---> Bonjour, zkusme se na to podivat z uhlu osobni statistiky. > Na co ten e-mail mám? Já se chci i jeho prostřednictvím prostě > neočekávaně dozvídat o zajímavých tipech, akcích apod. Pokud mi to snad > bude v budoucnu neúměrně zvyšovat náklady při příjmu e-mailu, či mne to > nějak obtěžovat, tak prostě dotyčné firmy požádám, aby mi už příště nic > neposílali. Pokud by mou žádost nerespektovali, tak bych teprve potom > použil příslušné právní prostředky. V soucasne chvili jsem behem mesice ledna obdrzel 1.669 emailovych zprav, z toho do 608 jsem jeste nestihl ani nahlednout. Denne to predstavuje 80 dopisu. Jen asi 12 procent z nich ma jednoho odesilatele a jednoho prijemce. Priblizne stejny pocet obsahuje nevyzadanou reklamni nabidku, 50 procent pripada na konference a zbytek jsou tiskove zpravy a strojove odesilane zpravy. Pokud bych s kazdym reklamnim dopisem stravil 5 sekund, abych zjistil, jestli me nabidka zaujme, predstavuje to rocne 4 hodiny a 50 minut (48 sekud denne) jen na cteni reklamy (v televizi asi reklamy vidim vice). Budeme-li uvazovat prumernou mzdu 16.000 korun mesicne pri 100 pracovnich hodinach, pak cteni reklamni posty prijde kazdeho na 800 korun v prumeru. Pri 1,7 milionech ekonomicky aktivnich lidi online je to 1.360.000.000 korun rocne, o ktere nas reklama pripravuje na vydelku. Nyni prosim vycislete prinos nevyzadane reklamni posty. Proc me ta reklama obtezuje? Protoze si prichozi postu tridim, podle odesilatele, tvaru Subjectu a podobne, reklamni posta mi v trideni dela neporadek a ja travim zbytecny cas navic rucnim pretridovanim. Internet pro me predstavuje pracovni nastroj a nastroj pro vzdelavani. Reklama me vytrhuje ze soustredeni. Nevyzadana reklama v emailech predevsim porusuje ustanoveni zakona, ktere rika, ze reklama musi byt jednoznacne odlisitelna. Pokud mi prijde reklamni nabidka se subjektem 'Rekla*', 'Reclam*', 'Werbung', 'Advertis*', 'Avviso', 'Publici*' ... v poctu do 20 procent vsech emailu (at je ten pomer jako v tisku), nereknu ani popel -- nastavim si filtr. Az bude ten podil reklamy vyssi, predsunu filtr na uroven serveru a propustim denne jen urcite mnozstvi dopisu. Muj bratr dostane denne pet emailu, tri z toho jsou nevyzadane reklamy. Stale jeste je rad, za kazdy doruceny email, i kdyz je to jen reklama. -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 21. 01. 2003, 22:21 CET