Re: placeni za kliknuti

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 17. 05. 2000, 16:19 CEST


---> Dobry den,

> 4,50 Kc je za klik malo. Pri cene 200 Kc/1000 shlednuti a uspesnosti 1% je
> cena za klik 20,- Kc.

---> Klientum na obchodnich jednanich obvykle rikam, ze banery mivaji tak
2 procenta. Loni me vyvedl z miry kolega, ktery nechce, abych ho jmenoval.
Jeho banner zobrazovany na zpravodajskem serveru dosahl prumer 18 procent.
Rikal jsem si, ze to je asi nejaka chyba, ale podle statistik z logu
serveru, na ktery banner odkazoval jsem ten vysledek musel uznat.

---> Z tech 18 procent lidi, kteri banner videli a odklikli, pak tretina
skutecne udelala, co se po nich na serveru chtelo. Z toho mi vychazi 6%
uspech. Kolegove z marketingovych firem mi sice stale mavaji 40% uspechy
jejich kampani v klasickych mediich, ovsem oni se ptaji kupujicich, zda je
ovlivnila reklama, neptaji se, kolik z tech, co reklamu videli si produkt
skutecne koupili (na webu by tenhle pruzkum mohl dopadnout treba i 100%
uspechem kampane ;-).

---> Letos me zacaly bannery zajimat, protoze jsem se kdesi doslechl, ze
jejich vytvareni se muze ohodnotit treba i 7.000 Kc/nudle (kolega Chromy z
HicksWebdesign se chlubi i drazsimi). Udelal jsem tedy jednoduchy banner
(3 kB) s bilym pozadim a sedivym napisem 'Internet je vul' a nenacisto
jsem ho vypustil do reklmniho systemu na jednom slovenskem freewebserveru,
ktery obhospodarujeme ... vysledek mi vyrazil dech: v dobe peti dnu po
nasazeni drzel banner 9% CTR, pozdeji klesl na 5 %, avsak po vymene (proc
ho nevymenit, kdyz je okoukany) se pocty CTR zase na nekolik dni vratily
zpet k 9 procentum.

---> Z tech cisel, ktera se obvykle uvadeji jako prumerna (to by
znamenalo, ze spousta banneru nema ani to jedno procento) mam neodbytny
pocit, ze zadavatele delaji nekde chybu. Mozna by nebylo od veci tyhle
chyby vyjmenovat a zverejnit treba v nejakem casopisu typu Spot a
Strategie...

---> Me napadly nasledujici chyby:
   -- spatne vybrane medium (cilova skupina)
   -- spatne udelana kampan (banner cilovou skupiu nezaujme)
   -- spatne vybrana doba (at uz jako rocni nebo v tydnu ci denni)
   -- spatne udelany banner (velky, nevkusny)
   -- spatne umisteni (budete se divit, ale u zpravodajskych serveru 
      muze byt dolni pozice i uspesnejsi -- zvlaste tehdy, kdyz si jeho 
      navstevnici precijen chteji nejdriv precit nejake ty zpravy)

---> Vzhledem k tomu, ze jsem tu novackem, doufam, ze mi prominete, pokud
je tohle tema jiz vyresene (a odkazete mne do archivu na nejaky mesic).

---> BTW: Nektere vysokoskolske instituce ve Spokojenych statech nabizeji
pregradualni studium zamerene na e-marketing, webdesign (tady se tim
skutecne nemysli grafika a kod) a podobne. Jmena prednasejicich jsou casto
zvucna, sylaby jsou primo bozske... Nemate nekdo o techto programech vice
informaci (treba i osobni zkusenost)?

=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:37 CEST