Pane Valášku, co zde líčíte jsem nikdy nehájil, nehájím a hájit nebudu. Reklama má zejména přenést informaci, může být k ruce, může být milá, může být vtipná, může být i asertivní. Pouhá agrese je k ničemu a zadavateli může jedině ublížit. Přeinvestování frekvence zásahu stejně jako agresivní formy bez obsahu jsou mrháním peněz i dobrého jména. Je úkolem nás agentur, vysvětlit to zadavatelům, nic méně i média mohou pomoci například kultivací prostoru (viz. respektování prostoru zadavatele). Tomáš Řehák OMD Digital -----Original Message----- From: Michal Altair Valasek [mailto:altair@altair2000.net] Sent: Wednesday, November 20, 2002 12:57 PM To: reklama@nawebu.cz Subject: RE: My Way - portal 100% bez banneru, popupu a podobnych hruz :-) Pane Řeháku, myslím si, že váš dotaz je typickým produktem dnešního zvrácené reklamní filozofie. Která zastává názor, že se nejedná o komunikaci, ale o válku s uživateli. Že uživateli je třeba reklamu parforsně nacpat pod tlakem, tou nejbrutálnější technologií, jaké jsme v dané chvíli schopni. Obávám se, že tohle je přístup, který vede ke krizi internetové reklamy a k tomu, že uživatelé jsou znechuceni tím, že pro samou reklamu nemohou nic pořádně používat. Já osobně jsem si bannerový filtr nainstaloval až v okamžiku, kdy reklama byla natolik agresivní, že mi prakticky znemožňovala používání webu. Jirkou zmiňovaný projekt se zjevně reklamou živí a hodlá se živit, až na to, že to dělá inteligentně. Podle mého názoru je podstatně efektivnější reklamu doře zacílit a prezentovat ji takovou formou, aby ji uživatel nebral jako obtěžující nutné zlo, ale jako užitečnou informaci, formu služby. A cílením nemyslím nesmyslné marketingové bléboly typu "běloch s nadprůměrnými příjmy, 25-37 let", ale logickou reklamu na logických místech. Příklad? Třeba ten Google. Ten web je jednoduchý, efektivní a úspěšně vydělává na reklamě. Ale protože reklama má vztah k vyhledanému tématu a nepraští člověka takříkajíc "lopatou do držky", nikdo jí to nemá za zlé - ta reklama je v zásadě užitečná. Je zcela korektní, když si vyhledám "bluetooth dongle", vyplivne to na mne tři reklamy výrobců a prodejců bluetooth zařízení. Je zcela nesmyslné, když se chci podívat na technický server a zabrání mi v tom interstital propagující stavební spoření. A ono to prostě funguje - podívejte se třeba sem, na jeden z nejlepších serverů o ASP technologii: http://www.aspalliance.com/ Reklamy je tam plno, ale vztahuje se velmi dobře k tématu. Ono je podstatně jednodušší zareagovat na bannerovou slepotu tím, že místo 468x60 20k GIFu tam vrazím 132x561 100k Flash, který bude blikat hrát a pokud možno ještě vonět, nazvat to HyperBanner a prodávat to za trojnásobnou cenu. Alternativa totiž předpokládá, že začnu myslet; že nebudu reklamu prodávat přehazováním vidlema, ale pokusím se pro konkrétní web s konkrétním zaměřením najít nějakou formu spolupráce, která mi umožní se prosadit, vecpat se do mysli jeho uživatelům a to takovým způsobem, že jim vlastně ani nedojde, že jde o reklamu a budou mi za to ještě pokud možno vděčni. -- Michal 'Altair' Valasek [mailto:alt@ir.cz] [www.alt@ir.cz] I don't have attitude problems. It's supposed to be like this. ----------------------------------------------------------- reklama ----- Tisice programu zadarmo! http://www.slunecnice.cz ------------------------------------------------------------------------- Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/ --- Příchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.419 / Virová báze: 235 - datum vydání: 13.11.2002 --- Odchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.419 / Virová báze: 235 - datum vydání: 13.11.2002
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20. 11. 2002, 14:02 CET