RE: Reklama a sponzoring

From: Hrubý Tomáš (hruby@praha.autocont.cz)
Date: 07. 05. 1999, 12:25 CEST


> Zdar vsem,
> stale se mluvi o tom, ze budoucnosti webove reklamy je tzv. 
> sponzoring a 
> klasicke bannery budou ustupovat.
> 
> Co si o tom myslite? Ma s timto v Cechach nekdo zkusenost? At 
> jako inzerent
> nebo provozovatel serveru? 
> 


Trochu jsme okolo toho vedli pokusna jednani s ruznymi firmami
jednani jeste s jednim kolegou kvuli planovanemu serveru o fotografii
(netyka se Fotozony, ta je stranou jakekoliv komerce drzena zamerne
z duvodu nesouvisejicich s timto tematem).
Dojem je nasledovny - fungovat by to mohlo, ale ma to dva hacky.
V prvni rade je otazkou objem prostredku. Tezko sezenete sponzora,
ktery zaplati vydaje sam v plnem rozsahu. A tady se objevi hacek 
druhy - pokud treba Nikon zaplati x, bude dost tvrde protestovat proti 
tomu, aby se na jim spozorovanem serveru objevovaly bannery ci reklamni
clanky o Canonu ci Pentaxu. Takze ziskate sice stabilni castku, ale zase si
podstatne zkomplikujete jine prijmy. Samozrejme to ale neznamena nemoznost,
zajimava muze byt treba spoluprace s prodejcem, ktery neni vazan na jedinou
znacku atd...

Navic je zde VELKY problem s duverou ctenaru! Budete verit clankum na
serveru, ktery je primo
sponzorovan zainteresovanou firmou? Prikladem mimo inet muze casopis
PhotoLife, jeho
redakce hodne vsadila na reklamni clanky a vysledkem je to, ze jiz po roce
maji povest
totalne neseriozniho zdroje a dost lidi ho prestalo odebirat.

Celkovy dojem je tedy dost rozpacity, nicmene bych ale tuto formu
financovani webu
uplne nevylucoval. 

Tomas Hruby
--------------------------------
http://www.fotozona.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:34 CEST