Re: PR clanky na zive.cz

From: Hlavenka Jiri (jiri.hlavenka@cpress.cz)
Date: 30. 10. 2001, 11:22 CET


Jeste bych k tomu rád poznamenal jednu vec (vyvrácení jednoho "obecne
rozsíreného omylu"). V médiích CP, at uz tistených nebo internetových, nebyl
NIKDY otisten/zverejnen PR clánek, tj. clánek, který zaplatil inzerent bez
oznacení jako reklama (popr. jako tisková zpráva) - rozeznáváme pouze
redakcní clánky a reklamu, pokud si inzerent koupí reklamní plochu, muze tam
dát co chce (neporusí-li kodex reklamy a neposkodí-li vydavatele), pokud by
mohlo dojít k zámene této reklamy s clánkem, vzdy to viditelne oznacíme.
Tuto politiku má i vetsina ostatních vydavatelu, ne vsak vsichni (nekterí PR
clánky neoznacují, bohuzel).

Co se vsak muze stát a v ceských i zahranicních médiích se stává, ze firma
nejakým zpusobem "uplatí" redaktora, aby tam prosadil pseudo-PR clánek,
podepsaný jím (redaktorem). Je to samozrejme vec spatné personální práce
(úplatný redaktor) a také spatné práce editora, který kazdý clánek pred
zverejnením prochází a na tyto veci musí mít "oko". Je to ovsem selhání ci
chyba jednotlivce, nikoli nefér hra vydavatele se ctenárem.

----- Original Message -----
From: "Tomas Krause" <tom@navrcholu.cz>
To: <reklama@nawebu.cz>
Sent: Tuesday, October 30, 2001 10:47 AM
Subject: Re: PR clanky na zive.cz


> On 29/10/2001, Martin Kopta wrote:
>
> > PR clanky je treba oddelovat, a to dost vyrazne. Zvlaste od redakcni
recenze.
>
> Presne tak. Kdyz pro nic jineho, tak proto, ze pak mne nemuze nikdo
> napadat (treba v konferenci reklama :)
>
> Pokud si za clanek necham zaplatit, povazuji za samozrejme, ze ho
> oznacim tak, aby vsem ctenarum bylo jasne, ze to neni nazor redakce.
>
> I tak maji PR u nas dost dobrou ctenost. Pod jednim byla dokonce
> bourliva diskuze a jiny zase dostal i nejake to Qcko :))
>
>                                  S pozdravem Tomas Krause
> --
> [=]-=*=-[ http://tomas.krause.cz ]-=*=-[ http://www.4web.cz ]-=*=-[=]
>
> --------------------------------------------------------------------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:52 CEST