RE: Horni vs. dolni pozice

From: Jiri Lahvicka (Lahvicka@atlas-as.cz)
Date: 06. 06. 2002, 09:48 CEST


Souhlasim s tim, ze zejmena na strance s clankem muze byt dolni pozice vyhodnejsi nez horni, zalezi to ovsem na konkretnim umisteni daneho banneru a konkretnim layoutu stranky - jsem si napriklad docela jisty, ze treba pro HOMEPAGE Bonuswebu plati, ze horni banner ma vetsi CTR (a i vetsi celkovou ucinnost) nez dolni, ke kteremu typicky uzivatel nedoscrolluje, u clanku to muze byt opacne. Pro zmineny iDnes si myslim, ze spodni banner ve clancich musi byt vyrazne lepsi nez horni - horni banner je dost zabity tim, ze lezi mimo zorne pole uzivatele (z tohoto hlediska je uricte nejlepsi ten ctverec 240x240), naopak dolni banner, i kdyz ne uplne idealne umisten, neni uplne dole, kde se obvykle vymenne bannery objevuji, tj. je sance, ze ho clovek uvidi. Pokud se ovsem podivate treba na Tiscali, tak to ma (mimochodem v rozporu s pravidly BillBoardu) umisten kod pro BB az za patickou jako posledni vec na strance, tam uz to bude s efektivitou horsi :-) BTW cisla Atlasu (ktery mimochodem na vetsine webu spodni pozici vubec nema) potvrzuji, ze horni banner ma vetsinou vetsi CTR nez dolni, ovsem uplne nejlepsi je pozice prostredni :-)

Jirka Lahvicka, lahvicka@atlas-as.cz
Atlas.cz



> -----Original Message-----
> From: Zdeněk Polách [mailto:vreco@bonusweb.cz] 
> Sent: Thursday, June 06, 2002 9:32 AM
> To: reklama@nawebu.cz
> Subject: Horni vs. dolni pozice
> 
> 
> V jinym threadu tady Jirka Lavicka posilal statistiky kampane za
> Spoluzaci... Opravdu pekny cisla za tu kampan, ale...
> 
> >>> ostatne k tomu prispel i sam Cpress, ktery na vlastnich 
> serverech Linxe
> vytlacuje pouze na uplne spodni pozice - to je ostatne duvod, 
> proc druha
> cast kampane Spoluzaku v Linxovi vubec nebezi) <<<
> 
> ...nechci se prit o kvalite reklamnich ploch BillBoardu nebo 
> Linxe, nicmene
> bych tak uplne nesouhlasil s tim, ze spodni pozice jsou nejak extremne
> nevyhodne. My mame na nasich serverech (Mobil Media, iDNESi 
> cisla neznam)
> zkusenosti spise s tim, ze ctenari vice klikaji na bannery na 
> dolni reklamni
> pozici. My predpokladame, ze to je v souvislosti s tim, ze 
> ctenar prijde na
> stranku, imageovy banner reklamnich agentur a firem co si 
> kupuji reklamu
> vidi tak jako tak, pak si cte clanek a kdyz ho docte a dojede dolu,
> premysli, kam pujde ted...
> 
> Jake mate zkusenosti vy na serverech? Opravdu ma u vas horni 
> banner o tolik
> vetsi CTR nez ten dolni?
> 
> S pozdravem
> 
> Zdeněk Polách (Vreco)
> ©éfredaktor technického zpravodajství Mobil Media
> =================================================
> vreco@bonusweb.cz                 +420-2-22064508
> Mobil Media a.s., Vinohradská 10, 120 00  Praha 2
> -------------------------------------------------
> www.Mobil.cz    www.BonusWeb.cz    www.Technet.cz
> www.Palmare.cz   www.Jarmark.cz    www.Pandora.cz
> MeliorAnnis.cz   www.Cestiny.cz    www.PlneHry.cz
> www.GameStore.cz  www.TelStore.cz  www.ElStore.cz
> =================================================
> ---
> Odchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.362 / Virová báze: 199 - datum vydání: 7.5.2002
> 
> 
> --------------------------------------------------------------
> ------------
> Archiv konference, navod k odhlaseni/prihlaseni: 
http://reklama.nawebu.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 27. 06. 2002, 17:01 CEST