Re: Lupa

From: petr_novak@centrum.cz
Date: 12. 06. 2001, 11:50 CEST


Kdyby nejaka chytra hlava kdysi davno misto banneru vymyslela, ze 
se bude na internetu pouzivat reklama tak, ze pred otevrenim 
pozadovane stranky se nejdriv zobrazi reklama, a u nas se toho 
nekdo chytil, pak to mohlo byt normalni a ted by se treba resilo, 
jak nekdo experimentuje s full bannerem :-)

Petr Novak (petr_novak@centrum.cz)

______________________________________________________________
> Od: jiri.hlavenka@cpress.cz
> Komu: reklama@nawebu.cz
> CC: 
> Datum: Tue, 12 Jun 2001 11:01:53 +0200
> Předmět: Re: Lupa
>
> Je-li banner zatuchlý, tak co je potom billboard, stránka v 
barevném
> magazínu nebo TV spot? To uz jsou tedy doslova mumifikované 
reklamní
> formáty - argument je zcela nesprávný, úcinnost reklamy 
nezávisí na tom, jak
> je daný "formát" nebo reklamní postup nový.
> 
> Zcela jiste má inovativní reklama v sobe moment prekvapení a je 
NA DANOU
> CHVÍLI zajímavejsí nez reklamy jiné: to je prípad i onech tolik
> diskutovaných xxx-stitials. Jejich úcinost ale rychle klesne, 
jakmile moment
> prekvapení pomine, a pak se  zjistí, ze tyto reklamy jsou o 
tolik
> nákladnejsí nez standardní formy plus ze s sebou nesou i ruzné 
negativní
> dusledky (napr. zrejme neprípustné obtezování uzivatele, který 
z tohoto
> duvodu vubec prestane pouzívat daný web).
> 
> Písete, ze CTR klesnou na mizivou úroven, ci ze uz ji mají. To 
je tedy
> potreba si vybrat - tak klesnou na mizivou CTR nebo uz je nyní 
CTR mizivá?
> Prumerná CTR je okolo 1%, coz není vubec mizivé, naopak velmi 
vysoké, vyssí
> nez je úcinnost (formou aktivní reakce) na jiné formy reklamy v 
tradicních
> médiích. Pokud se domníváte, ze klesne na skutecne mizivé 
hodnoty (rekneme
> pod 0,05%), pak byste to mel nejak dolozit - proc by mel? 
Úcinnost jiné
> reklamy rovnez neklesá, a pritom billboardy, TV spoty atd. jsou 
presne
> stejne okoukanými formami reklamy jako bannery.
> 
> Problém jiste muze být v nízké efektivite banneru ve srovnání s 
jinými
> formami reklamy (tistenou atd.), takze inzerent zvolí tu formu, 
kde dostane
> za nejvíc penez nejvíc muziky. To je urcite argument, kterému 
se musí
> naslouchat a resení je podle mého názoru v poklesu cen banneru, 
zejména na
> vseobecne zamerených webech (portály, freemaily), kde je 
reklama nesmyslne
> predrazená, spontánne tam nikdo neinzeruje, inzerentum se 
dávají gigantické
> slevy a trh je tím zcela znehodnocený.
> 
> ----- Original Message -----
> From: "Jan Barta" <info@ereklama.cz>
> To: <reklama@nawebu.cz>
> Sent: Saturday, June 09, 2001 8:10 PM
> Subject: Re: Lupa
> 
> 
> > Budme jenom radi, ze nekdo na ceskym internetu experimentuje 
s novymi
> > formaty reklamy, ze uz to vsechno nestoji na zatuchlym 
banneru. Bannery
> sice
> > tady vzdycky budou, ale jenom na budovani image, na tom se 
snad shodneme.
> > Clickraty poklesnou na mizive urovne (uz tam jsou). Tady 
prave vstupujou
> na
> > scenu ty nove formaty, ktere maji nahradit tuto indispozici 
banneru. At je
> > to Superstitial, Interstitial, email marketing, out-of-the 
box. Uz me
> stve,
> > ze tady vsichni jenom skuhraji, jak jsou nove reklamni prvky 
otravne, ma
> to
> > koreny z komunismu, ze jsme byli zvykli na firemni obedy za 
korunu a
> > zdravotni peci zadara. Tahle doba je proste v haji. Musite 
ty "otravne"
> > reklamni prvky brat jako dan za to, ze se dostavate ke 
kvalitnimu obsahu
> > zadarmo. Kdybyste si mohli vybrat jestli platit 100 Kc 
mesicne za lupu,
> nebo
> > ji mit zadarmo s tim, ze se tam parkrat za rok objevi 
interstitial nebo
> > out-of-the box, urcite si vetsina lidi vybere druhou 
variantu. A nesnazme
> si
> > namlouvat, ze nikoli.
> >
> > Jan Barta
> 
> 
> ----------------------------------------------------------------
----------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/
> 


Hrajte on-line hry na http://herna.centrum.cz
Založte si svůj mail na http://mail.centrum.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:43 CEST