Re: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!! Kdyz muze OSA proc ne my.

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 05. 05. 2002, 00:27 CEST


Rád. Mimo číslované otázky ale ještě poznamenám, že pokud je pravda, jak
tvrdíte, že nikdo kromě Seznamu nemá šanci na úspěch v tomto jednání, pak
nechápu, proč zde vedeme diskusi my dva, když, jak uvádíte, ani CP ani
Seznamka šanci an úspěch v tomto jednání nemá.

Nyní k bodům:

1. Pevné linky: tady se bavíme především o korporátních uživatelích
Internetu (Internet z práce). Vážně si myslíte, že Škoda-Auto přepne z
UUNetu či koho má na tele, protože k nim netečou blondýnky? Loajalita k ISP
na firemní úrovni je někde zcela jinde - nemluvě o nákladech na připojení.
Dále: pokud byste zde uplatnil stejnou metriku, tedy minuta za korunu, tak
se obávám, že by na tom Tele2 brzy dotelilo. Já jako provozovatel webu bych
totiž dával svým uživatelům ze získané koruny padesátník, a oni by mě ve
velkém množství brouzdali na webech (tj. nechali by ty weby otevřené 24
hodin denně). Já bych od tele vybíral za každého člověka 1440 Kč denně (on
by měl 720 Kč denně za nic), a to za každý počítač; na jednu pevnou linku
jich každý nasadí deset včetně svých serverů. (Podepíšete mě jako jednatel
tele2 takovouto smlouvu?)

2. Zde jen opakuji své stanovisko, že zapínání/vypínání plus plus rysů podle
toho, u kterého ISp uživatel je připojený, je technicky netriviální,
obzvláště u velkých a zatěžovaných webů, které mají maximum stránek
cacheovaných, optimalizovaných na rychlost.
Dále: zatím nikdo nevypíná plus plus fičury jen z toho důvodu, že uživatel
nepochází od jednoho konkrétního ISP. Konkurenční boj mu to nedovoluje:
naopak, každý, jakmile doprogramuje fičurku, ji okamžitě a s velkou radostí
zavede.
Dále: u mnoha webů vůbec neexistují dostatečně "compelling" plus plus
fičury.

3. "Podíly iSP na trhu jsou známé". Pane Pallasi: NEJSOU, a to například z
toho důvodu, že se mění den ode dne. ISP sami se nikdy neshodnou na tom,
jaké podíly mají. Zeptejte se jich každého zvlášť a sečtěte to - dostanete
tak 160%.
"iDot či podobné". Jaké jsou ty "podobné"? Já znám jenom iDot. iDot zdaleka
nepoužívá každý provozovatel serveru - tedy, zavedení vaší strategie by bylo
podmíněno nasazením iDotu? Spousta serverů se bude bránit.
Znovu a ještě jednou: jestli nebudou naprosto exaktní metriky, je to
nerealizovatelné. Na základě toho, že někdo změřil nějaké podíly na trhu, o
které se budou pak všichni hádat, protože to není exaktní měření, a protože
jim půjde o peníze, nelze postavit obchodní model.
"Telecom přihodí korunku". No, to raději nebudu komentovat :)

4. Nekomentujete, já také nekomentuji :)

5. Jak jsem již psal: váš argument překládám tak, že nic takového nikde
neexistuje. Jsme tedy první na světě. To se zdá být důvodem k hrdosti, že
Češi zase něco vymysleli jako první, po ruchadlu a bleskosvodu, ale je možná
dobré se předtím zamyslet, PROČ to internetově podstatně vyvinutější krajiny
nezavedly.
OSA skutečně není povedený případ: ostatně jste sám napsal, že jsou okolo
toho jen samé hádky a s tím vřele souhlasím. I když mohu souhlasit, že
"ideově" je to podobné, v praxi to vůbec nic neznamená. Dělat analogii mezi
internetem a kamenným světem a říkat, že protože to funguje v kamenném
světě, tak to může dobře fungovat i v Internetu je nebezpečné - jen v USA na
tom zahynulo tak 500 firem poté, co utratilo stovky miliard dolarů.

Prosím, nehajte nehajitelné - původní návrh vznesený v této diskusi
Patrickem je podstatně zajímavější, pojďme věnovat mozkovou kapacitu na jeho
diskusi, nikoli na argumentaci ohledně takovéto krkolomnosti.


----- Original Message -----
From: "Jiri Pallas2" <jiri@pallas.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Saturday, May 04, 2002 11:50 PM
Subject: RE: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!! Kdyz muze OSA
proc ne my.


> Dostal jste odpovedi na vase otazky bod po bodu. Budte od te dobroty a
> pokuste se debatovat vecne.
> Nikdo mimo Seznamu nema sanci na takoveto jednani. Mimo to asi nechapete,
> jak je model OSA blizky nasi problematice.
>
> Jiri Pallas
> www.Antikvariat.cz
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> Sent: Saturday, May 04, 2002 11:25 PM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Re: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!! Kdyz muze
> OSA proc ne my.
>
>
> Takže to nikde na světě nefunguje. Dostal jsem ale výborný nápad. Nová,
> nevyzkoušená věc si zasluhuje pilota, který ji vyzkouší, vrátí se a řekne
> ostatním, jestli je to dobrej byznys nebo blbost, dřív než všichni ostatní
> začnou pracně předělávat své služby a posílat blondýnky jen jednomu ISP.
> Seznamka, která stejně reklamy moc neprodá, nemá co ztratit a je ideálním
> kandidátem na pilota - nota bene, když její šéf je současně jednatelem
ISP,
> takže si to domluví sám se sebou. Tak co, jdete do toho?
>
> Výstraha: na barikádách se často umírá :)
>
> ----- Original Message -----
> From: "Jiri Pallas2" <jiri@pallas.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Saturday, May 04, 2002 11:31 PM
> Subject: RE: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!! Kdyz muze
OSA
> proc ne my.
>
>
> > 1. Na pevne lajny jsem jiz odpovedel. Proste uzivatele Tele2 nedostanou
> > blondynky a budou nutit Tele2 k pripojeni se do systemu.
> >
> > 2. Podivejte se na Seznamku a tech ++ tam najdete docela dost. Ti kdo si
> > TOPnou inzerat se posouvaji smerem k damske satne a statistika rika, ze
> maji
> > az 10x vice odpovedi na inzeraty. (Najedte si mysi na zlutou znacku TOP
> > umistenou vedle inzeratu)
> >
> > 3. Na to jsem vam jiz odpovedel. IDOT ci podobne meri pobyt na serverech
> BEZ
> > OHLEDU na to od ktereho ISP. Podily ISP na trhu jsou zname a podle
modelu
> 1
> > dostaneme podil zucatnenych ISP z podilu celkoveho. Tedy pokud to toho
> pujde
> > Telecom tak to staci. Druhy model je dan tim, ze telecom prihodi korunku
a
> s
> > pevnymi linkami budeme vyjednavat.
> >
> > 4. Umistovani reklam ISP na serverech je otazka, kterou zde nemohu
> > diskutovat. Videl jsem jak to funguje na strane ISP- agentura a pochopil
> > jsem, ze se nejedna o nakup reklamniho prostoru s cilem maximalniho
> vysledku
> > cena za vykon.
> >
> > 5. Ve Svedsku se jedna, ale funguje to obdobne u OSA za hudbu a text.
Jsou
> > kolem toho stale hadky, ale lepsi neco nez nic. Doporucuji k
prostudovani
> > model jak se plati za provozovanou hudbu ve statni televizi a radiu na
> > strane jedne a v komercnich mediich na strane druhe. Mimo to se plati za
> > provozovani chranenych del na vsech verejnych prostranstvich, v
> autobusech,
> > u holice, za kazdou televizi v hotelu atd atp. Jedine co je mereno podle
> > kusu je hudba prodavana na nosicich.
> >
> > Jiri Pallas
> > www.Pocitace.cz
> >
> >
> >
> >
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Hlavenka Jiri [mailto:jiri.hlavenka@cpress.cz]
> > Sent: Saturday, May 04, 2002 10:57 PM
> > To: reklama@nawebu.cz
> > Subject: Re: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!!
> >
> >
> > Pokud jde diskuse směrem "ptejte se mě na co chcete, já pna co chci
> > odpovím", tak používám číslované otázky, v tiché naději, že dotyčného to
> > trkne k čislovaným či jinak věcným odpovědím:
> >
> > 1. Opakuji: jak vyřešíte pevné lajny? (Nebo těch se to nebude týkat?)
> >
> > 2. Jak zavedete "plus plus" služby, když žádné nemáte? Plus plus služby
se
> > musí vymyslet, naprogramovat = to stojí peníze a čas. Nebo seškrtáte
svoje
> > služby pro uživatele těch providerů, ze kterých není provize?
> >
> > 3. Jak to technicky provedete? Něco jiného je spolupráce ISP-ISP: tam se
> to
> > snadno naměří; web-isp ne. Připomínám, že to musí být velmi
transparentní
> a
> > bezchybně fungující.
> >
> > 4. Masivní, jak píšete, propagace jednoho providera zdarma. Když to
uvidí
> > ostatní, kolik reklam za peníze si u vás objednají, když uvidí, že přes
> > veškeré své investice má u vás jejich konkurent stále prominentní pozici
a
> > zadarmo?
> > (Bottom line: často se hovoří o tom, že partnerství Aliatel-Centrum, tj
> ona
> > masivní propagace jednoho ISP, je spektakulární neúspěch; ostatně nikdo
to
> > už po nich nezopakoval, vědí proč.)
> >
> > 5. Jedna otázka navíc: toto už někde na světě funguje?
> >
> > díky
> > jh
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Jiri Pallas2" <jiri@pallas.cz>
> > To: <reklama@nawebu.cz>
> > Sent: Saturday, May 04, 2002 10:27 PM
> > Subject: RE: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!!
> >
> >
> > > Telecom se jiz ted s poskytovateli PRIPOJENI deli. Pokud se pripojite
na
> > > Centrum (http://internet.centrum.cz/), tak je tam dokonce deleni
> > > Telecom->Aliatel->Centrum. (Tim Aliatelem si nejsem jist na 100 proc).
> > > Pokud by na barikade stal Seznam a vedle nej Atlas, Centrum, Idnes,
> > Seznamka
> > > a par dalsich, tak by se jiste dalo neceho dosahnout. Jsou tri
podminky:
> > > 1. Najit alespon jednoho poskytovatele pripojeni, ktery je ochoten se
> > delit
> > > 2. Zavest sluzby++ pristupne pouze od tohoto / techto poskytovatele/u
> > > 3. Masivne propagovat pripojeni pres tohoto / tyto poskytovatele/u
> > >
> > > Jak jsem jiz psal - 1 kč za hodinu znamená pro Seznam 2,5 milionu
> mesicne,
> > > pro Seznamku 250.000 mesicne.
> > >
> > > Jiri Pallas
> > > www.Rande.cz
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > -----Original Message-----
> > > From: Martin Simsa [mailto:msimsa@seminarky.cz]
> > > Sent: Saturday, May 04, 2002 1:56 PM
> > > To: reklama@nawebu.cz
> > > Subject: Re: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!!
> > >
> > >
> > > Vyborna myslenka!
> > >
> > > mimochodem, je rozdeleni prijmu z pripojeni mezi Telecom, providery a
> > > poskytovatele realizovatelne?
> > > Kez by... ;-)
> > >
> > > Martin Simsa
> > >
> > > http://www.seminarky.cz
> > > ====================
> > > msimsa@seminarky.cz
> > > tel.: 0776 706 285
> > > ====================
> > >
> > > -----Původní zpráva-----
> > > Od: Jiri Pallas2 <jiri@pallas.cz>
> > > Komu: reklama@nawebu.cz <reklama@nawebu.cz>
> > > Datum: 5. května 2002 5:42
> > > Předmět: RE: Subscription foundation - Vzhůru na barikády!!!!
> > >
> > >
> > > >Pánové (dámu jsem nezaznamenal), pořád zapomínáte, ľe si uľivatelé
> > přístup
> > > >na internet platí. Minimálně 15 Kč za hodinu. Pokud na internetu
nebude
> > > >obsah, nikdo se nebude připojovat a tudíľ si poskytovatelé připojení
> > budou
> > > >muset vytvářet obsah sami. Re jim to moc nejde a pokud to dělají tak
je
> > to
> > > >stojí více neľ je zdrávo... je vąeobecně známé. Takľe opakuji - podle
> > mého
> > > >názoru je jediné schůdné řeąení na společnou akci - 1 Kč za hodinu
pro
> > > >poskytovatele obsahu.
> > > >
> > > >Vzhůru na barikády!!!!
> > > >
> > > >Jiří Pallas
> > > >
> > > >
> > > >-----Original Message-----
> > > >From: nokia@logo4u.cz [mailto:nokia@logo4u.cz]
> > > >Sent: Saturday, May 04, 2002 8:27 PM
> > > >To: reklama@nawebu.cz
> > > >Subject: Re: Subscription foundation - jen takova myslenka ku kritice
> > > >
> > > >
> > > >OK, az budu mit nekdy v duchodu cas (mozna), snad se dostanu podivat
i
> na
> > > >nejaky ten herni server ...
> > > >Pokud jste vsak opravdu tak jedinecni (a mate na to narozdil od nas
> > > >samostatnych i penize), co Vam brani BW do te anglictiny preklopit a
> > > >vydelavat rozhodne vic nez takhle kdy fungujete jen pro par
nemajetnych
> > > >navstevniku z male ceske kotliny (v pomeru k anglicky hovoricimu
trhu)?
> > > >Me uvahy neberte osobne ani proti konkretnimu typu serveru, hry
nehraji
> a
> > > >snazim se jen o obecny pohled dany kvuli snadnejsimu pochopeni
> konkretnim
> > > >smerem.
> > > >
> > > >                      Jarek Jesenský
> > > >
> > > >            www.GSM4U.cz, www.Tobacco.cz
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >----- Original Message -----
> > > >From: "Zdeněk Polách" <vreco@bonusweb.cz>
> > > >Sent: Saturday, May 04, 2002 6:03 PM
> > > >Subject: RE: Subscription foundation - jen takova myslenka ku kritice
> > > >
> > > >
> > > >> :o))) Zkuste si projit herni servery v CZ a v zahranici a zkuste
> > > >> srovnavat... v CZ jsme bezkonkurencne nejobsahlejsi a ze
zahranicnich
> > se
> > > >> radime v obsahlosti nabidky do prvni desitky a rada lidi uz nas
> > > >premlouvala,
> > > >> abychom preklopili cely BonusWeb do anglicke podoby, ze bysme
> vydelali
> > > >> majlant...
> > > >>
> > > >> Zdenek Polach
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> >
>
>--------------------------------------------------------------------------
> > > >Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > > >
> > > >---
> > > >Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> > > >Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > > >Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
> > > >
> > > >---
> > > >Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > > >Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > > >Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
> > > >
> > > >
> > >
> >
>
>--------------------------------------------------------------------------
> > > >Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> > http://reklama.nawebu.cz/
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/
> > >
> > > ---
> > > Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> > > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > > Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
> > >
> > > ---
> > > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > > Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
> > >
> > >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
> http://reklama.nawebu.cz/
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
> >
> > ---
> > Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
> >
> > ---
> > Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> > Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
> >
> >
>
> --------------------------------------------------------------------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni:
http://reklama.nawebu.cz/
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
>
> ---
> Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
>
> ---
> Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.351 / Virová báze: 197 - datum vydání: 19.4.2002
>
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:23 CEST