> Zdar vsem, > stale se mluvi o tom, ze budoucnosti webove reklamy je tzv. > sponzoring a > klasicke bannery budou ustupovat. > > Co si o tom myslite? Ma s timto v Cechach nekdo zkusenost? At > jako inzerent > nebo provozovatel serveru? > Trochu jsme okolo toho vedli pokusna jednani s ruznymi firmami jednani jeste s jednim kolegou kvuli planovanemu serveru o fotografii (netyka se Fotozony, ta je stranou jakekoliv komerce drzena zamerne z duvodu nesouvisejicich s timto tematem). Dojem je nasledovny - fungovat by to mohlo, ale ma to dva hacky. V prvni rade je otazkou objem prostredku. Tezko sezenete sponzora, ktery zaplati vydaje sam v plnem rozsahu. A tady se objevi hacek druhy - pokud treba Nikon zaplati x, bude dost tvrde protestovat proti tomu, aby se na jim spozorovanem serveru objevovaly bannery ci reklamni clanky o Canonu ci Pentaxu. Takze ziskate sice stabilni castku, ale zase si podstatne zkomplikujete jine prijmy. Samozrejme to ale neznamena nemoznost, zajimava muze byt treba spoluprace s prodejcem, ktery neni vazan na jedinou znacku atd... Navic je zde VELKY problem s duverou ctenaru! Budete verit clankum na serveru, ktery je primo sponzorovan zainteresovanou firmou? Prikladem mimo inet muze casopis PhotoLife, jeho redakce hodne vsadila na reklamni clanky a vysledkem je to, ze jiz po roce maji povest totalne neseriozniho zdroje a dost lidi ho prestalo odebirat. Celkovy dojem je tedy dost rozpacity, nicmene bych ale tuto formu financovani webu uplne nevylucoval. Tomas Hruby -------------------------------- http://www.fotozona.cz
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:34 CEST