Zdravim, jak asi vite, spadlo ve Francii letadlo Concorde a zabilo se nejen v nem vice nez 100 lidi. Nekolik desitek minut po havarii se objevily na ceskem Internetu postupne 3 bannery iDNES, ktere lakaly ctenare na zpravodajstvi z teto katastrofy (bannery byly postupne meneny, tj. nemam na ne URL, ale myslim, ze jste je nemohli prehlednout). Nejsem zrovna citlivka, ale mne osobne se podobna reklama nelibi (ve smyslu novinarskeho hyenismu), byt ji cynicky mohu oznacit za ukazku pohotove prace. Krom toho si myslim, ze jde o zasadni prulom v tematice pouzite v reklame, tj. smrt skupiny lidi je uzita jako navnada na ctenarskou pozornost. Mel bych na vas, tj. reklamni agentury, provozovatele vymennych systemu i serveru a ostatne i na nekolik zucastnenych novinaru par dotazu: 1) Povazujete podobne vyuziti katastrofy v reklame (resp. chcete-li informovani o katastrofe prostrednictvim _reklamnich_ medii) za korektni? 2) Vite o nejakem dalsim podobnem pripade z klasickych medii v CR? 3) Chcete, aby podobna reklama byla zobrazovana na vasich serverech? 4) Bude poustena podobna reklama do reklamnich systemu? 5) Novinari, sahli byste po podobne forme zvyseni navstevnosti? 6) Nebo je to vsechno v poradku a muj nazor je vyjimecny? Jen pro upresneni - problem mne zajima spise z pohledu etickeho kodexu nez jako "iDNES udelal asi neco spatne". -- Adam Hauner -=[ AHA ]=[ aha@pinknet.cz ]=[ Koukni na http://www.slunecnice.cz ]=-
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:40 CEST