Dobry den. Dovolte mi nekolik poznamek k cele debate: Mam takovy pocit, ze rozprava kolem cileni se nam trosku deformuje. Nevim, jestli to tak chapu jen ja, ale zda se mi, ze se tu popletly a propletly zakladni pojmy. Jak spravne rika Jiri Hlavenka, cileni na .cz, tedy vyhradne na .cz, je nesmysl. Bylo by to opravdu jako rozclenit divaky Ceske televize na obcany Ceske republiky a ostatni. Puvodne vsak ale 'cilenim na domeny' bylo mysleno zname, klasicke a standardni cileni na jednu konkretni nebo skupinu konkretnich domen. Ale o tom si myslim neni potreba vest diskuse - tedy alespon ne v tomto duchu. Ale mozna bych se zeptal celeho fora: Co si pod pojmem 'cileni na .cz domenu' predtavujete? Trosku mi to z probehle debaty uniklo. Zamerit urcitou skupinu prijemcu tak, aby se reklama nemijela ucinkem a padala presne mezi urcene 'ctenare' je jiste zakladnim poslanim smerovani reklamy. Do Bravo Girl asi nedate reklamu na Gilette Mach 3, Libresse se tam budou vyjimat rozhodne lepe. Dle meho nazoru je je nejdulezitejsim prvkem spravneho zacileni reklamniho sdeleni prostrednictvim iternetoveho serveru co mozna nejpodrobnejsi demograficka nebo socioprofesni analyza navstevniku daneho serveru. Zjednodusene - vite kdo na ten ci onen server chodi. A v tu chvili jiz nehraje podstatnou roli to, zde na serveru kulinari prezentuji sve recepty na speciality nebo zda se tam kseftuje s mobily. Nemam v zadnem pripade na mysli drahe pruzkumy zpracovane renomovanymi spolecnostmi - jiste formy takoveho pruzkumu je schopen provozovatel serveru zajistit i vlastnimi silami - potazmo se o formu klasickeho pruzkumu jednat ani memusi. A klientovi, ktery si na Vas takto (nebo jakkoli) 'prozkoumany' server chce reklamu koupit muzete presne ukazat, ze prave zde je jejich (pozadovana) cilova skupina. Kratce se vratim k otazce hledani novych dusi (zamestnancu chcete-li) pro firmu z rad absolventu VS: pokud bude znamo, ze parave tito absolventi (ci studenti) nejvice vyuzivaji a navstevuji prave tento jejich akademicky server, bude vsechno v poradku. Stejne tak to ale muze byt pripad jakohokoliv jineho serveru, kam tito studenti jednoduse chodi a stavaji se tak prijemci Vasi reklamy. A pro cilevedome osloveni prave teto konkretni skupiny bych ja osobne vyuzil mnohem pestrejsiho portfolia serveru, nez jen jednoho akademickeho serveru. Roman Hlousek
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:42 CEST