Na webu se prakticky inzeruje jen >kvuli tomu, aby se klikalo, jinde kvuli dlouhodobe zmene spotrebitelskeho >chovani. Proto asi nejde jednoduse argumentovat, ze imprese je na webu >lacinejsi, nez nez v televizi - je treba prokazat srovnatelnou koncovku >(koupe >zbozi, zmena spotrebitelske poptavky). Ze televize nebo noviny mohou mit >nulove CTR (nikdo netelefonuje apod.) a presto je efektivni (lide kupuji). > > >------------------------------------------------ >RNDr. Alexander Lichy >ALMS >e-mail: sales@alms.cz >tel.: 02/61 71 01 58, 0603/24 64 95 >------------------------------------------------ "Na webu se prakticky inzeruje jen >kvuli tomu, aby se klikalo, ..." To je zasadni omyl. Kliknuti samo o sobe je bezcenne. Pouze kliknuti moznym zakaznikem muze mit vyznam. Internet je masovy sdelovaci prostredek (medium) tak jako kazdy jiny, s vlastni specifikou. Zakladni cil reklamy, t.j. prodavat s minimalnimi naklady, plati vseobecne. Neni umeni prodat neco za tisic korun s vynalozenim sto tisic na reklamu. Cilem je, pokud mozno, prodat za sto tisic s vynalozenim pouze jednoho tisice (prodat co nejvice s nejmensimi naklady na propagaci). Vse ostatni je podruzne. Muze jit o primy prodej, ktery zatim na Internetu prevlada, nebo o prilakani zakazniku do obchodu, hotelu, letadel, lodi atd. Muze se to delat jednostupnove (okamzita nabidka) nebo mnohostupnove (stupnovana nabidka v mnoha formach), muze jit o neprimy prodej, napr. soutez o ceny, ve ktere cenami jsou propagovane vyrobky nebo sluzby, nebo ve ktere vyherci musi prokazat znalosti propagovanych vyrobku a sluzeb atd. Ucinnou reklamou je tez rozdavani vzorku a i rozdavani vzorku se propaguje. Dobre zbozi se casto opravdu prodava samo, jde pouze o to, aby se o nem dozvedel co nejvetsi pocet moznych zakazniku. Ale vzdy pujde o jedno - prodavat! A formulka je jednoducha: celkovy prodej z jedne akce nebo casti akce, minus vsechny naklady. Naklady na reklamu jsou hlavnim, casto jedinym faktorem, ktery lze regulovat. V idealni situaci (neomezeny rozpocet a trh), ktera v podstate existuje pouze teoreticky, se reklama rusi teprve tehdy, az prestane vydelavat, t.j. celkove naklady presahnou celkovy prodej (revenues). V praxi se jakakoli reklama, v kteremkoli mediu, nahrazuje novou okamzite, jakmile nova je uspesnejsi. Vratislav Kuka Marketingov poradce ABC International Ltd. 117 Westmoreland Rd. Kingston, Ontario Kanada K7M 1J6 Tel. (1-613) 545-3885 Fax (1-613) 545-9458 Mailto:vkabc@canada.com Www: http://dragon.sagar.cz/wtd/authors/kuska.html Chcete proniknout na americké trhy? Kontaktujte nás, první konsultace je zdarma. Provádime téz obchodní preklady z/do anglictiny a/nebo REKLAMNI TEXTY V CESTINE A ANGLICTINE. Vse na urovni prednich svetovych reklamnnich agentur! Obcas delame i zazraky!!
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 08. 2001, 11:32 CEST