Zdravim, > > > Opravdu nechapu (ja vim, uz se ponekolikate opakuji), proc u nas > > zadny portal uz davno PPC vyhledavani nespustil, resp. > > neintegroval do vysledku normalniho hledani. Vzdyt je to byznys, > > na kterem zadnym zpusobem nejde prodelat. > No u jednotlivych portalu by to zas nemel byt az takovy pomer, pokud vsak odpustime od "jednotlivych" portalu a budeme uvazovat "globalne" ve smyslu "ceskeho overture" (Chci tim rici asi to, ze Vasi otazku prekroutim ve smyslu, proc uz neexistuje neco jako overture pro ceske vyhledavace :-), tak uz je to uplne o necem jinem (ale nektere body plati i pro jednotlive portaly) : 1) neduvera : 1a) neduvera "inzerentu" - jak v dobe ruznych podvodu (krachy bank, penzijnich fondu atd (naposledy napr. KTP Quantum) presvedcite inzerenty, ze vy chcete podnikat poctive, ze si "sami nabudete na placene odkazy klikat" (preci jen, veskere penize jdou do Vasi kapsy) apod? V tom pripade za Vami musi stat nejaka "duveryhodna" instituce (ale, kdo je v dnesni dobe duveryhodny, ze?) 1b) neduvera z "podvodu konkurence" - v dobe velmi kvalitnich robotu a ruznych "podvodu a podvudku" s navstevnosti (ne tak davna doba "hadek portalu o navstevnost" a podobne kauzy). Jak vysvetlite serveru "lednicky.cz", ze si jejich konkurent "nelednicky.cz" nesestroji robota, ktery bude pravidelne klikat na jejich odkazy a tim padem je "zruinuje"? (a checkovani IP apod. veci se daji trosku sikovnosti jiste obejit :-) 2) ach ty ceske banky, aneb, jak platit (vecny problem plateb na internetu) : 2a) platit sekem? - u nas naprosty nesmysl ... 2b) platit kartou? - no, banky sorry, ale 4% z platby to je opravdu sila! (navic jsou v CR spise electronicke platebni karty a s temi se moc platit neda)... Jojo, a to, co nabizi MUZO - no o tom moc treba psat nemusim (kdo kdy zkusil implementovat mi da jiste za pravdu - pred 6 mesici jsme to zkusili a asi po 50 hodinach stravenych neuspesnym testovani a cca 50 telefonatu, kdy jsme museli resit kdejaky bug jsme toho nechali, ale treba uz jsou malinko dal, kdo vi :-) 2c) takze zbyva jedine platba prevodem (coz je malinko "neprakticke" - jsme proste zastance placeni kartou - jak jednoduche jak pro zakaznika, tak pro obchodnika - navic se pak da online realizovat jakakoliv kampan, kdezto u prevodu ten prevod preci jen chvilicku trva... 2d) samozrejme hotovost :-) 3) cesky portal = nepruzny moloch 3a) implementovat nove veci? Ale proc? vid ty stare preci tak dobre fungujou (jako to byval "poprask", kdyz seznam zrusil banery :-)), ale kdy to bylo? A co od te doby?). Navic v zahranici u portalu celkem casty "barter na typu affiliate" - kdyz jsme s necim podobnym zkusili oslovit seznam, tak ani nevedeli, co ty slova znamenaji (a Ti co vedeli nas pak stejne prepojili na obchodniky, kteri proste opet nevedeli, a jelikoz to nemeli v tabulkach, tak hold nic nebude :-) 3b) ta duvera v portaly (viz jiz zminena posramocena reputace s navstevnosti) 4) uz je brzo k ranu, ale jiste se tech bodu najde i vice :-) (ted uz je hlava malinko prazdna) Ano, se vsemi takovymi skutecnostmi se potykaji napr. i zahranicni servery, jenze tam je trosku jiny trh, trosku jine prosazovani (vymahatelnost) prava (!!) a trosku jina moralka (at lidska, tak obchodni). A navic, jak dlouho trvalo goto (dnes overture), nez se vubec prosadil, a kolik podobnych serveru naopak zkrachovalo? (sam vim minimalne o dalsich 10! - a spousta z nich byla daleko v zacatcich "lepsich" nez goto). Mejte se vsichni krasne SuK
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 21. 11. 2002, 02:41 CET