Re: PomerancING

From: Ladislav Trpak (ladis@advertures.cz)
Date: 30. 10. 2001, 12:41 CET


Dobry den vespolek,

v souvislosti s paralelne probihajici diskuzi o placenem PR, by mohl byt 
nize uvedeny mail v techto souvislostech az zavadejici :)

Pokusim se reagovat primo v mailu:

Libor Novacek wrote:

>Dobre rano,
>
>zaregistrovali jste internetovou soutez ING na http://soutez.ing.cz ?
>
>Libi se mi to jako dobry napad, je to dobre zpracovane technicky,
>vymyka se to tomu, co jsme doposud na nasich webech zazili, aspon
>co pamatuji ja. A hlavne s pomeranci jsem zacal ING nejak vyrazneji
>vnimat, ma to stavu. Ne jako ten jejich nudnej ustrasenej lvicek,
>kteryho vzdy prerval lev financi z IPB. 
>
Zajimave formulovany novy positioning ING. Ano, v podstate ma byt ING 
vnimana jako takova svezi, dynamicka, inovativni financni instituce, 
ktera boura zazite konvence o bankovnich domech. Z toho duvodu i 
komunikace formou oranzove ve spojeni s pomerancem. Celkove navazuje 
soutez i na launchovany produkt oranzove konto (sporici ucet s jasne 
deklarovanymi benefity). Komunikace opet bude i na Internetu.

>
>
>Nevite, kdo internetovou kampan pripadne i soutez realizoval. 
>Je tu mezi nami? :-)
>
Kampan jsme (Advertures) realizovali ve spolupraci s Fabrikou DDB 
(offlline)  a veskera media zajistuje Run Interactive (OMD). (a vzhledem 
k nutnosti presneho timingu pomerancu a banneru to nemaji jednoduche :). 
Nutno podotknout, ze jsme velmi radi, ze klient se nechal presvedcit ke 
komunikaci i formou souteze, nebot s touto formou mame obecne na 
Internetu velmi dobre zkusenosti.

>
>
>Napadlo me, ze sbirani pomerancu do souteze po ruznych serverech
>prinese jednotlivym serverum navstevnost, je to bonus za to, ze byly
>ochotny realizovat jedodenni a mirne nestandardni kampan?
>Jeden den totiz odkazou na soutez a druhy den soutezici
>pujde navstivit jejich konkurenci. Vcera jsem byl po dlouhe
>dobe na Mesci ;-) abych ziskal pomeranc.
>
Tato otazka spise smeruje na Run Interactive (OMD), nicmene pokud vim, 
vetsina serveru argumentovala prave tim, ze to bezi i na konkurenci. Ve 
finale jsou tedy bonusy zavisle na dohode Run Interactive (OMD) a 
serveru a nikoliv na charakteru kampane.

Krome samostatnych pomerancu na jednotlivych serverech (celkove 10 
serveru) samozrejme bezela i bannerova kampan doplnena o paticky na 
freemailech. Bannery jsme se snazili cilit na jednotlive cilove skupiny, 
nebot soutez obsahuje jak otazky logicke, tak napovedy vedouci k 
odhaleni pomerancu na jednotlivych serverech, tak i otazky o 
jednotlivych produktech ING (ukazky banneru je mozne najit na 
http://lab.advertures.cz/ddb/html/ing.html - u banneru s odpocitavani 
casu jsme trochu posunuli hodiny, aby to bylo zrejme :).

Chce-li tedy uzivatel ziskat maximum bodu, pochopitelne musi alespon 
trochu znat portfolio produktu a tomu je i prizpusobena koncepce stranek 
(viz priklad ukolu na dnesni den: http://soutez.ing.cz/questions.php)

>
>Zajimalo by mne, pokud nekdo mate zkusenosti s realizaci kampani
>pomoci souteze, jak funguje na ucastniky konkretne tohle:
>
>Na ING je moznost upozornit na soutez kamarady, ale kdo by 
>zvysoval pocet ucastniku souteze a upozornoval konkurenci,
>vzdyt tim snizuje sanci na vlastni vylosovani? Takze i tohle
>si asi u ING uvedomili, ze udelali jeste slucovani do skupin
>nutne pro dalsi moznou vyhru. 
>
No, neuvedomili si to jen v ING :) Ano, popravde opet byl trochu problem 
premluvit klienta o vhodnosti spojeni pomerancu a Tequily, ale obecne si 
myslim, ze Internet je specificke medium a "snese" daleko vice nez 
offline media. IMHO prave hravost je jednim z nejvetsich vyhod Internetu 
a otazkou je nakolik se lze timto smerem vydat i v budgetech na online 
komunikaci. Jestli nam to klient povoli pokusime se udelat jakesi 
shrnuti vysledku takoveto souteze (pripadne case study), nebot by to 
mohlo mnoha marketingovym managerum otevrit oci (pripadne budgety :)

Prijemne reklamovani,

Lada Trpak
Advertures



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST