Re: 2 banery z 1 kampaně spolu na stránce

From: Filip Jirsák (filip.jirsak@centrum.cz)
Date: 05. 10. 2001, 15:34 CEST


Opakovanou reklamu na výlepových plochách znám :-) Ale třeba 
televizní reklama už nepoužívá opakování reklamy, ale jen motivu. 
Když velký server "otevře stavidla", tak dosáhne efektu opakování 
tím, že se jeho banner zobrazuje na většině stránek, které jsou 
ve výměnném systému zařazeny do příslušné kategorie. A když se mi 
pak zobrazí jeden banner v jednom okně prohlížeče dvakrát, tak 
mne to jako uživatele spíš dráždí, protože mám pocit, že se ta 
reklama zobrazuje jen proto, že dotyčný server má hodně naspořeno 
a ani tak moc nejde o to, aby ten banner se mnou nějak 
komunikoval. Navíc, v tomhle případě se nejedná asi o službu 
úplně pro každého, na znalejší uživatele počítačů asi zase moc 
velký dojem imitace dialogového okna Windows neudělá (maximálně 
si pomyslí, že ho zase někdo chtěl napálit).
Trošku se obávám toho, že se tahle spirála začne čím dál více 
roztáčet. Velké servery budou na své stránky přidávat další a 
další reklamní plochy, které nevyprodají, budou na nich generovat 
imprese výměnných systémů a ty pak uvolňovat ve velkém na jiných 
velkých serverech.
BTW, proč nemají velké reklamní systémy větší přehled o 
uživatelých, kterým zobrazují bannery a není lepší cílení? Nebylo 
by od uživatelů možné získat podrobnější informace výměnou za to, 
že se jim bude zobrazovat pro ně zajímavá reklama? Nebo není o 
cílenou reklamu zájem a internetová reklama přestává být aktivním 
médiem a stává se z ní jen pasivní (čím častěji uživatel naše 
logo uvidí, tím lépe si nás zapamatuje?)
Filip Jirsák
______________________________________________________________
> Od: Hlavenka Jiri <jiri.hlavenka@cpress.cz>
> Komu: reklama@nawebu.cz
> CC: 
> Datum: Fri, 5 Oct 2001 13:30:50 +0200
> Předmět: Re: 2 banery z 1 kampaně spolu na stránce
>
> K účinnosti dvojice stejných bannerů: markeťáci dobře znají 
princip
> opakované reklamy; podívejte se například na výlepové plochy, 
kde tentýž
> plakát je desetkrát vedle sebe. Pokud pod "účinností" skrýváte 
slovo
> "klikatelnost", tak budete mít jistě pravdu, že takto umístěné 
bannery budou
> mít nižší CTR než kdyby se jich po Internetu potulovalo málo. 
Ale
> klikatelnost není účinnost.
> Jinak toto je také "vlastnost" českého Internetu: velké servery 
si jsou
> schopny naspořit bez nesnází desítky miliónů bannerů a když 
pak "otevřou
> stavidla" a pustí je ven do Linxe či kamkoli jinam, tak vidíte 
na stránkách
> povětšinou právě je.
> 
> ----- Original Message -----
> From: "Filip Jirsák" <filip.jirsak@centrum.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Friday, October 05, 2001 9:06 AM
> Subject: 2 banery z 1 kampaně spolu na stránce
> 
> 
> > Právě jsem si otebřel na Živě.cz dva články a v prvním byl v
> > hlavičce Živě i v textu článku stejný baner na MůjDisk, na 
druhém
> > byly banery sice různé, ale oba také na MůjDisk. To pak budou 
mít
> > tyto banery asi malou účinnost (zobrazení/kliknutí) :-)
> > Nedávno tu proběhla diskuze o několika souběžných kampaních na
> > Penize.cz (snad se nepletu). Tedy jsou ale evidentně dva 
banery
> > se stejným zaměřením na jedné stránce. Všechny banery jsou z 
Mr.
> > Linxe - to takhle fungují všechny reklamní systémy, že mi 
klidně
> > naservírují více banerů /z jedné oblasti/jedné kampaně/dva 
stejné
> > banery/ na jednu stránku?
> > A mohla by mít takováhle dvojice banerů (stejných, nebo z 
jedné
> > kampaně), zobrazená spolu na stránce vyšší účinnost, než jeden
> > baner? Třeba Tiscali má teď na Lupě a na Centru (možná i 
jinde)
> > čtverec (240*240) a někdy se na té samé stránce zobrazí 
klasický
> > baner se stejnou kampaní. Tady, když jsou to různé formáty, to
> > asi působí synergicky, ale dva stejné banery?
> > Filip Jirsák
> >
> > -----
> > SMS na mobily všech tří operátorů - www.posliSMS.cz
> >
> >
> >
> >
> >
> > --------------------------------------------------------------
------------
> > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/
> 
> ----------------------------------------------------------------
----------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/
> 


-----
SMS na mobily všech tří operátorů - www.posliSMS.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:51 CEST