Ucinnost novych reklamnich formatu

From: Petr Stuchlík (petr.stuchlik@fincentrum.com)
Date: 12. 06. 2001, 12:07 CEST


Protoze jsme na Fincentru 17. dubna protocili prvni interstitial a ted nam
tam beha tzv. active banner, dovolte mi shrnout par skutecnych a praktickych
postrehu:

a) Click Rate (to, cemu se mylne rika ucinnost, pripadne CTR:)

Predpoklada se, ze je PODSTATNE vyssi, cimz se ospravedlnuje vyssi cena
novych reklamnich formatu. NENI TO PRAVDA.

Prvni cesky interstitial, speedbone na Fincentru, mel to stesti i smulu
zaroven, ze presne v ten den, kdy bezel, vysla mlada fronta s testem
financnich serveru, kde Fincentrum vyhralo. Diky tomu byla navstevnost v ten
den mimoradne vysoka, interstitial se zobrazil (byl placen flat, nikoliv na
imprese) asi petkrat vic, nez jsme cekali. To rikam jen pro uplnost, nevim
nakolik to ovlivnilo click rate, ale ta byla nizsi, nez jsme cekali - radove
v jednotkach procent. Rozhodne ne 19%, nebo 25%.

Stesti/smula: opet se dostavam ke svemu asi zivotnimu tematu, kterym je
ucinnost reklamy na internetu. Pokud ji merime pomoci CR, pak by zadavatel
mel byt smutny. Pokud ji merime standardnimi zpusoby (tj. u nas vetsinou =
nemerime ji, protoze je to drahe:), pak kampan shledlo petkrat vic lidi, nez
se cekalo. Takze by v tomto pojeti zadavatel mel byt vesel. Coz bych na jeho
miste asi byl, protoze to byla brandova kampan komunikujici novou sluzbu.

b) Efekt noveho
Souhlasim s panem Hlavenkou - nove reklamni formaty maji nejvetsi uspech
prave napoprve, kdy zaujmou uz ssvou formou. Jejich skutecny prinos pro
zadavatele ukaze az cas a opakovane pouziti. Co myslite, kdyz Citroen bude
nekdy v cervenci pred Lupou tyden zobrazovat rozzhavenou lopatu (treba,
nejsem kreativec:), strhne se kolem toho zase takova diskuze? Ne, uzivatele
budou prachsproste a pouze nasrani. A to hodne (damam ve foru se omlouvam).

Jinak cela internetova kampan na Renault neni sice mozna uplne dokonala,
rozhodne se vsak Caratum povedla, protoze takovou publicitu zdarma na ulici
nenajdes :). Sice si asi Michal Fejk musel poslechnout ledasco, ale
predpokladam, ze ne od zadavatele (right?).

hezky den,

Petr Stuchlik
jednatel, obchodni reditel
--------------------------
Fincentrum s.r.o., Ovenecka 380/9, 170 00 Praha 7
petr.stuchlik@fincentrum.com, +420 2 3307 4301, +420 602 69 1945
--------------------------
Uz jste navstivili nejlepsi cesky financni server (Test MF DNES, 17.4.2001)?
www.fincentrum.cz: Finance, kterym rozumite.



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST