---> Bonjour! > Jen pro zajimavost, jak rozpoznate ty, kteri si blokuji reklamu > *vedome*, resp. kteri si vedome blokuji prave *reklamu*. Pokud > vim, zakaz nacitani obashu Iframu ci JS z jinych domen je > soucasti tzv. "bezpecnostnich" nastaveni IE. Jen moji vinou na tohle tema letos v lednu nevysla studie a vidim, ze by o ni asi zajem byl. Reklama je distribuovana trema zpusoby: -- include -- iframe -- javascript Druhy a treti zpusob pouzivaji systemy dodavane tretimi stranami, pokud nejsou primo zakomponovany do vystupu publikacniho systemu. Ude muzete zmerit jen (+iframe - javascript) a (+javascript - iframe), protoze muzete zaroven pouzit <noscript></noscript> nebo <iframe></iframe>. Nezjistite ale (-iframe -javascript). Pokud mate pristup i k datum o poctu zobrazenych stranek, extrapolujete s mensi chybou (zpusobenou treba neuplnym nactenim stranky) i tu treti hodnotu. Pokud pouzivate include, chyba z tretiho postupu je eliminovana. Include nevic muze resit i problem blokovani urcitych adres, blokovani js, iframe z tretich domen, blokovani urciteho rozmeru obrazku... Timhle typem studie obvykle neziskavate jen data o blokovani, ale zjistujete i UA stringy, takze muzete odhadnout (UA string muze uzivatel zmenit), kolika procenty se na nezobrazeni reklamy podili textove prohlizece a jine typy agentu. Pokud odeslete vice obrazovych typu, zjistite podporu pro jednotlive formaty (napr. png), u flashe se timto zpusobem daji s vyuzitim zpetne vazby actionscriptu zjistit i podpory ruznych verzi (coz je pro reklamni agentury podstatna informace). V pripade JS zase muzete spionovat informace, ktere zajimaji webdesignery (podpory ruznych objektu, vlastnosti uzivatelskeho rozhrani). Nejkrasnejsi na tom je, ze neporusujete zadny zakon a uzivatel ani nevi, ze je zkouman, a proto vysledky zamerne neovlivnuje. Navenek vse vypada jako reklama, takze ani poskytovatel prostoru (treba zrovna vas server) netusi, ze u nej pruzkum probiha. Pokud natahujete media z ruznych zdroju, omezite tim i problem blokovani urciteho serveru. ---> Mimochodem, jestli si prave rikate, jak je to sproste a nemoralni, zkuste se zamyslet, kolik vasich uzivatelu ma nainstalovany treba miniAtlas? Prostrednictvim techto mirumilovnych toolbaru se daji zjistit jeste i dalsi informace. Krome jineho treba odkud lide prichazeji na vas web, kolik si na nem prohlednou stranek, kam z nej odchazeji, jake reklamy si u vas prohledli, jake dalsi weby jeste navstevuji, v kolik, kdy, kde, co... Uz delsi dobu premyslim nad tim, ze bych taky uzivatelum zdarma nabidl takoveho uzitecneho spiona. Iinfo neni jedine, ktere takovyhle vyzkum provadi, je ale jako jedno z mala, ktere se tim netaji, coz mi bylo vzdycky sympaticke. -- =M=
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 06. 12. 2002, 17:49 CET