Dobrý den, dovoluji si Vám zaslat první číslo našeho interního občasníku SPIRála, který má za cíl informovat o novinkách a dění ve SPIRu. Skutečnost, že jste dostali tento mail, znamená, že jste byl zařazen na seznam lidí, které by podle našeho názoru mohlo dění ve SPIRu zajímat, případně byste mohli mít zájem o členství v něm. Pokud si nepřejete SPIRálu dostávat, případně Vám dorazí ve více kopií, omlouváme se; v takovém případě mne prosím kontaktujte, abychom Vás mohli ze seznamu vyřadit. Pokud budete mít jakékoliv další otázky či připomínky ke SPIRu a jeho činnosti, neváhejte nás prosím kontaktovat. S pozdravem, Marek Antoš předseda VR SPIR ---- SPIRála č. 1 interní občasník o dění ve SPIRu 1. Úvod (M.A.) 2. Noví členové SPIRu (M.A.) 3. Jak pokračuje zadání výzkumu (M.A.) 4. Proč má být SPIR vlastníkem dat? (T.Ř) 5. Metodologická komise bude ustavena do konce září (M.A.) 6. Čeká nás valná hromada (M.A.) 7. Proč se stát členem (T.Ř.) 8. Jak se stát členem (T.Ř.) 1. Úvod Jednou z hlavních zásad Sdružení pro internetovou reklamu, která byla stanovena při jeho založení, je otevřenost jak vůči všem subjektům na trhu (= potenciálním členům), tak vůči veřejnosti. Byli bychom rádi, aby vaše informovanost o dění ve SPIRu byla pokud možno co nejlepší a proto jsme přišli s myšlenkou jakéhosi interního občasníku, který jsme nazvali SPIRála. Rozesílat jej hodláme především těm, o kterých se domníváme, že by mohli být platnými členy SPIRu a to jak v sekci internetových médií, tak v sekci zadavatelů. Doufáme, že SPIRála přispěje k tomu, abyste měli vždy aktuální a přesné informace o tom, co se ve SPIRu děje a co můžeme očekávat v nejbližší době. 2. Noví členové SPIRu Od založení a oficiálního uvedení SPIRu uplynuly dva týdny, během nichž došlo ve SPIRu k několika novinkám. Na jednání výkonné rady (dále jen VR) 5.9. byl především přijat první nový člen, kterým se stala společnost Atlas.cz, a.s. (sekce médií). Od té doby jsme obdrželi několik dalších přihlášek, které bude VR projednávat 13.9. - lze předpokládat, že všichni přihlášení budou přijati. Z dosavadních ohlasů ze strany potenciálních členů vyplývá, že většina z nich chce do SPIRu vstoupit, určitá prodleva je však způsobena administrativní náročností - je třeba podat písemnou přihlášku podepsanou statutárním orgánem a v příloze zaslat také výpis z obchodního rejstříku. Ve snaze pokud možno usnadnit situaci budoucím členům, kteří podávají přihlášku, VR zaujala stanovisko, že pro účely přijetí do SPIRu stačí předložit kopii výpisu, která nemusí být úředně ověřena. 3. Jak pokračuje zadání výzkumu Jak jsme deklarovali už při při svém založení, největším úkolem SPIRu pro první období je zadání výzkumu návštěvnosti Internetu. Minulý týden byla vyhlášena neveřejná soutěž, jejímž účelem je vybrat agenturu, která bude pro SPIR výzkum zpracovávat. Podmínkou účasti je zaslání jednoduché předběžné přihlášky elektronickou poštou do 11. září. V tomto okamžiku jsme obdrželi 10 přihlášek, okruh společností, které se budou soutěže účastnit, však dosud není uzavřen. Zadání soutěže je rovněž zveřejněno na našem WWW serveru (www.spir.cz), kde se s ním mohou všichni zájemci seznámit. Následovat bude fáze dotazů, které mohou klást jednotliví účastníci výzkumu - odpovědi na všechny otázky budou v souladu se zadáním rozeslány všem účastníkům do konce tohoto týdne po schválení VR. Definitivní projekty by měli všichni účastníci soutěže předložit do 2. října. Jednotlivé nabídky pak posoudí metodologická komise, která předloží výkonné radě své hodnocení. Konečné rozhodnutí provede VR pravděpodobně do konce října. 4. Proč má být SPIR vlastníkem dat? Předně je nutno podotknout, že tento model SPIR nevymyslel, ale převzal z fungujících mediálních trhů. Podíváme-li se na trhy, u nichž jsou výzkumy obecně uznávány a plní roli "one currency" zjistíme, že všechny jsou vlastněny profesními organizacemi. Jako příklad uveďme Mediaprojekt (zadavatelem je SKMO - Sdružení Komunikačních a Mediálních Organizací), nebo televizní peoplemetrový výzkum (zadavatelem je ATO - Asociace Televizních organizací). SPIR jako profesní organizace sdružuje, (a pevně věříme, že stále více bude sdružovat) významné subjekty, které spojuje jediné: komerční komunikace na internetu (internetová reklama). Je nezbytné, aby se takové subjekty sjednotily v tom, co budou společně uznávat v dobách pro ně dobrých či zlých. Je nezbytné, aby výzkum samotný (po metodické stránce) a jeho financování byly pod kontrolou a zároveň garancí subjektu, který je otevřený a dává možnost zůčastněným se k věci vyjadřovat. Model, ve kterém o výzkumu rozhodují jeho účastníci a odběratelé dat, nejlépe ze všech může zaručit vzájemnou kontrolu metodiky i společnou kontrolu financí do výzkumu vkládaných. 5. Metodologická komise bude ustavena do konce září Předsedkyní metodologické komise, která bude hodnotit nabídky účastníků soutěže o realizaci výzkumu, byla již před dvěma týdny VR jmenována Regina Sehnalová. O kompletním složení komise však dosud nebylo rozhodnuto. Důvodem je snaha ponechat část míst pro zástupce nových členů, kteří budou do SPIRu přijati. O konečném složení komise rozhodne VR koncem září. Členem komise se přitom může zásadně stát pouze zástupce člena SPIRu, což samozřejmě předpokládá včasné podání přihlášky. Složení metodologické komise nebude v první fázi zveřejněno, aby nedošlo k nežádoucímu ovlivňování jejích členů ze strany účastníků soutěže. V zájmu zachování průhlednosti celého výběru však budou publikována ihned po vyhodnocení soutěže. Metodologická komise by navíc i do budoucna měla mít důležité slovo při zpracování výsledků výzkumu. 6. Čeká nás valná hromada Pravděpodobně ještě do konce tohoto roku by měla proběhnout další valná hromada SPIRu, která bude rozhodovat především o zadaní výzkumu, jeho finančního krytí apod. Důležitou součástí programu by však měla být také diskuse o tom, jaké bude další směřovaní SPIRu a hlavní body jeho činnosti v příštím roce. V případě zájmu ze strany nově přijatých členů je také možné uspořádat nové volby do výkonné rady. V neposlední řadě budeme také muset vyřešit otázku členských příspěvků pro příští rok. Konání valné hromady je důležité hned z několika důvodů. Hlavní je nepochybně otázka výzkumu, který nemůže být spuštěn bez širokého konsensu všech významných subjektů, jichž se týká. Důležitým důvodem je však také značné množství nových členů, které ve SPIRu očekáváme, kteří budou mít na valné hromadě možnost uplatnit své představy o jeho dalším směřování. 7. Proč se stát členem Podívejte se znovu na bod 4. Opravdu se Vás netýká? Opravdu, nechcete být u toho? Navíc SPIR čeká spousta další práce. Jmenujme například terminologii (koho z nás občas nemrzí, že si kdekdo hraje s terminologií tak, aby to dobře vypadalo navenek, i když reálná situace je zjevně jiná). Internet musí být transparentní, musí být jednotný v terminologii, musí mít svůj výzkum, svůj monitoring. Na tom všem se musíme sjednotit, aby v konečném důsledku do internetu proudil větší podíl z reklamních výdajů. A to vše opravdu nechceme dělat bez Vás. 8. Jak se stát členem? Na http://www.spir.cz naleznete v sekci "Podmínky členství" úplně dole download přihlášky, kterou musíte pravdivě vyplnit ve všech bodech. Přihlášku musí podepsat Váš statutární zástupce (osoba, která může firmu dle obchodního rejstříku zastupovat navenek, případně někdo k tomu touto osobou zplnomocněný). Vyplněnou podepsanou přihlášku pošlete spolu s výpisem z obchodního rejstříku ne staršího 3 měsíců na adresu sídla SPIR (V Olšinách 75,100 97 Praha 10). --- Kontakt na SPIR: Predseda: Marek Antos (predseda@spir.cz, tel: 02/4144 2481) Mistopredseda: Tomas Rehak (mistopredseda@spir.cz) Vykonna rada: Marek Antos, Petra Cervenkova, Petr Hubner, Michal Krejci, Radek Marik, Tomas Rehak (rada@spir.cz) WWW server: http://www.spir.cz Sidlo: V Olsinach 75, 100 97 Praha 10
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:41 CEST