Na webu se prakticky inzeruje jen >kvuli tomu, aby se klikalo.

From: Vratislav Kuska (vkabc@canada.com)
Date: 14. 09. 1998, 15:24 CEST


Na webu se prakticky inzeruje jen
>kvuli tomu, aby se klikalo, jinde kvuli dlouhodobe zmene spotrebitelskeho
>chovani. Proto asi nejde jednoduse argumentovat, ze imprese je na webu
>lacinejsi, nez nez v televizi - je treba prokazat srovnatelnou koncovku
>(koupe
>zbozi, zmena spotrebitelske poptavky). Ze televize nebo noviny mohou mit
>nulove CTR (nikdo netelefonuje apod.) a presto je efektivni (lide kupuji).
>
>
>------------------------------------------------
>RNDr. Alexander Lichy
>ALMS
>e-mail: sales@alms.cz
>tel.: 02/61 71 01 58, 0603/24 64 95
>------------------------------------------------

"Na webu se prakticky inzeruje jen
>kvuli tomu, aby se klikalo, ..."

To je zasadni omyl.  Kliknuti samo o sobe je bezcenne. Pouze kliknuti
moznym zakaznikem muze mit vyznam. Internet je masovy sdelovaci prostredek
(medium) tak jako kazdy jiny, s vlastni specifikou. Zakladni cil reklamy,
t.j.  prodavat s minimalnimi naklady, plati vseobecne.  Neni umeni prodat
neco za tisic korun s vynalozenim sto tisic na reklamu. Cilem je, pokud
mozno, prodat za sto tisic s vynalozenim pouze jednoho tisice  (prodat co
nejvice s nejmensimi naklady na propagaci).

Vse ostatni je podruzne. Muze jit o primy prodej, ktery zatim na Internetu
prevlada, nebo o prilakani zakazniku do obchodu, hotelu, letadel, lodi atd.
Muze se to delat jednostupnove (okamzita nabidka) nebo mnohostupnove
(stupnovana nabidka v mnoha formach), muze jit o neprimy prodej, napr.
soutez o ceny, ve ktere cenami jsou propagovane vyrobky nebo sluzby, nebo
ve ktere vyherci musi prokazat znalosti propagovanych vyrobku a sluzeb atd.
Ucinnou reklamou je tez rozdavani vzorku a i rozdavani vzorku se propaguje.
Dobre zbozi se casto opravdu prodava samo, jde pouze o to, aby se o nem
dozvedel co nejvetsi pocet moznych zakazniku.

Ale vzdy pujde o jedno - prodavat! A formulka je jednoducha: celkovy prodej
z jedne akce nebo casti akce, minus vsechny naklady. Naklady na reklamu
jsou hlavnim, casto jedinym faktorem, ktery lze regulovat. V idealni
situaci (neomezeny rozpocet a trh), ktera v podstate existuje pouze
teoreticky, se reklama rusi teprve tehdy, az prestane vydelavat, t.j.
celkove naklady presahnou celkovy prodej (revenues). V praxi se jakakoli
reklama, v kteremkoli mediu, nahrazuje novou okamzite, jakmile nova je
uspesnejsi.





Vratislav Ku”ka
Marketingov˜ poradce
ABC International Ltd.
117 Westmoreland Rd.
Kingston, Ontario
Kanada K7M 1J6

Tel. (1-613) 545-3885
Fax (1-613) 545-9458
Mailto:vkabc@canada.com

Www: http://dragon.sagar.cz/wtd/authors/kuska.html

Chcete proniknout na americké trhy?
Kontaktujte nás, první konsultace je zdarma.
Provádime téz obchodní preklady z/do anglictiny
a/nebo REKLAMNI TEXTY V CESTINE A ANGLICTINE.
Vse na urovni prednich svetovych reklamnnich agentur!
Obcas delame i zazraky!!



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST