RE: Největší blbost je současný stav!

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 21. 01. 2003, 22:20 CET


---> Bonjour, 

zkusme se na to podivat z uhlu osobni statistiky.

> Na co ten e-mail mám? Já se chci i jeho prostřednictvím prostě
> neočekávaně dozvídat o zajímavých tipech, akcích apod. Pokud mi to snad
> bude v budoucnu neúměrně zvyšovat náklady při příjmu e-mailu, či mne to
> nějak obtěžovat, tak prostě dotyčné firmy požádám, aby mi už příště nic
> neposílali. Pokud by mou žádost nerespektovali, tak bych teprve potom
> použil příslušné právní prostředky.  

V soucasne chvili jsem behem mesice ledna obdrzel 1.669 emailovych 
zprav, z toho do 608 jsem jeste nestihl ani nahlednout. Denne to 
predstavuje 80 dopisu. Jen asi 12 procent z nich ma jednoho 
odesilatele a jednoho prijemce. Priblizne stejny pocet obsahuje 
nevyzadanou reklamni nabidku, 50 procent pripada na konference 
a zbytek jsou tiskove zpravy a strojove odesilane zpravy.

Pokud bych s kazdym reklamnim dopisem stravil 5 sekund, abych 
zjistil, jestli me nabidka zaujme, predstavuje to rocne 4 hodiny 
a 50 minut (48 sekud denne) jen na cteni reklamy (v televizi asi 
reklamy vidim vice). Budeme-li uvazovat prumernou mzdu 16.000 
korun mesicne pri 100 pracovnich hodinach, pak cteni reklamni 
posty prijde kazdeho na 800 korun v prumeru. Pri 1,7 milionech 
ekonomicky aktivnich lidi online je to 1.360.000.000 korun rocne, 
o ktere nas reklama pripravuje na vydelku. Nyni prosim vycislete 
prinos nevyzadane reklamni posty.

Proc me ta reklama obtezuje? Protoze si prichozi postu tridim, 
podle odesilatele, tvaru Subjectu a podobne, reklamni posta mi 
v trideni dela neporadek a ja travim zbytecny cas navic rucnim 
pretridovanim. Internet pro me predstavuje pracovni nastroj 
a nastroj pro vzdelavani. Reklama me vytrhuje ze soustredeni.

Nevyzadana reklama v emailech predevsim porusuje ustanoveni 
zakona, ktere rika, ze reklama musi byt jednoznacne odlisitelna. 
Pokud mi prijde reklamni nabidka se subjektem 'Rekla*', 
'Reclam*', 'Werbung', 'Advertis*', 'Avviso', 'Publici*' ... 
v poctu do 20 procent vsech emailu (at je ten pomer jako 
v tisku), nereknu ani popel -- nastavim si filtr. Az bude 
ten podil reklamy vyssi, predsunu filtr na uroven serveru 
a propustim denne jen urcite mnozstvi dopisu.

Muj bratr dostane denne pet emailu, tri z toho jsou nevyzadane 
reklamy. Stale jeste je rad, za kazdy doruceny email, i kdyz 
je to jen reklama.

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 21. 01. 2003, 22:21 CET