RE: podil z reklamy u clanku

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 20. 11. 2002, 18:10 CET


---> Bonjour!

> >    #2 podil z reklamy ziskane primo k napsanemu clanku.
> 
> 	Jen to ne.
> 	Oddělit "redakci" (autory obsahu) od reklamního oddělení je 
> jedna z nejdůležitějších věci pro fungování jakéhokoliv magazínu. 
> Webmag, o kterém by bylo veřejně známé, že tam autoři píšou takové 
> články, aby u nich mohly mít reklamu konkrétní firmy, by nebudil 
> u čtenářů důvěru. (Tolik osobní názor.)

Bezne se to tak praktikuje v tisku. :-( Ale souhlasim s tim, 
ze pokud to dojde az ke *konkretnim firmam*, je zle. Samozrejme 
nebudu psat clanek o bezpecnem prenosu souboru s tim, ze SSh 
u nas poskytuje jen Arachne. Ale na ctyrstrankovem clanku 
o problemech webhostingovych firem s tim, ze inzertni oddeleni 
ziska dve stranky reklam od hostingovych firem, na tom nevidim 
nic spatneho.

Jde o klasicky a overeny model. Nektere clanky se pisi kvuli 
inzerentum (otazka preziti), jine kvuli predplatitelum (kvalitni 
clanky), dalsi kvuli lidem, kteri kupuji casopis v trafice z pultu 
(generovani ctenosti). Samozrejme, ze je treba oddelit redakci 
od inzertniho oddeleni. Krom toho clanek, ktery pritahne 
inzerenta, urcite nemusi byt zaroven neduveryhodny.

Na webu je bezny postup psani clanku kvuli lidem, ktere zaujme 
titulek a obsah je nezklame. Osviceni sefredaktori buduji 
autorsky tym s ohledem na ctenare, ktery se vraci sam od sebe, 
ale porad jeste tu nejsou clanky psane, aby medium prezilo 
a mohlo uzivit redakci a vydelat vydavateli. Mame tu spousty 
komunitnich serveru, ktere vydavaji profesionalizovane redakce, 
ale tyhle projekty az na vyjimky maji problem se ziskanim 
reklamy, protoze inzerent ma pocit, ze obsah ma veskrze 
nekomercni charakter a ctenari nejsou obtezkani penezi.

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20. 11. 2002, 18:14 CET