Přeji dobrý den, delší dobu mi vrtá hlavou, proč téměř nikdo u nás neumí využívat email, přestože se jedná o efektivnější komunikační kanál než je web. E-ziny, newslettery a vkládaná reklama, promo třetích stran - to všechno jsou báječné příležitosti k oslovení nových zákazníků a udržení komunikace se stávajícími. Dnes mi ale ze serveru Peníze.cz přišli dva emaily a to už mě dorazilo, protože jinak si myslím, že Peníze.cz dělají svůj web business dobře. Nejdřív tedy newsletter, který téměř postrádá smysl, když Peníze.cz nijak neměří jeho efektivitu (alespoň click-rate vkládaného reklamní textu a vlastních článků, ale i další poměry nezbytné pro efektivní email marketing), nijak nestimulují čtenáře k nějaké akci, nijak mu čtení a orientaci neulehčují a nedávají mu možnost se odhlásit, o personalizaci nemluvě. Pozitivní je snad jen osobní přístup a snaha získat zpětnou vazbu (to se ale stejně ztrácí v textu). A druhý email, který mě donutil napsat do konference, byla reklama na cestovku Adventura - rozhozená čeština, žádný click-rate. A navíc, dal jsem Peníze.cz svolení k tomu, aby mi posílali reklamní emaily??? A subjektivně ještě nechápu, k čemu reklama směřuje. Adventuru znám a líbí se mi její business (docela i jejich přístup k zákazníkům na vlastním webu), ale tohle bylo o Adventuře, novém katalogu, o výhodách pro věrné zákazníky, o funstránce (mimochodem pěkná) nebo o zážitcích z cestování nějakého člověka? Mimochodem, jen díky stále nízkému zahlcení spamem v našich podmínkách a vlastní zvědavosti (zkušenosti jsou neocenitelné) jsem si tenhle email otevřel. Jinak odesílatel "Penize.cz" se subjectem "adventura.cz" jsou opravdu vysoce kreativní počiny - email s takovým označením musí být pro normálního člověka ihned kandidátem na smazání. Uff, uff. Jiří Brázda account manager [][] LUNDEGAARD [][] interactive marketing & e-business solutions Praha 2 - Vinohrady, Španělská 4 tel. 02/2225 3015 fax 02/2225 4458 www.lundegaard.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:47 CEST