Re: AdFox

From: Martin Kopta <martin.kopta (zavinac)>
Date: 12. 10. 2005, 13:55 CEST
---> Bonjour,

Michal Illich pise:
 > ja si myslim, ze dalsi system (az uz ho bude provozovat
 > kdokoliv) tu moc smysl nema

ocekavam, ze po divokem obdobi zavladne snaha o konsolidaci trhu a 
prosadi se jen nejsilnejsi. Nejspis AdWords, ale kdo bude ten druhy, to 
je podle me otevrene. eTarget byla sice prvni vyraznejsi sit, ale to 
neznamena, ze nekdo jiny se nemuze prosadit na jeho misto.

Jako inzerent nejsem s zadnym ceskym systemem spokojeny. Nabidnete mi 
efektivnejsi reklamni nastroj a zapomenu na nynejsi site.

Jan Vetyska pise:
 > Cele je to o zisku, mne osobne by zajimalo, jestli
 > kompetentni lide z velkych portalu Seznam, Centrum,
 > Atlas propocitavaji variantu, kde by "zabetonovane"
 > pozice byly nahrazeny kontextem.

PPC systemy jsou zakuklene platby za zobrazeni. Figl je ve stanoveni 
minimalni ceny. AdWords stanovuji minimalni cenu nasledovne:

   ocekavana cena za zobrazeni / pocet inzeratu * CTR daneho inzeratu

Chci 1500 Kc za 1000 impresi. Zobrazim 5 inzeratu. Inzerat ma 1 % CTR, 
takze cena prokliku zacina na 0,30 Kc. Pozice se pak urcuje uz jen tim, 
kolik je ochoten dat zakaznik za zobrazeni (CTR * nabidnuta cena).

Pokud ma nekdo v portalech vsech pet pohromade, vi, ze cenikove ceny 
pozic na dobu urcitou jsou ekonomicky nevyhodne. Netlaci totiz inzerenta 
k tomu, aby psal inzerat s lepsim CTR (u PPC systemu to znamena, ze 
inzerent casteji plati), a zaroven portal nema moznost uprednostnit 
inzerenta, ktery by byl ochotny v prepoctu za zobrazeni zaplatit vice.

   Pekny den

--
=M=
Received on Wed, 12 Oct 2005 13:55:52 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 12. 10. 2005, 13:55 CEST