprava a v tomto pripade jenom v jedne pulce stranky (mezi padajicimi
penezi z prasatka je jeste vypln "prave se stalo"), predpkladam, ze poprve
si versina uzivatelu vsimne az znicehonic se zvetsujiciho domecku
RESENI: presunout penize i domek nalevo, aby byly vyrazne pri procitani jiz
prvni anotace clanku

2) Urcite zadavatel tlaci na korporatni barvy (mame s tim vsichni sve
zkusenosti), cervena a modra na techto strankach mi ale prijde trochu
nevyrazna, micha se s partnerem fondu a v nekolika pripadech i s klasickym
bannerem  (narazil jsem na dva ve skoro stejnem odstinu). Zapadne tak mensi
banner napravo. Cervena ma navic skoro stejnou barvu jako odstin oskara
(banner mezi clankem burinkou) a barvou v logu idnes
RESENI: paklize zadavatel nepusti vic nez 2 odstiny modre plus logo dalsi
barvy, doporucuji odlisit nejakymi grafickymi prvky bannery, reklamu: linky,
zalozky, predely - mame zkusenost s tim, ze lide zname prvky typu zalozka
intenzivne vnimaji a nevedome pouzivaji v navigaci na strankach

3) jeste nez cely klip probehne, uzivatel ma tendenci skrolovat dolu, coz
odpovida zpusobu "cteni" techto informacne zpravodajskych webu (snaha ziskat
rychle informace, prace s webem v praci atp.), jakmile skroluju tak daleko,
ze mam druhy clanek na vrcholu stranky (a uvedomme si, ze za chvili bude mit
kazdy mys, s tim kouzelnym posunovatkem, ktere skrollovani perfektne
zrychluje a usnadnuje) a expandujici domecek uz je ze screenu pryc.
RESENI: nejsa grafik, nevim zda je mozne to zaridit tak aby burinka i penize
byly videt stale ala letajici cestmir, ale jenom na jednom miste (mozna tim
bude splneno zadani neobtezovat a pritom pouzijeme pomerne agresivniho
prvku), jako dalsi reseni je mozne prestrukturovat stranky, aby nebyly tak
narocne na "delku", t.j. hlavne pouzit delsi radky, predpokladam, ze to vsak
odporuje koncepci idnes (coz je mimochodem mozna dalsi tema do diskuze,
myslim, ze nepersonalizovana verze www.idnes.cz je takovym zpusobem
neprehledna, ze prichazi o spoustu potencialnich uzivatelu a vsichni se
muzeme divit proc je seznam furt nejlepsi, ale to uz asi patri do jineho
tematu)

Doufam, ze jsem aspon trochu prispel nekolika prvotnimi napady, tesim se na
pripadne reakce,

hezky den,

Ondrej Veis
---
Network Media Service, s.r.o.
internet & market research
Na Skalce 15, Praha 5
tel: 02 / 515 66 777 fax: 02 / 515 61 355
http://www.nms.cz/
----------------------------------------------



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:01 CEST