Opakovanou reklamu na výlepových plochách znám :-) Ale třeba televizní reklama už nepoužívá opakování reklamy, ale jen motivu. Když velký server "otevře stavidla", tak dosáhne efektu opakování tím, že se jeho banner zobrazuje na většině stránek, které jsou ve výměnném systému zařazeny do příslušné kategorie. A když se mi pak zobrazí jeden banner v jednom okně prohlížeče dvakrát, tak mne to jako uživatele spíš dráždí, protože mám pocit, že se ta reklama zobrazuje jen proto, že dotyčný server má hodně naspořeno a ani tak moc nejde o to, aby ten banner se mnou nějak komunikoval. Navíc, v tomhle případě se nejedná asi o službu úplně pro každého, na znalejší uživatele počítačů asi zase moc velký dojem imitace dialogového okna Windows neudělá (maximálně si pomyslí, že ho zase někdo chtěl napálit). Trošku se obávám toho, že se tahle spirála začne čím dál více roztáčet. Velké servery budou na své stránky přidávat další a další reklamní plochy, které nevyprodají, budou na nich generovat imprese výměnných systémů a ty pak uvolňovat ve velkém na jiných velkých serverech. BTW, proč nemají velké reklamní systémy větší přehled o uživatelých, kterým zobrazují bannery a není lepší cílení? Nebylo by od uživatelů možné získat podrobnější informace výměnou za to, že se jim bude zobrazovat pro ně zajímavá reklama? Nebo není o cílenou reklamu zájem a internetová reklama přestává být aktivním médiem a stává se z ní jen pasivní (čím častěji uživatel naše logo uvidí, tím lépe si nás zapamatuje?) Filip Jirsák ______________________________________________________________ > Od: Hlavenka Jiri <jiri.hlavenka@cpress.cz> > Komu: reklama@nawebu.cz > CC: > Datum: Fri, 5 Oct 2001 13:30:50 +0200 > Předmět: Re: 2 banery z 1 kampaně spolu na stránce > > K účinnosti dvojice stejných bannerů: markeťáci dobře znají princip > opakované reklamy; podívejte se například na výlepové plochy, kde tentýž > plakát je desetkrát vedle sebe. Pokud pod "účinností" skrýváte slovo > "klikatelnost", tak budete mít jistě pravdu, že takto umístěné bannery budou > mít nižší CTR než kdyby se jich po Internetu potulovalo málo. Ale > klikatelnost není účinnost. > Jinak toto je také "vlastnost" českého Internetu: velké servery si jsou > schopny naspořit bez nesnází desítky miliónů bannerů a když pak "otevřou > stavidla" a pustí je ven do Linxe či kamkoli jinam, tak vidíte na stránkách > povětšinou právě je. > > ----- Original Message ----- > From: "Filip Jirsák" <filip.jirsak@centrum.cz> > To: <reklama@nawebu.cz> > Sent: Friday, October 05, 2001 9:06 AM > Subject: 2 banery z 1 kampaně spolu na stránce > > > > Právě jsem si otebřel na Živě.cz dva články a v prvním byl v > > hlavičce Živě i v textu článku stejný baner na MůjDisk, na druhém > > byly banery sice různé, ale oba také na MůjDisk. To pak budou mít > > tyto banery asi malou účinnost (zobrazení/kliknutí) :-) > > Nedávno tu proběhla diskuze o několika souběžných kampaních na > > Penize.cz (snad se nepletu). Tedy jsou ale evidentně dva banery > > se stejným zaměřením na jedné stránce. Všechny banery jsou z Mr. > > Linxe - to takhle fungují všechny reklamní systémy, že mi klidně > > naservírují více banerů /z jedné oblasti/jedné kampaně/dva stejné > > banery/ na jednu stránku? > > A mohla by mít takováhle dvojice banerů (stejných, nebo z jedné > > kampaně), zobrazená spolu na stránce vyšší účinnost, než jeden > > baner? Třeba Tiscali má teď na Lupě a na Centru (možná i jinde) > > čtverec (240*240) a někdy se na té samé stránce zobrazí klasický > > baner se stejnou kampaní. Tady, když jsou to různé formáty, to > > asi působí synergicky, ale dva stejné banery? > > Filip Jirsák > > > > ----- > > SMS na mobily všech tří operátorů - www.posliSMS.cz > > > > > > > > > > > > -------------------------------------------------------------- ------------ > > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > > ---------------------------------------------------------------- ---------- > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ > ----- SMS na mobily všech tří operátorů - www.posliSMS.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST