---> Dobry den, > 4,50 Kc je za klik malo. Pri cene 200 Kc/1000 shlednuti a uspesnosti 1% je > cena za klik 20,- Kc. ---> Klientum na obchodnich jednanich obvykle rikam, ze banery mivaji tak 2 procenta. Loni me vyvedl z miry kolega, ktery nechce, abych ho jmenoval. Jeho banner zobrazovany na zpravodajskem serveru dosahl prumer 18 procent. Rikal jsem si, ze to je asi nejaka chyba, ale podle statistik z logu serveru, na ktery banner odkazoval jsem ten vysledek musel uznat. ---> Z tech 18 procent lidi, kteri banner videli a odklikli, pak tretina skutecne udelala, co se po nich na serveru chtelo. Z toho mi vychazi 6% uspech. Kolegove z marketingovych firem mi sice stale mavaji 40% uspechy jejich kampani v klasickych mediich, ovsem oni se ptaji kupujicich, zda je ovlivnila reklama, neptaji se, kolik z tech, co reklamu videli si produkt skutecne koupili (na webu by tenhle pruzkum mohl dopadnout treba i 100% uspechem kampane ;-). ---> Letos me zacaly bannery zajimat, protoze jsem se kdesi doslechl, ze jejich vytvareni se muze ohodnotit treba i 7.000 Kc/nudle (kolega Chromy z HicksWebdesign se chlubi i drazsimi). Udelal jsem tedy jednoduchy banner (3 kB) s bilym pozadim a sedivym napisem 'Internet je vul' a nenacisto jsem ho vypustil do reklmniho systemu na jednom slovenskem freewebserveru, ktery obhospodarujeme ... vysledek mi vyrazil dech: v dobe peti dnu po nasazeni drzel banner 9% CTR, pozdeji klesl na 5 %, avsak po vymene (proc ho nevymenit, kdyz je okoukany) se pocty CTR zase na nekolik dni vratily zpet k 9 procentum. ---> Z tech cisel, ktera se obvykle uvadeji jako prumerna (to by znamenalo, ze spousta banneru nema ani to jedno procento) mam neodbytny pocit, ze zadavatele delaji nekde chybu. Mozna by nebylo od veci tyhle chyby vyjmenovat a zverejnit treba v nejakem casopisu typu Spot a Strategie... ---> Me napadly nasledujici chyby: -- spatne vybrane medium (cilova skupina) -- spatne udelana kampan (banner cilovou skupiu nezaujme) -- spatne vybrana doba (at uz jako rocni nebo v tydnu ci denni) -- spatne udelany banner (velky, nevkusny) -- spatne umisteni (budete se divit, ale u zpravodajskych serveru muze byt dolni pozice i uspesnejsi -- zvlaste tehdy, kdyz si jeho navstevnici precijen chteji nejdriv precit nejake ty zpravy) ---> Vzhledem k tomu, ze jsem tu novackem, doufam, ze mi prominete, pokud je tohle tema jiz vyresene (a odkazete mne do archivu na nejaky mesic). ---> BTW: Nektere vysokoskolske instituce ve Spokojenych statech nabizeji pregradualni studium zamerene na e-marketing, webdesign (tady se tim skutecne nemysli grafika a kod) a podobne. Jmena prednasejicich jsou casto zvucna, sylaby jsou primo bozske... Nemate nekdo o techto programech vice informaci (treba i osobni zkusenost)? =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:37 CEST