> V tom je prave ten problem, 99 % uzivatelu neumi otevrit > odkaz do noveho okna. Pak uz ale zbyva jen zavest na > strankach moznost expertniho rezimu, kde se vsechny > target="blank" zameni za target="self". Otazkou je, zda > prechazeni na jiny rezim nebude pro navstevnika jeste > otravnejsi, nez ze se kazde http:// otevre v novem okne. > S timto plne souhlasim a myslim si, ze idealni stav je takovy, kdy defaultne se odkazy oteviraji do noveho okna, ale uzivatel ma moznost si server nejak nastavit tak, aby si mohl rici, ze chce odkazy otevirat do aktualniho okna. Uzivatele co nevladnou pocitacem, tak to budou mit predem "dobre" nastaveno a uzivatele, kteri jim vladnou si budou moci nastaveni upravit dle sve chuti. Dokonce si myslim, ze u takoveho nastaveni by melo byt mozne si odlisne nastavit 3 ruzne druhy odkazu: interni, externi a reklamni. > Jsou totiz uzivatele, kteri jsou radi, ze vubec zapnou pocitac, > natoz aby si sami otevirali odkazy v novem okne. Pak uz > jen opravdu zbyva, jak rikate, uprava prohlizecu, tedy moznost > ignorovat target="_blank" a do noveho okna otevirat pouze, > pokud k tomu uzivatel da pokyn. Schvalne, ktery browser > s tim prijde jako prvni :-) > To je opravdu dobra myslenka. Na druhou stranu to ma trosku zadrhel. Kdyz napisete treba target="novy", tak se take otevre nove okno, pokud jeste takove okno nemate otevreno (nebo se tak nejmenuje nejaky frame). A to pouziva pomerne hodne tvurcu obsahu, takze by se tim problem s oteviranim novych oken uplne neodstranil. Petr Murmak CD-R server s.r.o. www.cdr.cz, www.freemusic.cz PS: Neni to uz trosku prilis od tematu teto konference? :)
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 09. 07. 2002, 13:40 CEST