Re: medialky vs "nezavedene" servery

From: Martin Bartoň (martin@cdr.cz)
Date: 25. 06. 2002, 23:25 CEST


To  jsi  nam ale Patriku rekl obloukem to, o cem se tady jen uvazuje s
otaznikem.  Jde  o  to  delani  si  znamosti. Vis, my hlupaci si totiz
mysleli,  ze  doba  nejak pokrocila, a ze reklamni agentury jsou tu od
toho  aby  svym  klientum nabidly to nejlepsi co na (nasem) netu vubec
je.  Nechci  si  tu  ohrivat  polivcicku,  ostatne kazdy si to muze na
ruznych  Auditech,  Navrcholech  i  jinde  overit  sam, ale nas server
myslim   nyni   uz   nejaky   cas  uspesne konkuruje zminovanemu Zive.
Svet hardware je za nami uz davno i s Lupou. O Svetu namodro nemluvim,
protoze  ten  je  jaksi  nekde mezi iDnes a Zive. Co se tyce serveru o
vypocetni  technice,  dovolim  si  tvrdit, ze rozhodne patrime mezi ty
nejctenejsi.  Navic  mame  neco, co nema nikdo dokonce na celem svete.
Unikatni  databazi firmwaru pro vsechny vypalovacky co kdy byly, vcetne
technickych  popisu.  Co  se tyce recenzi opticky zarizeni pro zapis i
cteni (a jiz nejen jich) nasel bych mozna jeste na svete dva, ktere je
maji v takovem poctu, tak rychle a hlavne v takovem rozsahu.

My  si proste  myslime,  ze  kazdy ma delat to co umi nejlepe. My umime
psat  o VT (a ze se to asi da cist a lidi to zajima, o tom svedci nase
navstevnost), reklamni agentury by mely umet prodavat.

Ptam  se  tedy  jiz ponekolikate. Proc tomu tak neni? Je muj pohled na
vec opravdu tak daleko od reality? Proc?

Martin Barton
CD-R server s.r.o.
http://www.cdr.cz
http://www.freemusic.cz


> Víte, ono je to tak, že dělat jen úspěšnou věc nestačí. Ono je třeba ji také úspěšně zobchodovat. Viz například Altair zde a jeho asp server - přiznává, že to prodávat neumí a tak to ani neprodává
> a podle mne si tím šetří nervy. Až vydám knihu o ASP, dám si tam reklamu, protoze ja vim, ze to ma smysl. Presvedcovat o tom medialky je uz tezsi. 
 
> Bezny pristup k reklame je o tom, ze mate vlastni "obchodnni oddeleni" - v nejhorsim pripade tedy takovy, ze sam obvolavate firmy v oboru, delate si znamosti, tem vysvetlujete, jak jste dobri, jak
> jste uzasni a jak se u vas vyplati inzerovat. Pokud moc nelzete, nebo alespon v mezich marketingove normy, ziskate si par klientu, kteri vam budou docela verni a vcelku vas uzivi. Ale bez osobniho
> pristupu to nepujde. Nezapominejte, ze serveru o technice je na internetu hromada, mnoho je zavedenejsich nez ten vas, takze proc by se medialky a zakaznici hrnuly zkouset nejaky novy server, kdyz
> je to vzdy riziko... 
 
> Cili postup: osobne presvedcovat, lobbovat, vysvetlovat, agitovat. Jestli si myslite, ze to Zandlove a Lukacovicove a Hlavenkove v roce 96/97 delali nejak jinak, tak jste na omylu. A ten duvod,
> proc se nase servery dnes prodavaji podstatne lepe, nez vase, jsou predevsim v tom, ze nas firmy znaji uz od roku 96. Neni v tom zadna magie, jen tvrda prace, selsky rozum a hromada
> proinvestovaneho casu a nezridka i penez. Jak se rika, pomoz si a nebe ti pomuze.
 
> Patrick Zandl

>         -----Původní zpráva----- 
>         Od: Martin Bartoň [mailto:martin@cdr.cz] 
>         Odesláno: út 25.6. 2002 16:44 
>         Komu: Symersky, Tomas 
>         Kopie: 
>         Předmět: Re: medialky vs "nezavedene" servery
        
        

>         Ja  bych  rozhodne nechtel narikat, a ani jsme duto diskusi nerozjeli.
>         My  si  hledame  cesty i mimo ty vase reklamni agentury. Protoze (a uz
>         jsme to tu nekolikrat psali):
>         -  kazdy pulrok reklamky obvolavame, vysvetlujeme a posilame nas Media
>         list (co mame delat vic?)
>         -  jsme  ve vsech auditech, podle kterych reklamky planuji a sam vite,
>         ze to neni rozhodne levne
>         -  permanentne  se  nam  zvysuje  navsteva  a  mate i strukturu naseho
>         ctenarstva  (zatim  tusim jen z nms, ale na nove se prave pracuje a je
>         spustena Sofresem).
        
>         A  od  mindshare,  mediacom,  omd, carat a dalsi velkych hracu na trhu
>         jsme  nevideli jedinou zakazku. Podotykam, ze si na sebe vydelame sami
>         a nasi zakaznici se k nam radi vraceji, a to i bez techto reklamek.
        
>         Tak  kde  je  tedy  chyba? A rozhodne nad situaci neplacu, chci se jen
>         dopatrat  priciny,  proc  je tu takova ignorace, resp. preferovani jen
>         nekterych.
        
>         Martin Barton
>         CD-R server s.r.o.
>         http://www.cdr.cz
>         http://www.freemusic.cz
        
        
>         > jak si myslite, ze se planuje? medialni agentura neplanuje podle toho, s kym
>         > je vetsi kamarad, ale podle afinit, ceny za zasah a tim efektivity........je
>         > nam jedno, jestli je to velkej portal nebo malej server s navstevnosti 100
>         > uIP denne .... pokud vychazi nejlepe ten maly a mame o nem tato data, tak uz
>         > od nas urcite objednavku videl
        
>         > prijde mi tato diskuze jen jako narikani serveru, kteri plakaji nad tim, ze
>         > si jik mindshare, mediacom, omd, carat a dalsi velci hraci na trhu
>         > nevsimaji........neni treba chyba u vas? kolik z vas nas kontaktovalo,
>         > zkusili jsme se nad necim takovym pobavit?
        
>         > vemte si, ze i pomerne maly server mezi portaly (neboli oproti ostatnim
>         > velkym) redbox ci quick maji reklamu, jeden diky mii a druhy e snazi! chce
>         > to pracovat, a ne jen sedet a plakat do diskuze!
        
>         > mozna to vidim priliz tvrde, ale vazne mi to prijde, ze timto narikanim ty
>         > medialky asi nepresvedcite!
        
>         > -----Original Message-----
>         > From: Kostrhoun Tomas [mailto:Tomas.Kostrhoun@idnes.cz]
>         > Sent: Tuesday, June 25, 2002 2:55 PM
>         > To: reklama@nawebu.cz
>         > Subject: RE: medialky vs "nezavedene" servery
        
        
>         > Zaujala me myslenka "spatne znalosti internetu". Netvrdim, ze mediální
>         > agentury neznaji internet, ale zkuste si predstavit jak se prohrabáváte
>         > několika stovkami grafu a tabulek o strukture ctenaru desitek ruznych
>         > serveru. Samozrejme je jednodussi mit "svých" třeba 20 oblibenych serveru,
>         > které podrobne znam a podle CS kampane mezi ne ruzne rozděluji reklamu.
        
>         > Tady by urcite sehraly a sehraji roli speciální softwary pro mediální
>         > planovani. V soucasnosti pokud vim funguje MEDIA/OPENER (STEM/MARK) a
>         > pripravuje se pod TNSI iAnal a iPlan, který bude umet pracovat jak s daty
>         > iMonitoru, tak i prekvapive konkurecniho Net Projektu. Diky tomu by se mohlo
>         > konecne zacit opravdu planovat a vybirat ze siroke skupiny serveru na
>         > zaklade afinit, zásahů, cen apod.
        
>         > Rozhodne to není nic proti mediálním agenturam, ale diky tomu se internetova
>         > reklama a jeji planovani posune na mnohem vyssi a profesionalnejsi uroven.
        
>         > Tomas Kostrhoun
>         > iDNES
        
>         > -----Original Message-----
>         > From: Jiri Pallas [mailto:jiri@pallas.cz]
>         > Sent: Tuesday, June 25, 2002 2:02 PM
>         > To: reklama@nawebu.cz
>         > Subject: RE: medialky vs "nezavedene" servery
        
>         > Myslim, ze jste (pane Prokop) nepochopil, ze se diskuse tyka toho, ze trh
>         > internetiove reklamy v CR se neridi trznimi podminkami. Reklama je casto
>         > (netvrdim, ze vzdy) umistovana na zaklade:
>         > - osobnich znamosti
>         > - uplatku
>         > - premrstenych provizi (tedy opet jakehosi uplatku)
>         > - spatnych znalosti internetu
        
>         > V takovemto prostredi je prodej pro toho kdo nechce pouzivat mafianske
>         > metody velmi obtizny.
        
>         > Dalsi omyl je v tom, ze podnik musi umet prodavat. Pokud existuji grosiste
>         > (agentury), ktere maji zastupovat zajem klientu, tak by stacilo aby firma
>         > vytvorila kvalitni produkt a prenechala prodej specialistum.
        
>         > Jiri Pallas
        
        
>         > -----Original Message-----
>         > From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz]
>         > Sent: Tuesday, June 25, 2002 12:58 PM
>         > To: 'reklama@nawebu.cz'
>         > Subject: RE: medialky vs "nezavedene" servery
        
        
>         > Martin Bartoň [SMTP:martin@cdr.cz] napsal:
>         >> Kdyz mi sezenete medialni zastupitelstvi,  ktere
>         >> nam  zaruci  jisty  prumerny  mesicni prijem,
>         >> dostanete  ode  mne  DVD vypalovacku
        
>         > Nevim, nevim, ale rekl bych, ze jisty mesicni prijem (pokud neni
>         > zanedbatelne vyse) ma o hodne vetsi cenu nez vypalovacka.
        
>         >> My totiz umime delat ten obsah, ktery lidi
>         >> ctou a navstevuji nas. A blahove jsme si
>         >> mysleli, ze reklamni agentury a  zastupitelstvi
>         >> delaji  totez.
        
>         > Obavam se, ze tak to nefunguje v zadnem oboru podnikani, tak
>         > proc by melo prave u internetovych serveru. Kazdy podnik musi
>         > umet dve veci -- vyrobit (poskytnout sluzbu) a prodat. Pokud
>         > neumi oboji, nebo pokud i jen jedno z toho umi spatne, ma smulu.
        
>         > IMHO je internet vynikajici nastroj umoznujici efektivne
>         > prodavat i malym firmam, pro ktere je to jinak bez prostredniku
>         > obtizne. Ze by zrovna internetove firmy neumely tento potencial
>         > vyuzit? Nebo je to spis tim, ze mnoho internetovych firem
>         > vzniklo spise jako hobby projekt, bez ohledu na trh a poptavku a
>         > ve skutecnosti "vyrabeji" neco, co realnou hodnotu na trhu nema?
        
>         > Zdravi,
        
>         > Marek Prokop
>         > * Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *
        
        
        
        
>         > --------------------------------------------------------------------------
>         > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
        
        
>         > --------------------------------------------------------------------------
>         > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
        
        
>         > --------------------------------------------------------------------------
>         > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
        
>         > --------------------------------------------------------------------------
>         > Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/
        
        
>         --------------------------------------------------------------------------
>         Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:02 CEST