Vymenne systemy (WAS: Otazka. Ako sa da zarobit na www?)

From: Petr Murmak (petr@cdr.cz)
Date: 01. 11. 2002, 16:39 CET


> >Jenze to nevite predem ani pote, nebot nejde ty bannery nastavit kde
> >presne se budou zobrazovat, ani neznate sociodemograficka data tech 
> >tisicu serveru ve vymeniku.
> 
> Jasne jasne, ale za bura tisic zobrazeni - utratim 100 litru
> a musi to vedet vsichni na Internetu v CR, co vedet, to uz 
> budou mit vypaleny do mozku... 
> 
> Rozumny by imho bylo, kdyby se na vymeniky vsichni ti vetsi
> vybodli. Jednak jim ubude zbytecna reklama na vlastnich 
> serverech, ktera snizuje ucinnost reklamy placene a jim na 
> oplatku prinasi malo. 
> A jednak si prestanou "srat" do vlastniho hnizda.

Tohle bych jeste podporil nasimi vysledky. Kuprikladu nedavno jsme
pustili do vymeniku kampan na soutez o DVD Harryho Pottera. Banner byl
imho na urovni (delal ho clovek, co se tim uspesne castecne zivi).
Uznavam, ze s nejakym cilenim jsme si prilis nelamali hlavu, ale Harry
Potter je vec, ktera zajima velkou cast populace (a kdyz uz ne zajima
primo je, tak aspon neprimo, jelikoz zajima jejich potomstvo). Vysledky
jak v BillBoardu, tak v Linxu nas dovedly k tomu, ze vymenne reklamni
systemy pro nas opravdu nemaji smysl. Tady je mate:

Linx: 925629 impresi a 2730 clicku, 0,29CR
BillBoard: 831339 impresi a 745 clicku, 0,09CR

Ano, uznavam, ze by se dalo vymackat o neco lepsi CR, ale na druhou
stranu za jakou cenu? Ono to cileni take stoji nejaky cas, clovek se
temto vecem musi velmi venovat a mit zkusenosti, aby dokazal odhadnout,
co kam je nejlepsi nacilit atd. To samozrejme taky stoji cas a ten take
nekdo musi zaplatit (nehlede na to, ze implementace reklamniho systemu,
ci zmen v nem, take nekdo musi provest, samotne zadavani kampani
taktez). Takze tu nakonec vyvstava otazka, jestli se takovyto efekt
vubec vyplati a neni rozumnejsi se vrhnout na jine aktivity, ktere bud
primo zvysuji navstevnost, a nebo neprimo. A to tu zatim stale pocitam
se vsemi lidmi, kteri se prokliknou. Ve skutecnosti nas server muze
zaujmout jen cast z nich...

Kdyz jsme si toto uvedomili, tak toto pro nas byla posledni kapka, proc
jsme se rozhodli vymenne systemy u nas zrusit. A ty predchozi kapky:

Tuhle jsem zahledl na nasem serveru zkrz vymenny system banner klienta,
ktery si u nas nakupuje kampane. Kdyby si toho vsimnul i on, treba by ho
napadlo, proc si u nas kampane kupuje, kdyz je muze mit "zadarmo". I
kdyz jsme uz hodne dlouho meli vymennou reklamu jen na dolnich pozicich
a tam ji neprodavame, i takovy efekt to u nekterych muze mit.

Samozrejme i vymenna reklama zvysuje bannerovou slepotu. Napr. pote, co
jsme kdysi vyhodili vymenne systemy z pozic, kde reklamu prodavame, tak
nam na tech mistech znatelne stoupla CR (bylo to uz davno a nechce se mi
zpetne dohledavat presna cisla).

Az prilis casto se bannery ukazuji na mistech, kam ani oko navstevnika
nezabloudi...

Ony by se daly najit dalsi duvody, ale takhle v patek odpoledne se mi uz
nechce ani moc myslet, ani moc psat :)

Vsem, kteri meli dostatek trpelivosti na cteni celeho emailu, preji
prijemny vikend

Petr Murmak
CD-R server s.r.o.
+420 603 439 938
www.cdr.cz, www.freemusic.cz



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 01. 11. 2002, 16:40 CET